کد خبر : 1408233 | 23 فروردين 1396 ساعت 12:05 | 93.1K بازدید | 21 دیدگاه

پائولو، وارث مسی است؟

دیبالا؛ تولد یک ستاره

پیش از این، پائولو دیبالا بارها اذعان داشت که علاقه ای به مقایسه شدن با مسی ندارد و دبل دیشب او برابر بارسا، نشان از ظهور یک استعداد خاص داد.​​​​​​​

دیبالا؛ تولد یک ستاره

 

به گزارش "ورزش سه"، دیشب و قبل از آغاز دیدار یوونتوس و بارسلونا در تورین، در استادیوم بیانکونری ها آوای "دیگر زمان آن فرا رسیده است" طنین انداز شد.

 

 

1192420

 

 

انگار دیگر زمان آن دیداری که بانوی پیر مشتاقانه در انتظار آن بود فرا رسیده بود و بهترین فرصت انتقام شکست 2 سال قبل در برلین، حالا و در مرحله یک چهارم نهایی فصل جاری بود.

 

همچنین این دیدار، بهترین زمان برای دیبالا بود تا خودش را به عنوان یک سوپر استار جهانی و رقیبی بزرگ برای نیمار در جهت فتح توپ طلای در سالهای آتی معرفی کند. عملکرد دیبالا در دیدار دیشب بسیار تاثیرگذار بود و او موفق شد دو گل ابتدایی پیروزی شیرین بیانکونری ها را وارد دروازه بلوگرانا کند.

 

 

1192416

 

 

دیبالا از همان بار اولی که در تیم های آکادمی به میدان رفت به عنوان یک جواهر در دنیای فوتبال شناخته شد و استعداد بی پایان او هرگز در فوتبال ایتالیا ناشناخته نماند.

 

زمانی که در سال 2012 او وارد سیسیل شد، زامپارینی رئیس باشگاه پالرمو از ظهو یک سرخیو آگوئرو جدید خبر داد و هنگامی که نمایش های درخشان او آغاز شد، وی از سوی رئیس باشگاه پالرمو به لیونل مسی جدید تعبیر شد.

 

در آن مقطع، بسیاری حرف های زامپارینی را جدی نگرفتند و ارزش آن را همانند سرمربیانی که او برای هدایت پالرمو انتخاب می کند، دانستند. اما به هر حال یوونتوس تردیدی برای جذب دیبالا نداشت و در این راستا به پیشنهاد 32 میلیونی پالرمو که شامل 8 میلیون یورو پاداش در صورت نیل به بندهای موجود در قرارداد نیز بود، پاسخ مثبت دادند.

 

 

1192409

 

 

اگرچه شیاطین سرخ نیز علاقمند به جذب دیبالا بود، اما پرداخت چنین مبلغی را برای یک ستاره 21 ساله منطقی نمی دانست تا یک بار دیگر حادثه پوگبا با سناریویی مشابه برای آنها تکرار شود.

 

اما دیبالا به سرعت درخشش خود را در ترکیب بانوی پیر آغاز کرد و حتی زودتر از پیش بینی الگری، به عنصر جدایی ناپذیر از خط حمله تیمش تبدیل شد.

 

فصل گذشته، درخشش دیبالا باعث بازگشت یوونتوس در بازی رفت خانگی برابر بایرن شد اما آسیب دیدگی به او اجازه نداد تا در دیدار برگشت به کمک تیمش آید و بسیاری این اتفاق را یکی از دلایل حذف دراماتیک یووه در مونیخ می دانند.

 

 

1192413

 

 

اگرچه در مرحله گروهی فصل جاری نیز شاهد درخشش دیبالا بودیم، اما بعد از حذف پورتو به دست او علیرغم گلزنی از روی نقطه پنالتی، به نظر می رسید پائولو نیاز به درخشش برابر تیمی در اندازه های بارسلونا دارد.

 

دبل او در بازی دیشب در شرایطی رخ داد که دیبالا در 13 بازی آخر خود در لیگ قهرمانان تنها 3 گل به ثمر رسانده بود.

 

حالا زمان آن فرا رسیده بود که جهان فوتبال دلایل مقایسه او با لیونل مسی را به چشم خود ببیند و دیبالا برای رخ دادن این اتفاق، تنها به 7 دقیقه زمان نیاز داشت تا بعد از دریافت پاس کوادرادو و چرخشی دیدنی، گل اول یوونتوس را وارد دروازه مارک آندره تراشتگن کند.

 

 

1192411

 

 

بعد از آن و تنها دو دقیقه بعد از واکنش فوق العاده بوفون برابر موقعیتی که اینیستا روی پاس جادویی مسی از دست داد، دیبالا موفق شد گل دوم را در همان 30 دقیقه ابتدایی به ثمر برساند.

 

گرچه بسیاری واکنش ضعیف تراشتگن را یکی از دلایل درخشش دیبالا و دبل او می دانند، اما نمی توان سرعت فوق العاده ضربات نهایی این ستاره 23 ساله را نیز نادیده گرفت.

 

اوایل نیمه دوم، جورجو کیه لینی موفق شد اختلاف را سه برابر کند تا داستان شگفت انگیز دیگری نیز در تورین رقم بخورد. جورجو نه تنها وظایف دفاعی خود را به بهترین نحو انجام داد، بلکه موفق به انجام کاری شد که سوارز در آن ناتوان بود تا جدال جنجالی های جام جانی 2014، به طور کامل به سود مدافع آتزوری ها به پایان برسد.

 

 

1192421

 

 

اما در نهایت این دیدار را باید فصل درخشش دیبالایی دانست که برای هفتمین دیدار متوالی در همه رقابت ها، قادر به گشودن دروازه رقبا در دیدارهای خانگی بوده است.

 

همچنین این پیروزی بدان معنا بود که یوونتوس در همه 12 دیداری که دیبالا موفق به گلزنی شده، در نهایت به پیروزی رسیده است پس ستاره جوان آرژانتینی را باید ستاره خوش شانسی بانوی پیر نیز قلمداد کرد.

 

 

1192414

 

 

کاپیتان بوفون در خصوص او گفت: "دیبالا طی دو فصل اخیر رشد فراوانی داشته و من زمانی که با دوستان در مورد او صحبت می کنم، همه متفق القول معتقدند که دیبالا در بین 5 بازیکن برتر فوتبال جهان جای دارد و دلیلی برای غیبت او در لیست سه نفره نهایی جوایز فردی وجود ندارد."

 

 

1192412

 

 

اما خود دیبالا، پیش از شروع دیدار دیشب بهترین توصیف را در مورد مقایسه های بین خودش و مسی داشت و اذعان کرد که تنها یک لیونل مسی وجود دارد و همگان باید بدانند که من علاقمندم پائولو دیبالا باشم و این مسیر را ادامه دهم.

 

اگرچه مقایسه های بین دیبالا و مسی باز هم ادامه خواهد داشت، اما نمایش دیشب ستاره جان بیانکونری ها را باید گام بزرگی در راستای پذیرش ظهور یک ستاره جدید در دنیای فوتبال دانست.

 

مارک دویل – سایت گل

ترجمه: آریا فاطمی مقدم

دیدگاه‌ها