کد خبر : 1408620 | 25 فروردين 1396 ساعت 13:59 | 8.5K بازدید | 0 دیدگاه

به حنیف نمی‌گویم سمت رحمتی برود یا نه

مرفاوی: باید از حیثیت صبا دفاع کنیم

سرمربی تیم فوتبال صبای قم پیش از دیدار برابر استقلال با حضور در نشست خبری پاسخگوی سوالات خبرنگاران شد.

مرفاوی: باید از حیثیت صبا دفاع کنیم

به گزارش "ورزش سه"، صمد مرفاوی سرمربی تیم فوتبال صبای قم با حضور در نشست خبری پیش از دیدار هفته بیست و هفتم برابر استقلال تهران درباره موضوعات مختلفی صحبت کرد که مشروح آن در ادامه می آید:

 

باید از حیثیت صبا دفاع کنیم
بازی با استقلال برای هر دو تیم حساس و مهم است. در پایین جدول هستیم و سعی می کنیم شرایط را بهتر کنیم و استقلال نیز تلاش می کند تا نایب قهرمان لیگ باشد. استقلال تیم قابل احترامی است و من سالها برای این تیم بازی و مربی گری کردم. هواداران استقلال را از خودم می دانم و ما یک خانواده هستیم اما شرایط به شکلی است که باید از حیثیت خودمان دفاع کنیم. تلاش می کنیم بازی قابل قبولی ارائه بدهیم و هر سه امتیاز بازی را کسب کنیم. باید اشتباهات کمی برابر استقلال داشته باشیم تا نتیجه برای ما رقم بخورد. امیدوارم فردا بازیکنان ما با انگیزه و تلاش بیشتر نتیجه دلخواه را به دست بیاورند تا در جدول به نفع ما شود. استقلال نیز به لحاظ فنی نسبت به نیم فصل اول پیشرفت کرده است. استقلال در نیم فصل دوم فوتبال خوبی بازی می کند و نتایج خوبی کسب کرده است. تا تیمی برنامه نداشته باشد، نتیجه نمی گیرد و به همین دلیل استقلال در نیم فصل دوم شرایط خوبی داشته و توانسته نتایج قابل قبولی کسب کند. برای استقلال نیز در مسابقات آسیایی آرزوی کسب نتایج خوب دارم و امیدوار به مرحله بعد صعود کند.

 

موضوع عمران زاده و فروزان شایعه بود
همه بازیکنان به جز دیوسالار محرومیت دارد و بهادری که دچار مصدومیت است حضور دارند. موضوع عمران زاده و فروزان مسائل بیرونی است و برخی که ما را دوست دارند شایعه سازی می کنند.

 


به حنیف نمی گویم به سمت رحمتی بروند یا نه
من با هیچ بازیکنی صحبت نمی کنم که به سمت کسی برود یا نه. بازیکنان عاقل هستند و خودشان می دانند که چه کاری باید انجام دهند. اگر بازیکنان استقلال سمت من نیایند ناراحت نمی شوم زیرا در فوتبال داشتن تمرکز لازم مهم است. اگر قرار است کسی به سمت کسی برود، باید قبل از بازی در رختکن ها باشد. روی نیمکت به دنبال این نیستیم که این کارها انجام شود اما این موضوع در فرهنگ ما باب شده است. اگر هم کسی نیاید، نباید گله کرد.


نیم فصل را بیهوده هدر دادیم
جایگاه ما انتهای جدول نیست. ما یک نیم فصل را بیهوده هدر دادیم و این جایگاه مناسب ما نیست. وضعیت اما برای ما اکنون این است و حالا حواس ما به جدول است. ما باید در زمین کار خودمان را انجام دهیم و بعد از آن به جدول نگاه می کنیم.


از حریف شناخت داریم
استقلال را کاملا می شناسیم. آنها نیز ما را می شناسند و هر دو تیم یکدیگر را آنالیز کرده اند. بازیکنانی که در ازبکستان بازی نکردند، قطعا با برنامه بوده است. استقلال به برخی از بازیکنانش بازی نداد که در سطح بازیکنان اصلی این تیم است. استقلال با حیدری و غفوری و یا در غیاب آنها استقلال است.


هر چه داریم از هواداران است
خداحافاظی تصمیم خود عنایتی است. او دیگر برای استقلال بازی نمی کند و این بازی آخرین بازی است که برابر این تیم به میدان می رود. او برای استقلال زحمت کشید و گل های زیادی به ثمر رساند. البته در فوتبال ما برای این مسائل اهمیتی قائل نمی شوند اما فکر می کنم کار عنایتی کار خوبی است که با هواداران استقلال می خواهد خداحافظی کند. مرفاوی و عنایتی هر چیزی که در فوتبال دارند، از وجود هواداران استقلال است که در همه حال در کنار تیم حضور دارند و بازیکنان را تشویق می کنند. من نیز از هواداران استقلال تشکر می کنم که فردا از عنایتی تجلیل خواهند.


سهمیه آسیایی را کم نمی کنند
هر سال می گویند که سهمیه ایران کم می شود اما این اتفاق نمی افتد.  داشتن نیم سهمیه نیز برای فوتبال ایران خوب است. من با استقلال سوم لیگ شدم اما چون من در استقلال بودم می خواستند من را کوچک کنند و گفتند با مرفاوی سهمیه را هم از دست دادیم اما دیدیم که بعد از من مظلومی آمد و به آسیا رفت. هر سال که می خواهند با کسی لجبازی کنند، این موضوع را می گویند که بیشتر مخصوص به استقلال و پرسپولیس است. خدا برخی را رو سیاه کرد و استقلال فصل بعد به آسیا رفت. فوتبال ایران در سطح آسیا اول است و راحت می تواند به جام جهانی برود. التعاون و الفتح و لوکوموتیو چیز خاصی برای فوتبال آسیا دارند که اکنون حضور دارند؟ کاهش سهمیه ایران در آسیا بیشتر در حد حرف است و اگر هم قرار باشد کاهش پیدا کند به دلیل بدهی و دیگر مسائل است زیرا در مسائل فنی ما سطح بسیار خوبی داریم.

دیدگاه‌ها