کد خبر : 1410401 | 02 اردیبهشت 1396 ساعت 11:03 | 4.1K بازدید | 0 دیدگاه

سقوط آزاد پرش با نیزه ایران

پرش با نیزه ایران این روزها شرایط خوبی ندارد.

سقوط آزاد پرش با نیزه ایران

به‌ گزارش "ورزش سه" و به نقل از ‌ایسنا،  در سال های گذشته دوومیدانی ایران شرایط خوبی نداشته است و اگر مدال نقره حدادی در المپیک لندن و رکوردهای حسن تفتیان گذاشته شود، هیچ چیز برای دوومیدانی ایران باقی نمی ماند. این دو هم می‌تواند یک اتفاق از سوی دو نخبه عنوان کرد.

 

پرش با نیزه ایران که در سال‌های  قبل با محمد محسن ربانی و حتی افرادی مثل غفاری و شوقیان افتخارات خوبی را کسب کرده است، اما اخیراً پرش بانیزه ایران در حاشیه قرار گرفته و به نظر می‌رسد  به زودی هم از کل دوومیدانی ایران می رود.

 

در رقابت‌های گذشته پرش با نیزه که در سطح قهرمانی کشور و مسابقه های داخلی برگزار شده حتی تعداد نفرات حاضر در این ماده به چهارنفر هم نرسیده است. حتی این اتفاق رخ داده که پرش با نیزه آغاز فصل فقط یک پرنده داشته است.

 

در برخی از مسابقات نیز که تعداد نفرات به اندازه تعداد انگشتان یک دست است هم رکوردها بسیار پایین است. نفر اول این ماده ها در زمان مسابقه وقتی همه ورزشکاران مسابقه خود را تمام کردند کارش را آغاز کند، چرا که تفاوت رکوردی وجود دارد.

 

فدراسیون فعلی دوومیدانی هم هنوز کار خاصی برای پرش با نیزه انجام نداده است در حالی که در بخش مردان و زنان رکوردهای خوبی زده شده و با همین تک چهره ها هم می توان پیشرفت را دوباره آغاز کرد.

 

پرش با نیزه رشته‌ای  است که علاوه بر کیفیت خود دوومیدانی کار امکانات سخت افزاری هم احتیاج است. بنابراین با این امکانات کم نمی‌توان توقع داشت که دوومیدانی کاران این رشته بتوانند کار خاصی انجام بدهند.

 

با وجود این که نفراتی مثل محمد بنی آدم و مهسا میرزا طیبی در سال های اخیر رکوردهای خوبی زده اند، اما  فدراسیون دوومیدانی هیچ گاه آن ها را به مسابقه های برون مرزی اعزام نکرده است و همیشه روی نام پرش با نیزه خط می کشند.

 

این‌ در حالی است که در برخی از ماده ورزشکاران رکورد بسیار پایینی‌ می‌زنند اما  به واسطه نامی که در گذشته داشته اند به همه مسابقه ها می‌روند ، اما دوومیدانی کاران پرش با نیزه همیشه در حاشیه قرار دارند.

 

فدراسیون دوومیدانی و حتی مسئولان وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک باید به همه ماده های دوومیدانی و هم چنین پرش با نیزه اهمیت زیادی بدهند. با فراهم کردن امکانات سخت افزاری پرش با نیزه می‌توان  امیدوار بود که پرش با نیزه ایران از این سقوط آزاد رهایی پیدا کند.

 

 

دیدگاه‌ها