کد خبر : 1410927 | 04 اردیبهشت 1396 ساعت 13:36 | 278K بازدید | 5 دیدگاه

تصویر به یادماندنی آخرین ال کلاسیکو

مسی؛ مرا در برنابئو ملاقات کن

بوسه بر پیراهن بارسا در برنابئو؛ بدترین اتفاق برای یک رئالی؛ به خصوص دوآتشه‌های ردیف نزدیک به چمن که خیلی‌هاشان در اینسرت‌های تلویزیون، از فحش و بددهانی مضایقه نمی‌کنند.

مسی؛ مرا در برنابئو ملاقات کن

به گزارش "ورزش سه"، اما مسابقه با یک تصویر عجیب به پایان رسید . مسیری که انگار به دست یک فیلمنامه نویس بزرگ ریل گذاری شده بود تا رکورد و پیروزی و افتخار و تعلیق و تحقیر ، در لحظه به خصوص قبل از سوت پایان رقم بخورد . وقتی مسی با  بغل پای بی نقص ناواس را مغلوب کرد و در گوشه ورزشگاه پیراهن از تن کند؛یک نقش آفرینی عجیب و کامل برای جشن گرفتن برتری ، نمایش پیراهن بارسا  ، افتخار گل شماره 500 ، تحقیر رئالی های برنابئو و البته شاید تکان دادن پرچم کاتالونیا به سبک ماتادورها به سوی جمعیتی که نیرویشان برای حمله و از بین بردن مسی کافی بود اما ماتادور بازیرکی و ظرافت نیزه را به پشت آنها زده و جنگ را برده بود . 

 

 

1195104

 


برای مسی این اتفاق می توانست در پایان نیمه اول رقم بخورد اما او کرنر کروس را از مقابل دروزاه خالی رئال به اوت زد ، پس همه چیز ماند تا گل دقیقه نود ، زمانی که رئال با گل خامس به بازی برگشته بود و فکر می کرد ده نفره هم از پس بارسا بر می آید . تیم پرستاره زیدان ، بازی را بهتر آغاز کرده و امیدواری بیشتری برای برد داشت اما آنها به اندازه کافی خوب نبودند ؛ اگرچه پرستاره تر از بارسا با نیمکت نشینی مهره هایی مثل  ایسکو و موراتا . این جنگ خیلی زود با ضربه آرنج مارسلو به مسی آغاز شد و ستاره بارسا که قبل از این خطا درخششی از خود نداشت با صورت خونین و دستمالی بر دهان بازی را آغاز کرد .

 

 

1194944

 

 

بعد از گل اول بازی توسط کاسمیرو ، مسی با یک کنترل و دریبل عالی و یک ضربه (همان همیشگی) بازی را مساوی کرد و در نیمه دوم ، ال کلاسیکوی نه چندان جذاب ، با تنش ها و فرصت های بیشتر ، رنگ متفاوتی گرفت . وقتی راموس با تکل بی ملاحظه روی مسی بازهم از بازی اخراج شد ، وقتی راکیتیچ با سرتوپ عالی کروس را از بازی محو کرد و با یک بیرون پای استثنای دروازه ناواس را باز کرد ، وقتی خامس سانتر عالی مارسلو را با اضافه شدن ناگهانی به شش قدم به گل تبدیل کرد و در نهایت وقتی درخشش ناواس ، با ضربه نهایی مسی بی ثمر ماند . 


مسی با ریش انبوه که نشانه ای از بزرگتری و البته تعلقات جوانانه است ، در برنابئو کاری را انجام داد که پیش از این نیز انجام داده بود ؛ شاخص ترین اش دو گل تماشایی به کاسیاس در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا ، زمانی که با حضور مورینیو روی نیمکت رئال جنگ در اوج بود .البته هرگز درامی مثل دیشب شکل نگرفته بود . جایی که اراده و عشق  علیه یک سرنوشت قطعی  به قیام برمی خاست و حماسه ای تک نفره شکل می گرفت . 

 

 

1194972

 

 

این که بازیکنی بتواند در عمر حرفه ای 500 گل برای یک تیم به ثمر برساند چیز عجیبی است . فکر کنید چگونه یک مهاجم ، بی وقفه و بی خستگی 500 بار توپ را از خط دروازه همه کسانی که بی شک بزرگترین هدف شان توقف او بوده گذرانده باشد . این عدد ، بشارتی بر اتمام یک اختلاف قدیمی است ، این که بین مارادونا و مسی ، کدام یک برترند . این که بالاخره مسی یا رونالدو ؟ 


اگرچه دنیای فوتبال پر از ستارگان استثنایی ، بزرگ و بی جانشین است اما مسی جایی بالاتر از همه آن ها دارد . حتی اگر همین هفته پیش ، مقابل یوونتوس و دفاع آهنین اش عاجز از گلزنی از دور رقابتهای لیگ قهرمانان حذف شده باشد .

 

 

1195106

 

 ال کلاسیکوی آخر ، بیت آخر شعربلندی بود که مسی سراینده آن است .وقتی پیراهن را در دست گرفت و بعد دست راست را به سمت سر برد تا مفاهیمی را به هواداران رئال انتقال بدهد . عکاسی که بهترین تصویر این لحظه را ثبت کرده ، پیراهن معلق مسی در آسمان و حرکت دست مسی به سمت سر را ثبت کرده است . انگار دستی نامرئی لباس بارسا را روی هوا نگه داشته تا مسی حرفش را کامل بزند . برای این لحظه صدم ثانیه ای تویئت کرده اند : دست خدا ، نسخه مسی .

 

پژمان راهبر

دیدگاه‌ها