کد خبر : 1411834 | 08 اردیبهشت 1396 ساعت 12:23 | 4.2K بازدید | 0 دیدگاه

قائم مقامی: شطرنج یکی از موفق‌ترین رشته‌های ورزشی است

استاد بزرگ شطرنج ایران اظهار کرد شطرج در سال‌های اخیر مسیر پیشرفت خوبی را طی کرده و یکی از موفق‌ترین رشته‌های ورزشی کشور است.

قائم مقامی: شطرنج یکی از موفق‌ترین رشته‌های ورزشی است

به گزارش "ورزش سه"، احسان قائم مقامی در حاشیه برگزاری دهمین همایش بین‌المللی علوم ورزشی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: برگزاری چنین همایش‌هایی در پیشرفت سطح آگاهی‌های دانشجویان و پژوهشگران علوم ورزشی بسیار موثر است و می‌تواند  زمینه‌های رشد را در ورزش کشور فراهم کند.

 

وی گفت‌: هر چقدر این همایش‌ها با کیفت بهتری برگزار شوند و یافته های علمی و نتایج حاصل از تحقیقات در بهبود ورزش کشور استفاده شود به موفقیت‌های بهتری در آینده دست پیدا خواهیم کرد.

 

استاد بزرگ شطرج همچنین درباره وضعیت شطرنج اظهار کرد: شطرنج در حال‌ حاضر بالنده عمل می‌کند و هر روز شاهد بروز پدیده های جدیدی در این رشته هستیم. یکی از عوامل موفقیت این رشته در تمام عرصه‌های بین‌المللی، رواج پیدا کردن الگوهای علمی در این رشته است. تیم‌ ‌ملی شطرنج ایران در بین ۱۸۸ کشور عضو فدراسیون جهانی، در مجموع تیمی بانوان نهم شد و در رده سنی نوجوانان و جوانان اول شد. این حاکی از آن است که این رشته از لحاظ مهارت‌های انسانی، توانایی فردی و ذهنی با روش علمی برخورد می‌کند. همین نگرش علمی سبب شده امروز به موفقیت های بزرگی دست پیدا کنیم و استاد بزرگ‌های زیادی را برای این رشته تربیت کنیم.

 

قائم مقامی در پایان گفت‌: شطرنج یکی از بهترین و موفق‌ترین رشته ورزشی است و پیشرفت بسیار خوبی تا به امروز داشته است.

 

دیدگاه‌ها