کد خبر : 1413435 | 14 اردیبهشت 1396 ساعت 19:32 | 38.8K بازدید | 0 دیدگاه

از افتخاری قول حفظ ستاره‌ها را گرفتم

منصوریان: 8 کیلومتر کنار زمین راه رفتم!

سرمربی تیم فوتبال استقلال با حضور در نشست خبری پاسخگوی سوالات خبرنگاران شد.

منصوریان: 8 کیلومتر کنار زمین راه رفتم!

به گزارش "ورزش سه"، علیرضا منصوریان سرمربی تیم فوتبال استقلال پس از کسب عنوان دومی با حضور در نشست خبری به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. مشروح صحبتهای منصوریان در ادامه می آید:

 

پایان خوبی داشتیم


خدا را شکر می کنیم که از یک مسیر سخت از ابتدای فصل توانستیم عبور کنیم و جز شکر خدا حرفی برای گفتن نداریم. هواداران از ابتدای فصل از ما حمایت کردند و این پیروزها نتیجه ی حمایت هواداران از مجموعه ی استقلال است. در روزهای سخت تمام نشدنی ما هواداران پشت ما بودند. در روزهای سختی که رد شدن از تونل ورزشگاه بسیار سخت شده بود، اطمینان هواداران بعد از نگاه خداوند متعال به ما کمک کرد تا به این نقطه برسیم. هواداران ما را هیچگاه تنها نگذاشتند و به آنها خسته نباشید می گویم که امروز مزد خود را گرفتند. هواداران ما لایق قهرمانی آسیا هستند. در شرایطی که ما تغییرات زیادی در کادر و رختکن داشتیم اما با حمایت هواداران به جایی رسیدیم که یک پایان خوب بود.

 


برابر التعاون باید باهوش باشیم


بازی سه شنبه ما بسیار سخت است. در جدول ما از هر بازی احتمالا یک تیم صعود می کند. باید باهوش و منطقی بازی کنیم و اصلا نمی خواهم که احساساتی شویم. باید حرفه ای گری کنیم و ابتدا به دنبال جواز صعود هستیم و پس از آن به دنبال صدرنشینی هستیم. تکلیف صدر جدول گروه حریف آینده ی ما روز دوشنبه مشخص می شود و امیدوارم حتما ذوب آهن از گروه خود صعود کند. اگر 3 تیم صعود کنند، سهمیه ما حفظ می شود.

 

 

از افتخاری قول حفظ ستاره ها را گرفتم


اگر از گروه و پلی آف اول صعود کنیم، سال 96 سال خوبی است. فشردگی زیادی در مسابقات داشتیم و هر چهار روز در لیگ قهرمانان و لیگ بازی کردیم. امیدوارم بتوانیم از مرحله پلی آف رد شویم و پس از آن عقیده دارم سال 96 سال خوبی خواهد بود. به استخوان بندی تیم دست نخواهم زد. از افتخاری قول گرفتم که حفظ ستاره ها اولویت اول ما باشد. امیدوارم سال آینده یک گام بلندتر از امسال برداریم و استقلال را به مسیر ایده آل برسانیم. باید مزد زحمات هواداران را در سال آینده بدهیم.

 

 

8500 متر راه رفتم


وقتی معما حل شود، آسان شود. وقتی به انتهای سال می رسیم، عیب و ایراد ها مشخص می شود. اگر به ابتدای فصل برگردیم، شاید جلوی چند ایراد آزار دهنده را می گرفتم اما در نهایت ما مسیر را تغییر دادیم تا به نقطه ی ایده آل هواداران برسیم. امسال سه روز خوب در استقلال داشتم. اولی بازی با السد بود که احساس کردم همه بعد از ضربه حیدری در همه ی ایران خوشحال شدند. دومین روز برای من دربی برگشت بود. ضمن احترام به پرسپولیس که فصل خوبی را گذراند، می دانستیم باید بعد از السد در دربی برنده باشیم. سومین بازی خوب برای من دیدار با سپاهان بود اما در دقایق آخر احساس می کردم داخل زمین هستم. هفته پیش ساعتی خریدم و امروز به من نشان داد که 8500 متر رفت و آمد داشتم که فکر می کنم در ادامه باعث کاهش وزن من شود.

 


امیدوارم قرارداد کاوه و امید تمدید شود


برای استقلال و پرسپولیس آروزی موفقیت می کنم. برای هر دو تیم *730# وجود دارد و امیدوارم هواداران به ما کمک کنند. به نمایندگی از سه تیم از همراه اول و بانک کوثر تشکر می کنم. فصل آینده فصل سختی است اما امیدوارم با کمک هواداران بتوانیم با کاوه رضایی و امید ابراهیمی تمدید کنیم.

 

 

زود گل خوردن ایراد است


به تمام بازیکنان و مبحث فنی اعتراض دارم که در نیمه اول خوب کار نمی کنیم. دلیل اول آن این است که فضای ریکاوری ما کم است. از لحاظ فیزیکی شرایط خوبی داریم. بد شانسی یا بی توجهی ما نیز تاثیر دارد اما در دفعات قبلی بعد از عقب افتادن از حریفان بازیکنان به بازی باز می گردند. باید این ایراد از تیم ما جدا شود و ما باید از شروع مسابقه حریفان را کنترل کنیم و این موضوع عیبی است که باید رفع شود.

 

 

 

به نقطه ی امید رسیدیم


در فوتبال همیشه پیام خوب و بد وجود دارد. سعی و تلاش ما این است که در انتهای کار به نقطه رستگاری برسیم. خدا را شکر می کنم در نهایت به نقطه ی امید رسیدیم.

 


خروجی ما کم است


خروجی استقلال خیلی کم است و شاید به عدد یک یا دو هم نرسد. دو بازیکن ما یعنی چپاروف و چشمی باز خواهند گشت. چشمی سلامت و آماده است و برای ما یک نقطه ی امید است. نباید هر سال در بازار خرید داشته باشی زیرا این موضوع تضمینی برای کسب برد نیست. حفظ ساختار برای ما مهم تر از این موضوع است. شاید در دو یا سه نقطه نیاز به تقویت داشته باشیم. به کادرفنی خسته نباشید می گویم. کادرفنی من را اذیت کردند و هل دادند اما استقامت کردند.

 


می دانستم باقری تغییر ایجاد می کند


باقری آدم محکمی است و کمتر می خندد. او دو گل حیاتی برای ما زده است. گل اول او برابر سایپا همه ی تیم آرزو می کردند او گل بزند زیرا تحت فشار روحی و روانی بود و او سربلند شد. زمانیکه امروز به زمین می رفت فکر می کردم تغییر بازی او خواهد بود اما احساس می کردم او پاس گل می دهد اما گلزنی او دعای خیر خانواده بود. برای فرشید باقری آرزوی موفقیت می کنم. فرشید باقری همیشه اولین نفر رختکن را ترک می کند.

 

 

برای مرحله بعدی آسیا هدف داریم


هدف گذاری کردیم و این انرژی در تیم ما وجود دارد که هدف اصلی ما عبور از مرحله پلی آف است. ما 12 روز در صورت صعود فرصت داریم. ابتدا باید روی ساختار دفاعی کار و تلاش کنیم و بازیکنان ما کاملا انرژی حضور در این بازی ها را دارند. هدف نهایی ما بعد از نایب قهرمانی، حضور در پلی آف است. عمان انتخاب بدی برای فوتبال ما بود. اگر به الاهلی عربستان بخوریم، 80 هزار هوادار ورزشگاه آزادی را نداریم که البته این رقم نیز واقعی نیست. انتخاب عمان مانند این است که به جای تهران در کرج بازی کنیم. مرز عمان و عربستان یکی است و خیلی راحت خود را به آنجا می رسانند. ما باید در آسیای میانه بازی می کردیم و باید در شهری بازی می کردیم که ارتفاع بالایی دارد. فکر می کنم برخی از تیم ها بتوانند از این مرحله عبور کنند. خطرناک ترین قسمت اما بعد از شروع لیگ است که ما باید بعد از هفته ی چهارم در پلی آف حاضر شویم که اگر به عربستان بخوریم باید در عمان با رطوبت و گرمای بالا حاضر شویم. تقویم AFC نیز با تقویم شرق آسیا هماهنگ است و این موضوع نیز مشکل دارد. آقای تاج گفتند که قرار است تقویم AFC تغییر کند.

 


نورافکن را برای استقلال حفظ می کنیم


در مورد نورافکن روز گذشته نیز گفتم که اگر بازی ما داخلی بود، پرچم ایران به استقلال برتری دارد اما ما در آسیا هستیم. همچنین برای دیده شدن، لیگ قهرمانان برای او بهتر است. همچنین احساسات 30 میلیون هوادار پشت او است. استقلال نیز در مسابقات آسیایی یک تیم ملی است. ما در پست او امروز ابراهیمی را با ریسک بازی دادیم و دکتر نوروزی استرس داشت. ممکن بود او را امروز از دست بدهیم اما چون بالانس نیستیم، اولویت اصلی ما حفظ نورافکن برای استقلال است.

دیدگاه‌ها