کد خبر : 1414803 | 20 اردیبهشت 1396 ساعت 11:28 | 5.7K بازدید | 0 دیدگاه

مهدی‌زاده نخستین فینالیست کشتی فرنگی در آسیا

بهنام مهدی‌زاده نماینده سنگین وزن کشتی فرنگی ایران راهی فینال رقابت‌های قهرمانی آسیا شد و علی ارسلان نیز مقابل حریف کره‌ای شکست خورد.

مهدی‌زاده نخستین فینالیست کشتی فرنگی در  آسیا

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، در ادامه رقابت‌های 5 وزن نخست کشتی فرنگی قهرمانی آسیا،بهنام مهدی‌زاده در سنگین وزن راهی فینال شد و علی ارسلان نیز در مرحله یک چهارم نهایی شکست خورد.

 

در وزن 130 کیلوگرم بهنام مهدی زاده در دور اول به مصاف مینسئوک کیم از کره جنوبی رفت و در پایان با نتیجه 3 بر یک به برتری رسید  و راهی نیمه نهایی شد. وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی نیز با نتیجه 9 بر صفر آراتا سونودا از ژاپن را شکست داد و راهی دیدار فینال شد.مهدی‌زاده برای رسیدن به مدال طلا باید از سد دمیر کاظم‌بایف از قزاقستان عبور کند. در این وزن تنها 7 کشتی گیر وزن‌کشی کردند.

 

اما در وزن 66 کیلوگرم، علی ارسلان که در دور نخست جینچول پانگ از کره شمالی را 2 بر صفر شکست داده بود،در مرحله یک چهارم نهایی مقابل سانگ هون اوه از کره جنوبی در حالیکه تا 30 ثانیه پایانی 5 بر صفر پیش بود هنگام اجرای فن  6 امتیاز از دست داد تا در نهایت 6 بر 5 شکست بخورد.  در این وزن 11 کشتی گیر وزن‌کشی کردند که المورات تاسمرادوف دارنده مدال برنز المپیک و جهان در دور نخست با  نتیجه 4 بر 3 مقابل سانگ هون او کره‌ای شکست خورد تا یکی از نتایج دور از انتظار دور نخست رقم بخورد.

 

در وزن 75 کیلوگرم که 12 کشتی گیر حضور دارند، پژمان پشتام در دور اول مقابل ربیع خلیل از فلسطین 8 بر صفر به برتری رسید. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل بین یانگ از چین مصاف می‌کند. دلشاد توردیف نایب قهرمان بازی های آسیایی و آسیا از ازبکستان در گروه پشتام حضور دارد.

 

در وزن 80 کیلوگرم رامین طاهری پس از استراحت در دور اول، در دور دوم مقابل سامات شیرداکوف از قرقیزستان در 45 ثانیه با نتیجه 8 بر صفر به پیروزی رسید و راهی نیمه نهایی شد.طاهری در مرحله نیمه نهایی به مصاف برندگان مبارزه میان دانیل گاجیف دارنده مدال برنز المپیک از قزاقستان و سهراب عبدالخایف از تاجیکستان می رود. در این وزن 9 کشتی‌گیر وزن‌کشی کردند.

 

در وزن 98 کیلوگرم که 9 کشتی گیر وزن‌کشی کردند، سید مصطفی صالحی زاده در دور اول مقابل ایسکاکوف قهرمان آسیا و نفر سوم بازی های آسیایی از قزاقستان مقتدرانه و با نتیجه 7 بر یک به پیروزی رسید .وی در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف هاردیپ نایب قهرمان آسیا از هند می رود. دی ژیائو نایب قهرمان بازی های آسیایی و آسیا از چین در گروه صالحی زاده حضور دارد.

 

وزن کشی رقابت های اوزان 59، 71 و 85 کیلوگرم نیز عصر امروز (چهارشنبه) برگزار و سامان عبدولی، افشین بیابانگرد و حسین نوری نمایندگان ایران در این اوزان پس از وزن کشی روز پنج شنبه به مصاف حریفان خود خواهند رفت.
 

دیدگاه‌ها