کد خبر : 1415124 | 21 اردیبهشت 1396 ساعت 21:22 | 168.5K بازدید | 0 دیدگاه

آندو ساخت، سجاد زد؛

نفت ١ - تراکتور صفر؛ شهباز پرنده‌ای برای جام

نفتی ها موفق شدند با گل دقایق پایانی دروازه تراکتوری ها را باز کنند و خود را به عنوان قهرمان جام حذفی معرفی کنند.

نفت ١ - تراکتور صفر؛ شهباز پرنده‌ای برای جام

به گزارش "ورزش سه"، دیدار فینال جام حذفی با برتری یاران دایی به پایان رسید، این بازی که در 10 دقیقه پایانی جذابیت خود را پیدا کرده بود در نهایت با گل دقایق پایانی شهباززاده به پایان رسید، گلی که از آن نفتی ها بود و قهرمانی این تیم را به دنبال داشت.


دیدار نهایی جام حذفی، پنجشنبه 21/02/96، ساعت 20:30، ورزشگاه نفت و گاز خرمشهر 
داور: سیدمهدی سیدعلی      کمک ها: سعید علی نژادیان و سعید قاسمی


تراکتورسازی تبریز:

 

محمدرضا اخباری، خالد شفیعی، سعید آقایی(67- مهدی شریفی)، هادی محمدی، محمد ایرانپوریان، مهدی کیانی، محمدرضا مهدی زاده، محمد نوری، محمد ابراهیمی، شهرام گودرزی(87- علی طاهران) و فرزاد حاتمی
سرمربی: امیر قلعه نویی


نفت تهران:

 

میلاد فراهانی، ایگور پراهیچ، رضا علیاری، محمد دانشگر، وحید حمدی‌نژاد، رضا اسدی، آندرانیک تیموریان، اکبر صادقی، آرش رضاوند( عیسی آل کثیر 68)، سجاد شهباززاده و محمد قاضی
سرمربی: علی دایی

 

کارت زرد:

 

اکبر صادقی(90)، سجاد شهباززاده (7+90) از نفت تهران

هادی محمدی(90) از تراکتورسازی

 

شرح بازی:


شاگردان علی دایی موفق شدند با گل دقایق پایانی نتیجه نهایی بازی فینال را به سود خود به پایان برسانند و این مربی را به سومین جام قهرمانی خود در جام حذفی برسانند. 


بازی با محک زدن دو تیم آغاز شد و هافبک های باتجربه دو تیم در فکر به دست آوردن میانه میدان بودند به همین دلیل در بیست دقیقه ابتدایی موقعیت چندانی روی دروازه دو تیم ایجاد نشد اما پس از گذشت میانه های نیمه اول تراکتورسازان موفق شدند یکی دو حمله خطرناک روی دروازه حریف داشته باشند که مهمترین آن ضربه پنالتی بود که نصیب این تیم شد اما از دست رفت. 


هر چند تا پایان نیمه اول تراکتوری ها تسلط بیشتری بر بازی داشتند و سعی بیشتری در باز کردن دروازه حریف از خود نشان دادند اما نفتی ها نیز نیم نگاهی به باز کردن دروازه حریف خود داشتند، آنها در این دیدار با شش غایب در زمین حضور یافتند و همین موضوع باعث شد تا با احتیاط بیشتری به بازی بپردازند. هر آنچه که بود دو تیم موفق نشدند دروازه یکدیگر را باز کنند تا در نهایت نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان برسد.


دقایق ابتدایی نیمه دوم را نیز دو تیم در میانه میدان گذراندند و به دنبال این بودند تا با به دست آوردن مالکیت توپ و میدان خود را به گل برتری برسانند، با پیش رفتن ادامه بازی هر دو تیم با اندک فرصت هایی که روی دروازه یکدیگر ایجاد می کردند به دنبال این بودند تا بتوانند با تک حملات خود دروازه حریف را باز کنند. 


این اتفاق تا ده دقیقه پایانی ادامه داشت که به یکباره رنگ و روی بازی عوض شد و دو تیم با حملاتی دروازه های همدیگر را مورد حمله قرار می دادند اما در این میان این نفتی ها بودند که موفق شدند گلزنی کنند، ارسال دیدنی آندو پرواز شهباززاده را به همراه داشت و در حالی که تراکتوری ها در شوک آسیب دیدگی گودرزی بودند دروازه خود را باز دیدند و از این به بعد و تا دقیقه 8+90 هر چه زدند نتوانستند به دروازه نفت برسند تا این شاگردان علی دایی در نهایت برنده جام حذفی لقب بگیرند.

 

شرح گل:


تراکتورسازی 0 نفت تهران 1(دقیقه 88، سجاد شهباززاده) : ارسال دیدنی آندو از روی یک ضربه ایستگاهی با ضربه سر زیبای شهباززاده دروازه تراکتوری ها را باز کرد.

 

بهترین بازیکن:


آندو تیموریان، هافبک باتجربه نفتی ها در این دیدار برای تیمش سنگ تمام گذاشت، او در تمام نقاط زمین حضور داشت و یک رهبر فوق العاده بود، گل نفتی ها نیز با پاس فوق العاده آندو به دست آمد. 


میلاد فراهانی دروازه بان نفتی ها نیز پس از یک فصل متوسط در این دیدار گل کاشت، او یک ضربه پنالتی را مهار کرد و چند بار نیز دروازه خود را نجات داد. 
سجاد شهباززاده نیز پس از نیمه اول کم رمق خود در نیمه دوم بازی خوبی از خود به نمایش گذاشت و مدافعان تراکتور را آزار داد و در نهایت با یک ضربه سر دیدنی تنها گل بازی را به ثمر رساند.

 

اتفاق ویژه:


1.تراکتوری ها که در لیگ برتر نتوانستند با موفقیت به کار خود پایان دهند و عنوان دومی را با رده سوم عوض کردند در این دیدار نیز نتوانستند به قهرمانی برسند و در نهایت با ناکامی فصل فوتبالی خود را بخ پایان رساندند. 


2.در حالی که بازی به دقایق پایانی نزدیک می شد شهرام گودرزی با ضربه ای حال رفت و همین موضوع باعث ورود آمبولانس به زمین شد و این بازیکن را به بیمارستان برد و به همین دلیل بازیکنان تراکتوری از نظر روحی و روانی کاملا به هم ریختند. 


3.با پیروزی نفتی ها در این دیدار و قهرمانی آنها، ذوب آهن به عنوان تیم چهارم لیگ برتر از حضور در لیگ قهرمانان آسیا 2018 بازماندند.

 

دقایق حساس:


دقیقه 27 – بهترین موقعیت این دیدار در این دقیقه برای تراکتورسازان به دست آمد و طی آن محمد ایرانپوریان که یکی از بهترین پنالتی زنان لیگ لقب داشت موفق نشد ضربه خود را به گل تبدیل کند، او در ضربه ریباند نیز ناموفق عمل کرد و تعادل خود را از دست داد.

دقیقه 37 – حرکت تراکتوری ها با ضربه قیچی برگردان گودرزی دروازه نفتی ها را با خطر مواجه کرد اما ضربه دیدنی این بازیکن با فاصله کمی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 39 – ضربه راه دور محمدنوری با واکنش فراهانی مهار شد و این ضربه نیز سودی برای تبریزی ها نداشت. 
دقیقه 42 – حمله نفتی ها نیز نتوانست برای این تیم گلی به همراه داشته باشد و ضربه سر قاضی از بالای دروازه به بیرون رفت. 
دقیقه 45 – ارسال تراکتوری ها از کناره راست زمین با واکنش فراهانی از روی دروازه نفتی ها دور شد.

دقیقه 76 – حرکت تند و تیز نفتی ها موقعیت خطرناکی روی دروازه تراکتوری ها ایجاد کرد اما خروج دیدنی اخباری دروازه را نجات داد.

دقیقه 76 – حرکت تند و تیز نفتی ها موقعیت خطرناکی روی دروازه تراکتوری ها ایجاد کرد اما خروج دیدنی اخباری دروازه را نجات داد.
دقیقه 79 – ارسال بلند تبریزی ها از کناره زمین به حاتمی رسید و او نیز ضربه خودرا به دروازه حریف زد اما تعدد بازیکنان تیم نفت باعث دور شدن این توپ شد. 
دقیقه 80 – یک موقعیت دیگری برای تراکتورسازان به وجود آمد و محمد ابراهیمی توپ برگشتی را از درون محوطه جریمه با ضربه ای محکم به سوی دروازه نفت زد اما مدافعان این تیم این توپ را نیز دور کردند.

دقیقه 82 – ضربه محکم آل کثیر از درون محوطه تراکتورسازی چیزی نمانده بود تا دروازه این تیم را باز کند اما هادی محمدی این توپ را دور کرد.

دیدگاه‌ها