کد خبر : 1417351 | 01 خرداد 1396 ساعت 18:02 | 17.4K بازدید | 0 دیدگاه

به بهانه صعود لیورپول به CL؛ قرمز به جای قرمز!

داستان فصل 2018-2017 لیگ برتر هم به پایان رسید؛ فصلی که با تغییر و تحولاتی برای دو قدرت سنتی فوتبال جزیره همراه بود: آرسنال و لیورپول. لیورپول و آرسنال.

به بهانه صعود لیورپول به CL؛ قرمز به جای قرمز!

 

به گزارش "ورزش سه"، این دو تیم جزو غول‌های فوتبال انگلیس هستند که داشتن ویترین افتخارات‌شان آرزوی 9/99 درصد از سایر تیم‌های دیگر فوتبال انگلیس است. این فصل اما تغییراتی برای هر یک از آنها رخ داد که به نظر می‌رسد جایگاه آنها را با یکدیگر عوض کرده است و برای اثبات این ادعا دلایلی هم وجود دارد که در ادامه آنها را بررسی می‌کنیم:

 

پایان چالش قهرمانی لیورپول با تلاش برای کسب عنوان چهارم
لیورپول در این فصل با غرش، لیگ را آغاز کرد و به نظر می‌رسید که یک مدعی جدی برای فتح مهم‌ترین مسابقات فوتبال جزیره باشد و به دو دهه انتظارش برای قهرمانی در لیگ پایان دهد. رویای قهرمانی برای هواداران لیورپول اما در نهایت بر باد رفت و آنها به هدفی کوچکتر مانند ماندن در جمع 4 تیم بالای جدول برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان فصل آینده هم رضایت دادند. مصدومیت‌ها و یک ژانویه کابوس‌وار، مردان کلوپ را کاملاً از کورس قهرمانی خارج کرد اما آنها به موقع خودشان را جمع و جور کردند تا در مقطع پایانی فصل جلوی عمیق‌تر شدن فاجعه را بگیرند و ناکامی‌شان برای فتح لیگ را با کسب سهمیه لیگ قهرمانان جبران کنند؛ هدفی که تا فصول پیش معمولاً  آرسنالی‌ها به دنبال محقق کردن آن بودند. به عبارت دیگر لیورپولی‌ها در این فصل آرسنالیزه شدند.

 

 

1200372

 

 

دلخوشی به افتخارات قدیمی
تاریخچه پرافتخار باشگاه، چیزی بوده است که هواداران لیورپول در دوران ناکامی‌های‌ تیم‌شان – دوران 27 ساله‌ای که در آن رنگ قهرمانی در لیگ را ندیدند - همیشه خودشان را با آن دلداری داده‌اند اما در شرایطی که انتظار آنها برای کسب جام به 14 سال رسیده است، بسیاری از هواداران نمی‌توانند خاطرات واضحی از آخرین باری که این تیم جامی را بالای سرش برد به یاد آورند چون در آن زمان بچه بودند. همین وضعیت حالا دارد برای هواداران آرسنال شکل می‌گیرد. در حالی ‌که هواداران این تیم دارند علیه آرسن ونگر شورش می‌کنند، برخی از آنها هم دارند با خاطرات قهرمانی‌های گذشته خودشان را دلداری می‌دهند. در این فصل که شانس صعود آرسنال به لیگ قهرمانان هم به مخاطره افتاده، مشخص نیست که او فصل آینده هم بتواند در ورزشگاه امارات فرماندهی کند. روزهای خوب قدیمی... ؟

 

 

1196754

 

 

طرفداری با حمله به اینترنت
گری نویل، اسطوره منچستریونایتد اخیراً بعد از آنکه گل قیچی برگردان امره جان، هافبک لیورپول در بازی برابر واتفورد به‌عنوان گل فصل انتخاب شد، به این موضوع اشاره کرد. گل جان اگرچه گل فوق‌العاده‌ای بود اما نویل پی برده بود که در نظرسنجی آنلاین برای انتخاب گل فصل، حضور گسترده هواداران لیورپول هم برای انتخاب این گل به‌عنوان گل فصل بی‌تأثیر نبوده است. گل جان در میان دیگر گل‌های زیبای این فصل لیگ برتر از جمله گل ضربه عقربی اولیویه ژیرو، مهاجم فرانسوی آرسنال به کریستال پالاس، 35 درصد آرا را کسب کرد. هواداران به اینترنت حمله‌ور شدند تا بازیکن تیم محبوب خودشان را انتخاب کنند؟ این کار هوادار آرسنال نیست؟

 

 

1141862


 
مفسران در جبهه آرسنال
زمانی هر بار که بحث درباره حلقه مفسران و کارشناسان بازی‌ها بود، گفته می‌شد که لیورپول حامیان زیاد و بیش از اندازه نماینده دارد. الان اما به نظر می‌رسد که این وضعیت دارد به نفع آرسنال تغییر می‌کند تعداد بازیکنان سابق این تیم که مفسر بازی‌های لیگ برتر شده‌اند، افزایش داشته است، کسانی مثل یان رایت، لی دیکسون، پل مرسون، مارتین کیون، جان هارتسون، نیال کوئین، آلن اسمیت، چارلی نیکولاس و تیری آنری.

 

تور توپچی‌ها برای شکار بازیکنان مفت بوندس‌لیگا
اریک می‌یر، آندری ورونین، فیلیپ دگن، مارکوس بابل و جوئل ماتیپ. بوندس‌لیگا واقعاً یکی از بازار‌های محبوب لیورپولی‌هاست وقتی که به وقت جذب بازیکنان آزاد و بدون هزینه می‌افتند و حالا آرسنال دارد درست پا جای پای رقیب مرسی‌سایدی‌اش می‌گذارد. انتقال سئاد کولاسیناچ به آرسنال به‌عنوان بازیکن آزاد- دفاع چپ بوسنیایی که گفته می‌شد لیورپول هم او را می‌‌خواهد – به زودی به صورت رسمی اعلام می‌شود و این یعنی که توپچی‌ها توانسته‌اند وارد بازار محبوب مرسی‌ساید‌ی‌ها شوند.

 

 

1161457

 

 

بازی‌های تماشاگرپسند
آرسنال تیمی بوده است که هوادارانش همیشه با این جمله که «اگر قهرمان نمی‌شویم حداقل بازی‌های زیبا می‌بینیم» به خودشان دلداری داده‌‌اند. حالا به نظر می‌رسید که لیورپولی‌ها این راه را در پیش گرفته‌اند. دفاع این تیم اگرچه شکننده است اما بازی‌ هجومی‌اش چشمنواز است و قطعاً بسیار زیباتر از بازی بسیاری از تیم‌های دیگر لیگ برتر از جمله آرسنال بوده است.

 

ستاره‌هایی که قهر می‌کنند
ژابی آلونسو سال 2009، خاویر ماسکرانو سال 2010، فرناندو تورس سال 2011، لوییس سوارز سال 2014 و رحیم استرلینگ سال 2015. اینها همه ستاره‌هایی بودند که حوصله‌شان از ناکامی‌های لیورپول سر رفت و از آن جدا شدند. حالا به نظر می‌رسد که آرسنال هم دارد به همان سرنوشت دچار می‌شود. کدام بازیکنان؟ خب می‌توانید الکسیس سانچس و مسعود اوزیل را در صدر فهرست ستاره‌هایی که به زودی از جمع توپچی‌ها جدا می‌شوند حساب کنید.

 

مارک جونز
 

دیدگاه‌ها