کد خبر : 1417841 | 03 خرداد 1396 ساعت 17:18 | 56.6K بازدید | 0 دیدگاه

برانکو اشتباه کرد

رجبی: سیستم تخریبی استقلال را دوست ندارم

رضا رجبی ، اولین کاپیتان تیم ملی جوانان در جام جهانی 1997بود مردی که در همه رده های سنی پایه کاپیتان تیم ملی بود اما سربزنگاه درست جایی که فوتبال باید از سرمایه گذاری طولانی اش بهره میبرد واز او در تیم ملی بزرگسالان استفاده مَی کرد از تیم ملی خط خورد.

رجبی: سیستم تخریبی استقلال را دوست ندارم

به گزارش "ورزش سه"، رضا رجبی در دهه ٦٠ از تیم ملی کنار رفت اما طی 8سال ابتدای انقلاب با نفراتی چون مراغه چیان ومسلمی وفرزام نیا، بهترین خط دفاع را در فوتبال ایران ساخت .


از کاپیتان اولین تیم ملی ایران در جام جهانی جوانان خواستیم ابتدا از دیروز حرف بزند واو چنین گفت:

 

حمید درخشان ذخیره تیمش بود
بعد از نائب قهرمانی در آسیا ما به جام جهانی رفتیم ودر گروه خودمان  دوم شدیم اما تنها یک تیم به دور دوم میرفت ودر نیمه نهایی شرکت میکرد .من کاپیتان تیم ملی بودم واولین گل فوتبال ما در جام جهانی جوانان را من زدم، من تنها بازیکنی بودم که در ترکیب اصلی تیم باشگاهیم بازی میکردم وهمان سال 56 از بانک ملی رفتم تاج ودر هر 2 تیم فیکس بودم، البته عباس کارگر هم در تراکتورسازی فیکس بود اما بقیه بازیکن ها در تیم اصلی باشگاهی خود نبودند حتی مثلا حمید درخشان در پرسپولیس نیمکت نشین بود .
 
وزن تیم ملی جوانان کم است
امروز من دلم برای تیم ملی جوانان سوخت .ما تیم خوبی داریم اما وزن نیمکت تیم ملی مثل پرکاه سبک است ومربی تیم ملی محو بازی میشود .البته قبول دارم که ما سالهاست در رده جوانان ضعیف هستیم اما هیچ وقت هم تیم به این خوبی نداشته ایم که در آن بازیکن ثابت استقلال بازی کند، من متاسفم که اگر هم به زامبیا گل زدیم به علت اشتباه حریف بوده است .

 

استقلالی ام وبه پرسپولیس افتخار میکنم
در بازی های اخیر از این که پرسپولیس یک تیم ایرانی است احساس افتخار دارم ، من یک استقلالی اصیل هستم، هرکس ادعا کند از من استقلالی تر است بیاید جلو با هم حرف بزنیم اما پرسپولیس بهترین تیم باشگاهی حال حاضر ماست من حتی در بازی برابر لخویا هم از پرسپولیس راضی بودم چون تیمی از ایران در حال بازی بود که اگر تمرکز ذهنی داشت 5گل می زد .بازی پرسپولیس پویا وفعال است، این تیم عالی بازی میکند وعالی فرصت بازی میکند وحتی سیستم دفاعی این تیم عالی است ،بر عکس تیم ما یعنی استقلال اینطور بازی نمیکند .

 

سیستم ما تخریب دیگران است
من ناراحت هستم که سیستم نتیجه گیری تیم محبوب من یعنی استقلال با تخریب دیگران است، گلر حریف پرسپولیس به اندازه 2بازی انرژی مصرف کرد اما باسن گلری که حریف استقلال بود به زمین نخورد!البته خوشحالم که استقلال برده است اما دوست دارم تیم من با شکل دیگری بازی کند وبرنده شود .در بازیهای اخیر استقلال ، کاوه رضایی از خودش بالاتر بود اما در پرسپولیس همه خوب بودند.

 

برانکو هم اشتباه کرد
 البته درباره پنالتی پرسپولیس باید بگویم برانکو یک اشکال عمده دارد .اشکال او این است که محو بازی میشود .مثل پیروانی اما در بازی دیروز طارمی به اشتباه پنالتی زد .حتی اگر توپ او گل میشد وتور را هم پاره میکرد این را میگفتم،ماهیت پنالتی زن اول یک تیم در گذشته این بود که پنالتی زن تا جایی که پنالتی هایش گل میشد پنالتی زن اول بود اما بعد از خراب کردن پنالتی بازیکن دیگری باید پنالتی زن میشد .


من متعلق به آینده بودم!
تیم ما پاک بود و صغر سنی نداشتیم بین بچه ها من از همه با تجربه تر بودم، خوشحالم که یک نظریه مشترک درباره خودم را از علی پروین وقلعه نویی شنیدم که رضا رجبی متعلق به 20 سال بعد بود! ما زمان خودمان حیف شدیم، من تازه 19 ساله بودم وآن همه تجربه، این همه روی من سرمایه گذاری شد اما میر آخوری ومیر احمدیان ومعمار وسنجری در تیم ملی دفاع وسط شدند!

دیدگاه‌ها