کد خبر : 1418972 | 09 خرداد 1396 ساعت 09:50 | 25.3K بازدید | 0 دیدگاه

چگونه‌ساقدوش‌کلوپ، هادرسفیلد را به لیگ برتر رساند؟

رویاپردازی‌های هادرسفیلد با دیوید واگنر، دوست صمیمی یورگن کلوپ و ساقدوش ازدواج وی به سرانجام رسیده و حالا آنها به لیگ برتر صعود کرده اند.​​​​​​​

چگونه‌ساقدوش‌کلوپ، هادرسفیلد را به لیگ برتر رساند؟

 

به گزارش "ورزش سه"، از گفته های خود دیوید واگنر اینگونه تفسیر می شود که دین هایل رئیس باشگاه او را به عنوان "یک آلمانی ناشناخته و دیوانه"، در نوامبر 2015 به سمت هدایت هادرسفیلد منصوب کرد اما حالا همه او را به خوبی می شناسند.

 

حالا برای اولین بار از سال 1972 و هنگامیکه برنامه "ذهن برتر" از شبکه بی بی سی پخش می شد و ایالت متحده تحت تاثیر رسوایی واترگیت قرار گرفت، هادرسفیلد در سطح اول فوتبال جزیره به میدان خواهد رفت.

 

 

1202250

 

 

برای اولین بار از سال 1962، هادرسفیلد بالاتر از رقیبی چون لیدزیونایتد قرار گرفت و داستان بزرگ آنها تبدیل به مظهر غرور یورکشایر شد. در ابتدای فصل، بازیکنان هادرسفیلد درگیر برنامه ای خلاقانه شده بودند و باید 4 روز را در یک جزیره دورافتاده در سوئد سپری می کردند.

 

برنامه کاملا روشن و مشخص بود؛ فرستادن بازیکنان ترکیب هادرسفیلد به انزوایی بدون دفاع برای دوری از تجملات و تقویت حس وظیفه شناسی.

 

واگنر در ابتدای راه گفت: "ما به همراه خودمان توپ فوتبال نیاورده ایم و بدون اینترنت، برق، سرویس بهداشتی، رختخواب، تلفنن همراه و اینترنت، در طبیعت روزهای خود را سپری خواهیم کرد.

 

 

1202247

 

 

اگر گرسنه هستید به سراغ ماهیگیری بروید و برای رفع تشنگی، بطری های آب خود را درون دریاچه پر کنید. برای دوری از سرما هم باید آتش روشن کرد.

 

هدف از برقراری اردو، ایجاد ساختاری متحد و گروهی منحصر به فرد بود و حالا و در ویمبلی بعد از 120 دقیقه تلاش مداوم، عزم و اراده جمعی هادرسفیلد درخشید.

 

در طرف مقابل، ریدینگ با هدایت یاپ استام قرار داشت که تیمی مبتنی بر مالکیت توپ، بازیکنان خونسرد، قابلیت بستن جریان بازی و حفظ شانس پیروزی را روانه میدان کرده بود که صرف نظر از نتیجه نهایی، شاید این سبک مورد تمجید مورینیو قرار می گرفت.

 

در جریان بازی، ریدینگ موفق به متوقف کردن سبک بازی هادرسفیلد شده بود و تیم واگنر با توجه به ضعف های دفاعی، بسیار آسیب پذیر به نظر می رسید.

 

 

1202245

 

 

اما در نهایت این صعود را باید پاداش برنامه ریزی دقیق و مبتنی بر جزئیات دیوید واگنر دانست. برای تحکیم و حفظ روحیه تیمی، در قرارداد بازیکنان هادرسفیلد قید شد که آنها باید در فاصله 15 مایلی زمین تمرینی ساکن شوند.

 

این تئوری به دلیل نزدیک تر شدن بازیکنان به هویت باشگاه و همچنین کاهش احتمالی آسیب دیدگی جسمی در اثر فاصله زیاد زمین تمرینی با محل سکونت بازیکنان اجرا شد.

 

در باشگاه هادرسفیلد اوضاع کمی متفاوت است و این تیم با بودجه محدودی اداره می شود. تنها 3 تیم در چمپیونزشیپ مبلغ کمتری را برای اداره تیم خود در فصل جاری نسبت به هادرسفیلد در نظر گرفته بودند و بازیکنان این تیم حقوق هفتگی 10 هزار پوند را دریافت می کنند.

 

 

1202249

 

 

در لیگی که غول های بزرگی مانند نیوکاسل و آستون ویلا نیز حضور داشتند، دستاورد هادرسفیلد بیشتر نمایان می شود زیرا در نیوکاسل یک بازیکن معمولا بیش از 60 هزار پوند در هفته درآمد دارد.

 

اما خارج از مستطیل سبز، این داستان جنبه های زیباتری نیز به خود می گیرد. بیش از 17 هزار هوادار هادرسفیلد از همین حالا بلیت های فصل آتی را با قیمت سخاوتمندانه 199 پوند خریداری کرده اند و هواداران وفاداری که طی 9 سال اخیر بلیت های بازی این تیم را تهیه کرده اند، بازی های فصل بعد لیگ برتر را تنها با مبلغ 100 پوند تماشا خواهند کرد.

 

هواداران معمولا به جلسات تمرینی بعد از ظهر دعوت می شوند و دانش آموزان می توانند از فصل آتی در مسیر بازگشت از مدرسه اسطوره های لیگ برتر خود را از نزدیک تماشا کنند.

 

محل صرف غذای بازیکنان به روی هواداران باز است و دین هایل، رئیس باشگاه نیز در نزدیکی زمین تمرینی هادرسفیلد سکونت دارد.

 

بعد از انتصاب استوارت وبر به عنوان مدیرفنی باشگاه، وی 2 سال پیش تصمیم گرفت دیوید واگنر را به عنوان سرمربی جدید باشگاه منصوب کند. وبر که در گذشته در لیورپول سمت اجرایی داشت، از 5 ماه قبل از استخدام واگنر در هادرسفیلد فعالیت داشت و از همان ابتدا معتقد بود که این باشگاه به دنبال یافتن هویت خود است.

 

 

 

1202248

 

 

وبر در اوایل فصل در این خصوص گفت: "من دیوید واگنر را در خانه اش ملاقات کردم و ما طی 3 ساعت در مورد همه چیز صحبت کردیم و او در این زمان با استفاده از شکلات های روی میز، جایگاه 11 بازیکن خود در سیستم 1-3-2-4 و سبک بازی مورد علاقه تیمش را به من توضیح داد.

 

واگنر 4 سال در تیم دوم دورتموند فعالیت داشته و دوستی صمیمانه ای با یورگن کلوپ، سرمربی فعلی لیورپول دارد. در مراسم ازدواج یورگی، واگنر ساقدوش بوده است و آنها بعد از ظهر های زیادی را در خانه یورگن کلوپ در کنار هم سپری کرده اند و گاهی صحبت آنها تا نیمه شب هم به درازا کشیده است.

 

هادرسفیلد صعود به لیگ برتر را باید مدیون کیفیت فنی واگنر و البته چشم انداز گسترده باشگاه باشد. هادرسفیلد با باشگاه چلسی نیز ارتباط تنگاتنگی دارد و کاسی پالمر و اشیا براون نیز از این باشگاه به طور قرضی در هادرسفیلد مشغول به بازی کردن هستند.

 

دنی وارد، ستاره جوان لیورپول درون دروازه هادرسفیلد نمایش درخشانی داشت و حتی مدیران منچسترسیتی برای جذب آرون موی نیز وارد عمل شدند.

 

در ماه دسامبر، واگنر به پیشنهاد ولفسبورگ پاسخ منفی داد و هنوز هم چند باشگاه آلمانی به دنبال جذب این سرمربی جوان هستند. حالا و در انتهای فصل، ماموریت آنها به سرانجام رسیده و به زودی شاهد حضور واگنر و هادرسفیلد در لیگ برتر خواهیم بود.

 

منبع: دیلی میل

ترجمه: آریا فاطمی مقدم

دیدگاه‌ها