کد خبر : 1419722 | 13 خرداد 1396 ساعت 00:33 | 41.4K بازدید | 0 دیدگاه

حاتمی: نیکتاش یکی از آماده‌ترین بازیکنان اردو است

چینی‌ها با زیرکی ما را به بازی دوستانه دعوت کردند

سرمربی تیم ملی بسکتبال گفت: چینی‌ها با برنامه‌ریزی زیرکانه ما را به دیدارهای دوستانه در کشورشان دعوت کردند تا بسکتبال خود را به ما دیکته کنند.

چینی‌ها با زیرکی ما را به بازی دوستانه دعوت کردند

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فارس، مهران حاتمی ، در مورد آغاز اردوی تیم ملی بسکتبال در سال جدید اظهار داشت: خوشحالیم که در آغاز این اردو در خدمت 16-15 بازیکن خوب هستیم، فکر می‌کنم انتخاب خوبی داشتیم و بچه‌هایی که شایسته بودند به تیم ملی دعوت شدند. اگر در آینده نفرات بهتر دیگری هم وجود داشته باشند، دعوت می‌کنیم. امیدواریم یک تیم قابل قبول را در آینده نه‌چندان دور داشته باشیم.

 

وی ادامه داد: این اردو یک هفته‌ای است و ما خودمان را برای حضور در چین که چند بازی دوستانه خواهیم داشت، آماده می‌کنیم. اردوی یک هفته‌ای هم برای ما و هم بازیکنان واقعاً سخت است. بچه‌ها از یک لیگ سخت و طولانی آمدند و ساق‌های آنها خسته است. امیدواریم به یک شکلی آنها را به مسابقه بازگردانیم.

 

سرمربی تیم ملی بسکتبال در مورد اینکه چه شناختی از تیم‌های ملی چین دارد، گفت: آنها حدود یک ماه است که در اردو حضور دارند. آنها این مسابقه با ما را گذاشته‌اند که بسکتبال خودشان را به ما دیکته کنند. ما هم به دنبال این هستیم که اجازه ندهیم این اتفاق بیفتد.

 

حاتمی در مورد اینکه آیا زمان‌بندی این مسابقه با زیرکی آنها صورت گرفته است یا خیر، اظهار داشت: بله، دقیقاً همین‌طور است. آنها به نوعی می‌دانستند لیگ ما چه زمانی به پایان می‌رسد و تاریخ مسابقه را مشخص کردند. زمان مسابقه را طوری برنامه‌ریزی کردند که بچه‌های ما تحت فشار باشند. در هر صورت ما هم از این شرایط استقبال می‌کنیم و امیدوارم بچه‌ها قدر موقعیت‌هایی را که در اختیار آنها قرار می‌گیرد را بدانند و مقابل قهرمان آسیا بازی قابل قبولی را ارائه دهند.

 

وی در مورد غیبت حامد حدادی و اوشین ساهاکیان گفت: حدادی از یک آسیب‌دیدگی رنج می‌برد و حضور او در اردو ممکن بود به سلامت کلی‌اش آسیب بزند و ما ترجیح دادیم در مقاطع دیگر به تیم ملی اضافه شود. ساهاکیان هم خودش انصراف داده و از ما خواست که در این اردو حضور نداشته باشد. اوشین از بازیکنان خوب تیم ملی است و قسمت باشد بار دیگر اضافه می‌شود.

 

سرمربی تیم ملی بسکتبال در مورد حضور نوید نیکتاش بازیکن ایرانی ـ فرانسوی در اردو عنوان کرد: او در تمرین حضور داشت و اگر بخواهیم سه بازیکن آماده را انتخاب کنیم قطعاً یکی از آنها این بازیکن است. ما به دنبال این هستیم که از تمام سرمایه‌های بسکتبال خود استفاده کنیم، نوید هم بازیکنی است که می‌تواند به تیم ملی کمک کند. الان قضاوت کردن زود است و باید ببینیم در آینده چه اتفاقی می‌افتد.

 

حاتمی در مورد حریفان ایران در مسابقات کاپ آسیا گفت: اینکه در گروه آسان یا سخت باشیم، مهم نیست. این را باید بدانیم یک تیمی مانند هند دارد تلاش آن‌چنانی می‌کند خودش را به خط اول بسکتبال آسیا برساند. هر کشوری که کار نکند، مطمئناً عقب می‌افتد، ما هم استثنا نیستیم. باید سرمایه‌گذاری بیشتری روی جوانان‌مان انجام دهیم و موقعیت خودمان را تثبیت کنیم.

 

وی در مورد حضور استرالیا و نیوزیلند در آسیا اظهار داشت: همان‌طور که می‌دانید استرالیا چند بازیکن در لیگ اروپا و NBA آمریکا دارد و نیاز به گفتن نیست تیم قدرتمندی است و مسلماً کار برای ما سخت است، در درازمدت شاید چند باخت مقابل آنها بدهیم، اما در مجموع ما برنده هستیم، چون رقابت با آنها سطح بچه‌های ما را هم بالا می‌برد. ممکن است مدال‌ها در آسیا را از دست دهیم، اما در درازمدت آن را پس خواهیم گرفت.

 

تیم ملی بسکتبال برای برگزاری چند دیدار دوستانه 21 خرداد راهی چین می‌شود.

 

دیدگاه‌ها