کد خبر : 1419822 | 13 خرداد 1396 ساعت 15:52 | 51.1K بازدید | 0 دیدگاه

تحلیل جامع از فینال امشب لیگ قهرمانان

چه عواملی قهرمان کاردیف را مشخص خواهند کرد؟

ثانیه شماری برای فینال لیگ قهرمانان شروع شده است؛ دودسیما به رئال می رسد یا بوفون جاودانه خواهد شد؟

چه عواملی قهرمان کاردیف را مشخص خواهند کرد؟

 

به گزارش "ورزش سه"، خط دفاعی قدرتمند یوونتوس، مدیریت ترکیب زیدان و دفاع مرکزی کهکشانی ها، می توانند از عوامل تعیین کننده نتیجه فینال امشب در کاردیف باشند. تکلیف فصل جاری لیگ قهرمانان با برگزاری دیدار امشب بین رئال مادرید و یوونتوس در کاردیف ولز مشخص خواهد شد و هر دو تیم به دنبال کسب یک پیروزی مبتنی بر استراتژی در 4 نقطه هستند.

 

با توجه به رویکرد هر دو سرمربی و شرایط دفاعی یووه و رئال، شواهد حاکی از آن است که نتیجه دیدار امشب با توجه به جزئیات زیر مشخص خواهد شد.


خط دفاعی و دروازه بان یوونتوس: بوفون و گزینه ای به نام بی بی سی

 

خط دفاعی یوونتوس در فصل جاری عملکرد فوق العاده ای داشته است و یکی از مشکلات بزرگی است که بازیکنان هجومی زیدان باید قادر به حل آن باشد.

 

آندره بارزالی، لئوناردو بونوچی و جرجو کیلینی در کنار جان لوییجی بوفون آمار شگفت انگیزی را به ثبت رسانده اند و 2449 مسابقه در کنار هم به میدان رفته اند.

 

 

1197123

 

 

با توجه به قابلیت تبدیل دفاع سه نفر به چهار نفره، آنها فقط در طی‌ فصل جاری در ۵۰ مسابقه تنها 30 گل دریافت کرده و میانگین 0.6 در هر بازی را به ثبت رسانده اند. 

 

این خط دفاعی در فصل جاری قادر به متوقف کردن هر تیمی بوده و حتی در 2 دیدار رفت و برگشت برابر بارسا و مثلث هجومی خط حمله این تیم موفق به ثبت کلین شیت شده است که این موضوع بیانگر آن است که بازیکنان خط حمله رئال مادرید که فصل فوق العاده ای را در ثبت گل های فراوان سپری کرده اند، کار دشواری برابر این خط دفاعی سرسخت خواهند داشت.

 

رئال مادرید؛ دفاع از مرکز

 

با توجه به این موضوع که مارسلو و دنی کارواخال بیشتر زمان 90 دقیقه را در محوطه جریمه حریف سپری می کنند، وظیفه دیگر بازیکنان خط دفاعی سنگین تر خواهد شد و راموس و واران، کاسمیرو، مودریچ و تونی کروس، باید از کانال میانه میدان ضدحملات حریف را خنثی کنند.

 

 

1202977

 

 

بر خلاف خط دفاعی فوق العاده و فشرده بیانکونری، کهکشانی ها در 12 بازی این فصل لیگ قهرمانان 17 بار دروازه خود را باز شده دیده و تنها یک بار در دیدار رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان برابر اتلتیکومادرید موفق به ثبت کلین شیت شده اند.

 

سرمربیان:

 

ماکسی آلگری؛ کلکسیونی از دستاوردهای مختلف تاکتیکی

 

بعد از جدایی آنتنیو کونته و با توجه به کارنامه بسیار خوبی که سرمربی فعلی چلسی در تورین به ثبت رسانده بود، آلگری از همان ابتدای پذیرش پست هدایت یوونتوس با انتقادات فراوانی مواجه بود اما در ادامه موفق شد دستاوردهای بزرگی را چه در ایتالیا و چه در فوتبال اروپا کسب کند.

 

 

1199873

 

 

آریگو ساکی، اسطوره سابق دنیای مربیگری از ایتالیا در مورد ماکسی آلگری اینگونه صحبت می کند: "آلگری یک سرمربی روشنفکر و ثابت قدم است که با تسلط و دانش تیمش را هدایت می کند."

 

توانایی آلگری برای به میدان فرستادن یووه با سیستم های مختلف و تبدیل یک روش به روشی دیگر در جریان بازی، او را تبدیل به یکی از نخبه های دنیای سرمربیگری در فوتبال اروپا کرده است.

 

زین الدین زیدان؛ جادوی سیستم چرخشی

 

زیدان موفق شد به خوبی بین بازیکنان تیمش زمان را مدیریت کند و حالا و بعد قهرمانی در لالیگا، در آستانه فتح دوباره لیگ قهرمانان نیز قرار گرفته است و امشب 20 بازیکن آماده در اختیار دارد تا در ترکیب اصلی برای دیدار برابر یوونتوس به میدان بفرستد.

 

 

1199868

 

 

همچنین زیزو نیز مشکلی برای تغییر سیستم در جریان بازی و استفاده از روش های مختلف ندارد اما نقطه قوت او را باید ایجاد فضایی برای راضی نگه داشتن همه بازیکنان برای بازی کردن به میزان مناسب و راضی کننده دانست.

 

علاوه بر بازیکنان، به نظر می رسد هیئت مدیره لوس بلانکوس نیز علاقمند به ادامه همکاری با این سرمربی جوان فرانسوی خواهد بود.

 

منبع: مارکا

ترجمه: آریا فاطمی مقدم

دیدگاه‌ها