کد خبر : 1420457 | 17 خرداد 1396 ساعت 11:37 | 37.3K بازدید | 1 دیدگاه

نوید نیکتاش در آرزوی پیراهن تیم ملی

اولین گفت و گوی بازیکن فرانسوی تیم ملی بسکتبال

نوید نیکتاش بازیکن ایرانی فرانسوی تیم ملی بسکتبال بالاخره برای اولین بار به اردوی تیم ملی بسکتبال دعوت شد و حالا از گذشته بسکتبالی خود و هدفی که در ایران دارد می گوید.

اولین گفت و گوی بازیکن فرانسوی تیم ملی بسکتبال

به گزارش "ورزش سه"، تمرینات تیم ملی بسکتبال ایران از روز گذشته در مجموعه ورزشی آزادی آغاز شد و نفرات دعوت شده دور هم آمدند تا خود را برای مسابقات چین آماده کنند. اما این اردو تفاوت عمده ای با سایر اردوها دارد، نوید نیکتاش بالاخره به جمع ملی پوشان آمد تا اولین تجربه پوشیدن پیراهن تیم ملی ایران را پشت سر بگذارد. نوید نیکتاش بازیکن دورگه ایرانی - فرانسوی که در لیگ انگستان توپ می زند و در لیگ گذشته بیش از 5 هفته در تیم منتخب قرار گرفت. این بازیکن هنوز به زبان فارسی تسلط ندارد و حالا به اردو تیم ملی دعوت شده است تا شاید اولین تجربه حضور در مسابقات بین المللی با پیراهن ایران را پشت سر بگذارد.


نوید نیک تاش در اولین حضور خود در گفت و گو با "ورزش سه" از چگونگی دعوت به تیم ملی و گذشته بسکتبالی اش می گوید:


* اولین سوال اینکه شما 25 سال داری اما این اولین دعوت شما به تیم ملی ایران بوده است، این دعوت با هماهنگی انجام شده بود یا به صورت اتفاقی مربیان بازی تو را دیده اند؟
فکر نمی کنم که حضورم در تیم ملی اتفاقی بوده باشد. من سال پیش برای دیدن خانواده به ایران آمدم و یک جلسه زمانی که بائرمن سرمربی بود تمرین کردم. امسال فصل خیلی خوبی در لیگ بی بی ال انگلیس داشتم و فکر می کنم برای همین است که فدراسیون و کادر تیم ملی می خواهند مرا ببینند و از همین جا از آنها تشکر می کنم.

 

 

1201708

* در بین بازیکنان ایرانی با کسی قبل از آمدنت به ایران رابطه ای داشتی؟
بله من بعضی از بازیکنان را می شناسم، با آرمان زنگنه و محمد جمشیدی در طول فصل صحبت می کردم و صمد نیکخواه بهرامی را هم به خوبی می شناسم. او در لیگ فرانسه بازی کرده و به زبان فرانسه هم مسلط است.

 

*  اصلا نمی توانی فارسی را به خوبی صحبت کنی، چند بار به ایران آمده بودی؟
من ٢،٣ بار برای دیدن خانواده ام به ایران آمدم. از حضور در  ایران و کنار خانواده بودن خیلی لذت می برم.

 

* امسال چندین هفته در تیم منتخب لیگ بودی، لیگ امسال را می توانیم به عنوان بهترین عملکرد چندین ساله ات بدانیم ؟
بله من چند بار در بهترین عملکردهای هفته قرار داشتم. این برایم کافی نیست. من همیشه تمرین می کنم تا سال به سال بهتر شوم.

 

1201709

 

* حالا که به اردو آمده ای فکر می کنی چقدر شانس حضور در لیست نهایی تیم ملی را داشته باشی ؟
در حال حاضر نمی دانم چه میزان شانس دارم. ما ١٦،١٧ بازیکن هستیم که در نهایت ١٢ نفر انتخاب می شوند. من بیشترین تلاشم را انجام می دهم تا در جایگاه خودم در تیم قرار بگیرم و هر کاری که کادر فنی از من می خواهند انجام دهم. به خوبی می دانم که اکثر این بازیکنان چند سال کنار هم بازی کردند و شناخت خوبی از هم دارند. هدف اولم حضور در ترکیب تیم است.

 

* در حال حاضر اولین هدفی که با تیم ایران داری چه موضوعی است ؟
 آروزی من این است که با تیم ملی تا نهایت جایی که امکان دارد (قهرمانی) در مسابقات کاپ آسیا پیش برویم. تیم و کشور ایران لیاقت آن را دارد.

دیدگاه‌ها