کد خبر : 1421007 | 20 خرداد 1396 ساعت 12:07 | 66.2K بازدید | 0 دیدگاه

حمله بی سابقه رسانه ها به حرکت زشت سعودی ها

الرایه قطر: بازیکنان عربستان تروریست هستند!

حرکت زشت و ناپسند بازیکنان عربستان در بی توجهی به سکوت یک دقیقه ای ورزشگاه آدلاید به احترام قربانیان حوادث تروریستی بازتاب بسیار گسترده و منفی در رسانه های جهان و حاشیه خلیج فارس داشت.

الرایه قطر: بازیکنان عربستان تروریست هستند!

به گزارش "ورزش سه"، بازیکنان عربستان به هنگام سکوت یک دقیقه‌ای پیش از آغاز بازی پنجشنبه شب گذشته برابر استرالیا در چارچوب دیدارهای مرحله نهایی انتخابی جام‌جهانی ۲۰۱۸ در اقدامی تاسف بار شروع به دویدن و گرم کردن خود کردند که این حرکت با بهت و حیرت استرالیایی ها و کل رسانه های دنیا روبرو شد واکنش تند آنها را به دنبال داشت.

 

در حالی که استرالیایی‌ها متشکل از اعضای تیم ملی و هواداران در ورزشگاه به احترام قربانیان حوادث تروریستی لندن سکوت کرده بودند عربستانی‌ها بی اعتنا به این مساله خود را گرم می‌کردند تا این صحنه بلافاصله به سوژه اول رسانه های معتبر جهان تبدیل و بازیکنان عربستان به سوژه تمسخر تمام مردم دنیا تبدیل شدند. نه تنها رسانه های دنیا بلکه رسانه های معتبر حاشیه خلیج فارس از جمله قطری ها نیز حملات تندی به این حرکت سعودی ها داشتند که جالب توجه بود.


روزنامه الرایه به دنبال قطع روابط دیپلماتیک عربستان با قطر و متهم کردن این کشور به حمایت از تروریسم نوشت: «عربستانی‌ها ادعای مبارزه با تروریست را دارند اما آنها در واقع با تروریست‌ها هستند. بازیکنان تیم ملی فوتبال عربستان توجه خود را به تروریست‌ها با عدم پذیرش سکوت یک دقیقه‌ای به احترام قربانیان حوادث تروریستی لندن نشان دادند. در حالی که بازیکنان استرالیا و جمعیت حاضر در ورزشگاه پیش از آغاز بازی هفته هشتم مرحله نهایی انتخابی جام‌جهانی سکوت یک‌دقیقه‌ای را پیشه کردند اما بازیکنان تیم ملی عربستان بدون توجه به احساس آنها به گرم کردن خود پرداختند. عربستانی‌ها که روز و شب مدعی مبارزه با تروریست‌ها هستند بهتر بود همگام با استرالیایی‌ها و جامعه جهانی با قربانیان حوادث تروریستی همدردی می‌کردند تا نشان دهند واقعا در خط مبارزه با تروریسم هستند».


الرایه تنها روزنامه قطری نبود که به این حرکت ناپسند عربستانی ها واکنش تندی نشان داد  بلکه سایر روزنامه های این کشور از جمله الشرق، الوطن، العرب و ... نیز با تحلیل هایی مشابه با مطلب الرایه تنفر خود را از حرکت سعودی ها نشان دادند درست مثل گزارش رسانه های معتبر اروپا از جمله دیلی میل، میرور، گاردین، اکیپ، بیلد، مورگن پست ، مارکا و ... تا سعودی ها با یک تصمیم ناجوانمردانه ماهیت اصلی خود را در مجامع بین المللی نشان دهند.


شاید پیرو همین واکنش تند رسانه ها بود که فدراسیون فوتبال عربستان در دو روز گذشته با انتشار اطلاعیه های متوالی اقدام به عذرخواهی از جامعه بین المللی کرد گرچه این عذرخواهی ها از میزان تنفر مردم جهان به خصوص در فضای مجازی از مردم و ورزشکاران عربستان نکاست و بدتر باعث شد تا حس انزجار آنها از رفتار سعودی ها و عدم احترام به قربانیان تروریستی جهان بیشتر از همیشه شود.

دیدگاه‌ها