کد خبر : 1421520 | 22 خرداد 1396 ساعت 15:06 | 9.1K بازدید | 1 دیدگاه

مهاجمین ما توان گلزنی بالایی دارند

طالبی: مقابل ازبکستان شرایط خوبی داریم

تیم ملی کشورمان در آستانه بازی حساسی امشب در مقابل ازبکستان صف آرایی می کند و در صورت کسب برد جواز حضور در جام جهانی روسیه را به دست می آورد.

طالبی: مقابل ازبکستان شرایط خوبی داریم

در همین رابطه ابراهیم طالبی کارشناس و مربی کشورمان یادداشت جالبی در اختیار "ورزش سه" قرار داده است که با هم می خوانیم.


امروز تیم ملی فوتبال کشورمان در استادیوم آزادی به مصاف تیم ملی ازبکستان می رود، تیم ملی با توجه به هفده امتیازی که از هفت بازی خود به دست آورده و نیز اختلاف امتیازی که نسبت به کره جنوبی و  ازبکستان  کسب کرده است، در شرایط بسیار خوبی برای صعود به جام جهانی ۲۰۱۸  روسیه  قرار دارد.


تیم ملی ایران با پیروزی مقابل ازبکستان  میتواند، پیشاپیش صعود خود را به مرحله پایانی رقابتهای  جام جهانی  مسجل نموده و در اینصورت دو بازی پایانی در مقابل کره جنوبی در کره و بازی مقابل سوریه در آزادی  بدون استرس و  حساسیت، تنها دیدارهای تدارکاتی  به حساب  خواهند آمد. البته امیدوارم  بازیکنان ما  این  مسئله را  فراموش نکنند، که  هنوز هیچ چیز تمام نشده و  برای موفقیت در بازی امروز باید با همه وجود و ذهنیتی صد در صد تا سوت پایان بازی برای شکست حریف تلاش  کنند، هشیار باشند و  بدانند ازبکستان از کوچک‌ترین غفلت ما  استفاده خواهد کرد.


ازبکها  فوتبالی  فیزیکی و  ماشینی  بیشتر  در شکل و شمایل شوروی سابق با انضباط تیمی و حساب شده بازی میکند، از ساختار دفاعی خوبی برخوردار هستند و  با پوشش  خوب دفاعی  تلاش در متوقف کردن حملات ما خواهند داشت، که البته در مقابل انتقال‌های سریع دفاع به حمله  و  کارهای ترکیبی  سرعتی مهاجمان  تیم کشورمان و توانمندی بالای تکنیکی که از بازیکنانمان سراغ داریم،  با یک بازی تیمی، حساب شده، با حوصله و با تمرکز لازم، دفاع ازبکها را مغلوب حملات خود خواهند کرد و همانطور که در بازی‌های گذشته​ شاهد بوده ایم، مهاجمین ما توان گلزنی بالایی دارند.


ازبکها در فاز تهاجمی خود، بیشتر  از تاکتیک حفظ مالکیت توپ و بازی با پاس های کوتاه و مکرر تا رسیدن به محوطه جریمه حریف و استفاده از  فضاهای خالی، برای رساندن توپ به مهاجمین خود و ایجاد فضای لازم برای شوت های از راه دور بازیکنان شوت زن خود دارند. بازیکنان ما   باید فضای پشت محوطه جریمه مان را خوب پوشش دهند و به خصوص اجازه شوت زنی از اطراف قوس محوطه جریمه به آنها ندهند.


در پایان  بار دیگر تاکید میکنیم که شرایط خوب ما در جدول و فاصله خوبی که از لحاظ امتیازی با سایر حریفان داریم و اینکه در خانه و با حمایت هوادارانمان در مقابل تیم ملی ازبکستان بازی میکنیم، برای ما شرایط مطلوبی ایجاد می کند، ولی  این به آن معنا نیست که ما کار سختی مقابل ازبکها نداریم.  ما برای شکست ازبکستان، تیم ملی خوب و بازیکنان توانمندی داریم و برای پیروزی و گرفتن مجوز حضور در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، عزمی مردانه و تیمی، تلاش و تمرکزی کامل، جسارت و هوشیاری تمامی بازیکنان و ذهنیتی صد در صد و در لحظه لحظه بازی، ۹۰ + چند دقیقه و تا سوت پایان بازی.
به امید سرافرازی تیم ملی کشورمان

دیدگاه‌ها