کد خبر : 1421753 | 23 خرداد 1396 ساعت 11:49 | 112.1K بازدید | 4 دیدگاه

زانو روی زمین؛ مشت به سوی آسمان

ژستی که ما را به جام جهانی برد (گزارش تصویری)

برای اولین بار در تاریخ طعم دو صعود متوالی به جام جهانی را چشیدیم آن هم نه با استرش و اضطراب بلکه با غرور و اطمینان خاص.

ژستی که ما را به جام جهانی برد (گزارش تصویری) 

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی ایران شاهکار بزرگی انجام داد و بعد از روسیه میزبان و برزیل صعود کرده از آمریکای جنوبی سومین تیمی لقب گرفت که بلیت سفر به جام جهانی 2018 را برای خود رزرو کرد. به یاد نداریم در تمام ادوار رقابت های جام جهانی تاکنون به این شیرینی جواز صعود به مرحله نهایی را دریافت کرده باشیم از همین رو کار بزرگی که برو بچه های تیم ملی انجام دادند قطعا در تاریخ فوتبال ملی ایران ثبت خواهد شد.


در این بین اما نقش رهبر این گروه بدون اغراق پررنگ تر از هر عنصر دیگری بود. کارلوس کی روش با وجود تمام چالش ها و انتقاداتی که از ساختار فوتبال ایران داشت بدون این که ذره ای به دل خود تردید راه بدهد روی برنامه ها و افکار خود پافشاری کرد و زمینه تیمی قدرتمند برای فوتبال ملی ایران را فراهم ساخت که قطعا این نسل می تواند تا دو تورنمنت دیگر نیز جوابگوی انتظارات ایرانی ها باشد.


بله، کارلوس این پیرمرد پرتغالی لجباز و یکدنده اما کاربلد و محبوب ایرانی ها با رساندن ایران به دومین جام جهانی متوالی نامش را برای همیشه نه تنها در تاریخ ملی ایران بلکه در رقابت های ملی دنیا و تاریخچه جام های جهانی به ثبت رساند و رکوردی از خود بر جا گذاشت که حالا حالاها بعید است کسی بتواند آن را بشکند. او که بعد از شکست دادن کره در رقابت های چهار سال قبل با مشت های گره کرده به سوژه اول رسانه های ایران و جهان تبدیل شد این بار با شادی های منحصر به فرد که نشان از تعصب و سختی ها داشت بار دیگر توجه همه را به خود جلب کرد.


از شکست دادن همین ازبکستان در تاشکند گرفته تا برتری مقابل کره در تهران، شکست دادن قطر در تهران و دوحه و ... همگی با شادی های جالب توجه پیرمرد خوش تیپ پرتغالی در کنار خط طولی توام شد تا فشاری که روی شانه های این مربی در طول ماه ها و سال های گذشته بود این گونه برداشته شود. بله، دیشب تمام مردم ایران قدردان و سپاسگزار این مربی خوش فکر پرتغالی بودند که برای اولین بار بدون کشیده شدن کار صعود به روز پایانی، بدون پلی آف و بدون اما و اگرهای مرسوم در فوتبال ایران توانست جواز حضور مقتدرانه در مرحله نهایی جام جهانی 2018 را به نام ایران ثبت کند.

 

ایران-ازبکستان در تهران

 

 

ایران-کره در تهران

 

 

 

ایران-قطر در تهران

 

 

1204780

 

ایران-قطر در دوحه

دیدگاه‌ها