کد خبر : 1421771 | 23 خرداد 1396 ساعت 13:35 | 35.8K بازدید | 2 دیدگاه

عشق بازی با پرچم مقدس

در روسیه قله فتح می‌کنیم!

ملی پوشان جوان تیم ملی اتفاقی تاریخی را برای فوتبال ایران رقم زدند و برای دومین بار پیاپی به جام جهانی صعود کردند.​​​​​​​

به گزارش "ورزش سه"، بر خلاف صعود های قبلی تیم ملی به جام جهانی، این بار شاگردان کی روش با اقتداری مثال زدنی زودتر از سایرین خودشان را به روسیه رساندند و پس از برزیل به عنوان دومین تیم حاضر در این رقابت ها نام خودشان را ثبت کردند. 


شب گذشته صدای بوق ماشین‌ها و جشن های خیابانی، شبی زیبا به گستردگی تمام ایران را حکایت می کرد که تا پاسی از شب مردم را شادمان و خرسند نشان می‌داد. اگرچه با کیفیت تیم کارلوس کی روش می توانیم این وعده را به خود بدهیم که در دیدارهای بزرگتر و در طول مسابقات جام جهانی نیز می توانیم به جشن های خیابانی پرداخته و فارغ از مشکلات مان به عشق بازی با فوتبال و پرچم سه رنگمان بپردازیم. 

 

فراتر از آسیا ، خارج از شعار


صعود شب گذشته ملی پوشان کشورمان رنگ و بوی دیگری داشت و شادی و خوشحالی آن نه از سر هیجان و آدرنالین ترشح شده به خاطر پیروزی های لحظه آخری ، بلکه با اقتدار و غرور همراه بود. اکنون نه تنها در حرف و بلکه در عمل نیز شاهدیم که حریفان آسیایی در برابر تیم ملی ایران حرفی برای گفتن ندارند و نه تعداد گل های آنها را ، بلکه تعداد حمله های محدود آنها و شوت های به دروازه شان را می شماریم. همانطور که فاکس اسپورت پیرامون خبر صعود تیم ملی به جام جهانی نوشته است: کارلوس کی‌ روش تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران را به یک ماشین پیروزی تبدیل کرده است. همه می دانستند که پیروزی برای فوتبال ایران نزدیک است و در حال‌ حاضر آنها به این مهم دست یافته‌اند. تیم‌ ‌ملی ایران هنوز در این رقابت‌ها گلی دریافت نکرده است و دروازه‌اش در تمامی این هشت بازی بسته نگه داشته شده است. در حالی که کار دفاعی در فوتبال آسیا از استاندارد بالایی برخوردار نیست، تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران توانسته است به یک دستاورد مهم در این زمینه برسد.

 


آینده روشن است

 

ما اکنون نسلی جوان را در اختیار داریم که می توانیم برای آرزوهای بزرگترمان مانند صعود از مرحله گروهی جام جهانی و یا قهرمانی در رقابت های جام ملت های آسیا روی آنها حساب باز کنیم؛ تیمی که از همین حالا برای جام جهانی 2022 قطر آماده ی مبارزه است و ساختار و پی آن بنا نهاده شده است. حالا که تنها حضور در جام جهانی تمام رویای مان نیست می توانیم برای ساختن آینده ای روشن تر از این نیز نقشه کشید.   

 


اتحاد؛ رمز موفقیت ملی

 

اقتدار تیم ملی و عملکرد تحسین برانگیز آن باعث شده تا حتی منتقدین سرمربی پرتغالی تیم ملی به تحسین از تیم او بپردازند و برای حمایت از تیم ملی ایران و برای حضور موفق در روسیه دست دوستی به سمت سرمربی تیم ملی دراز کنند. نخستین واکنش ها از سوی امیر قلعه نویی بود که در پیامی با تشکر از کی روش عنوان داشته بود: اتحاد ما ایرانیان در فوتبال و هر عرصه‌ای می‌تواند شگفتی‌ساز شود‌. تا روز آغاز جام جهانی، همه در مسئولیت‌های مختلف تلاش می‌کنیم تا نام ایران در روسیه سرفراز شود. زنده باد ایران و فوتبال ایران.

 


سرمربی تیم ملی نیز شب گذشته با حضور در برنامه نود از لزوم اتحاد در فوتبال ایران گفت: آرزو دارم با این صعود به جام جهانی ما بتوانیم اتحادی در فوتبال ایران داشته باشیم و همه در کنار هم باشیم و یاد بگیریم اگر نظرات متفاوتی داریم به هم احترام بگذاریم و فوتبال ایران را به جلو حرکت بدهیم.

 

لزوم این اتحاد در آستانه رقابت های جام جهانی و حمایت از برنامه های کی روش ، همچنین دوری از هر گونه حاشیه در اطراف تیم ملی اصلی مهم برای موفقیت در روسیه است که برای تحقق آن "فوتبالی" های ایران پا پیش گذاشته اند. 


آماده سازی مطلوب؛ عملیات ویژه

 

تیم ملی ایران با صعود زودهنگام خود می تواند برنامه آماده سازی بهتری نسبت به سایر تیم های آسیایی در برنامه خود بگنجاند و این اتفاق با هماهنگی همه مسئولان و تامین منابع مالی آن امکان پذیر است. همانطور که شب گذشته معاون اول رییس جمهور قول حمایت کامل از تیم ملی را در برابر رسانه ها داد. بازی های دوستانه نیز می تواند نقش تاثیر گذاری داشته باشد و از هم اکنون دیدار تیم های ایران و روسیه در مهرماه برنامه ریزی شده است؛ دیداری که می تواند صلابت ملی پوشان را در برابر میزبان جام جهانی محک بزند.

 

دیدگاه‌ها