کد خبر : 1424293 | 07 تیر 1396 ساعت 18:32 | 39.2K بازدید | 0 دیدگاه

این گوی و این میدان آقای علی کریمی !

علی کریمی (با نام کامل محمد علی کریمی پاشاکی) که گروهی او را تکنیکی ترین وحتی بهترین مرد تاریخ فوتبال ایران می دانند در قالبی تازه وبه عنوان سرمربی تیم فوتبال نفت تهران به بالاترین سطح فوتبال ایران بر خواهد گشت .

این گوی و این میدان آقای علی کریمی !

به گزارش "ورزش سه"، نفت تهران که با سلیقه مدیران واسپانسر های مالی خود به سوی محبوب ترین مرد 10 سال گذشته فوتبال رفته و او را برای هدایت در لیگ آینده روی نیمکت هدایت خود نشانده  اگرچه بروز مشکلات عدیده در تیم فوتبال نفت تهران 2 سال اخیر باعث شده تا مدیران این تیم با جذب عناصری مثل علی دایی پارسال وعلی کریمی امسال، محبوبیت ووجاهت را در مجموعه تیمی جایگزین بسیاری از نداشته ها وکمبود ها کنند.


علی کریمی نشانه های علاقه بسیار به مربیگری را از روزهایی به نمایش گذاشت که در سال 90 به پرسپولیس برگشت وبا تلاش بسیار وحرف زدن بازیکنان وتشویق وهدایت آنها به تلاش بیشتر در روی نیمکت ، خصوصیات فرماندهی خود را نمایش داد  البته سرمربیگری دنیایی کاملا متفاوت با بازی است و مثالش بازیکنان خوش نام ومحبوب فوتبال ما مثل خداداد عزیزی  وحمید استیلی وافشین پیروانی ومحمد خاکپور هستند که موفقیتی در این مسیر نداشته اند.


علی کریمی با 38 سال و233 روز سن ، مربی جوانی است .او امسال جوانتر از همه است اما جوانتر بودن او به علت بالا رفتن سن مربیگری در فوتبال ایران وحتی جهان است، وقتی میبینیم حشمت مهاجرانی در 35 سالگی، علی پروین در35 سالگی، علی دایی در 37 سالگی، مایلی کهن در 38 سالگی و... کار مربیگری را آغاز کردند تازه میتوان فهمید که چرا امروز سن مربیگری به جایی میرسد که منصور ابراهیم زاده در 52سالگی وحسین فرکی در 54 سالگی اولین تجارب خود در سرمربیگری را نمایش دادند .


اما فهرست مربیانی که بلافاصله بعد از پایان دوران فوتبال ، سکان سرمربیگری را به دست گرفته وفعالیت خود را آغاز کردند وروند منطقی کار را نپیمودند نشان از آن دارد که علی کریمی کار بسیار سختی را پیش روی خود دارد .علی پروین  در این مسیر ، موفق بود ودایی با قهرمانی در سایپا وناکامی در تیم ملی عملکرد متوسطی داشت اما سکان داری زودهنگام برخی از مربیان فوتبال ما کارنامه آنها را یا برای همیشه در مربیگری بست یا آنها را چنان بی انگیزه کرد که رفتند وتا سالها به این حریم بر نگشتند .


به هر حال منطقی آن است که باور کنیم، علی کریمی با قبول هدایت تیم نفت روند معقول وعلمی را برای آغاز مربیگری انتخاب نکرده باشد مگر این که در اطراف او نفراتی با تجربه برای مشورت وهدایت او یادآوری اشتباهاتش وجود داشته باشند، شاید روند معقول ومنطقی برای سرمربی شدن همانی باشد که مهدوی کیا وهاشمیان در سطوح پایه البته در سطحی بالا از فوتبال حرفه ای انتخاب کرده اند والبته شاید هم کریمی مثل علی پروین با داشتن توان ذهن وهوش بالا انتخاب درستی کرده باشد.


 به هر حال برای کریمی  فوتبالدوستان ایرانی آرزوی موفقیت خواهند داشت  و اوست که باید نشان دهد مرد این میدان هست یا نه .


مهدی حدادپور

دیدگاه‌ها