کد خبر : 1424579 | 09 تیر 1396 ساعت 18:09 | 25.8K بازدید | 0 دیدگاه

در واکنش به اعتراض هواداران؛

بیانیه باشگاه سپاهان درباره خریدها و لیست کرانچار

در دیدار تدارکاتی سپاهان برابر بادران عده ای از هواداران سپاهان نسبت به خریدهای سپاهان اعتراض داشتند و این در حالی بود که عده ای که در اکثریت بودند به حمایت از تیم خود پرداختند و باشگاه نیز به این حواشی واکنش نشان داد.

بیانیه باشگاه سپاهان درباره خریدها و لیست کرانچار

به گزارش "ورزش سه"، در روزهای ابتدایی فصل نقل و انتقالات سپاهان یکی از فعال ترین تیم های فصل نقل و انتقالات بود و توانست خیلی زود با عزت الله پورقاز، شاهین ثاقبی و سیاوش یزدانی به توافق دست یابد.


در ادامه آنها با ساسان انصاری هم به توافق رسیدند که با توجه به عملکرد فصل گذشته این بازیکن در فولادخوزستان، مهم ترین خرید طلایی پوشان تا اینجا بوده است. سعید آقایی و حسن جعفری هم برای بازی در دو پست دفاع چپ و راست به تیم اضافه شدند که در مجموع کارنامه خوبی را برای مدیران سپاهان در بازار نقل و انتقالات رقم زد؛ اما در ادامه سپاهان رویکردی محتاطانه را در پیش گرفت و پس از اضافه شدن سعید آقایی، هنوز بازیکن دیگری علیرغم نیاز سپاهان به تیم اضافه نشده است. البته باید این موضوع را نیز در نظر داشت که سپاهان علیرغم تلاش زیاد در جذب برخی بازیکنان مورد نظر خود نظیر محمد دانشگر، علی عبدالله زاده، مجید حسینی و علی کریمی تا جایی که رسانه ها در جریان بوده اند، ناکام بوده است؛ اما نگاهی به خریدهای سپاهان نشان می دهد که ذهن زلاتکو کرانچار و مدیران باشگاه  معطوف به پوشش نقاط ضعف فصل گذشته بوده است. 


با این حال جدایی مجدد حاج صفی کلیدی ترین مهره‌ی سپاهانی ها در فصل گذشته، هواداران این تیم را نگران ساخته است و عده ای از آنها معتقدند خریدهای سپاهان اگرچه در روزهای ابتدایی خوب و امیدوارکننده به نظر می آمد، اما با حضور فعال‌تر تیم های دیگر در پنجره ی تابستانی، شرایط زیاد هم برای سپاهان خوب به نظر نمی رسد و مدیران سپاهان برای جبران این عقب افتادگی باید ستاره های بیشتری را به تیم اضافه کنند.


البته تحرکات این عده از هواداران سپاهانی با واکنش باشگاه سپاهان همراه شد و آنها بلافاصله با انتشار بیانیه ای به اتفاقات ایجاد شده، واکنش نشان دادند. باشگاه سپاهان در بخشی از بیانیه خوب خطاب به هواداران معترض آورده است: « عملکرد باشگاه در فصل نقل و انتقالات تا بدین جای کار مورد ستایش اکثریت کارشناسان و رسانه ها قرار گرفته و عمده کسانی که در مورد عملکرد تیم‌ها در حوزه نقل و انتقالات سخن گفته اند اذعان داشته اند که تا اینجا سپاهان روندی خوب و منطقی داشته است. البته در برخی پست‌ها نقاط ضعفی داریم که احتیاج به تقویت وجود دارد. همانگونه که در مورد نتیجه یک بازی تا پایان آن دیدار نباید قضاوت نکرد تا وقتی که زمان قانونی نقل و انتقالات هم به پایان نرسیده نباید در مورد عملکردمان قضاوت شود. بهتر است دوستان هواداری که در این مورد شعار می‌دهند، مطلب منتشر می‌کنند و از سایر هواداران در مورد عملکرد نقل و انتقالاتی باشگاه نظرسنجی می‌کنند، بدانند که زمان جذب بازیکن هنوز به پایان نرسیده و با پایان کامل پروژه نقل و انتقالاتی‌مان قضاوت‌های خود را آغاز کنند.»


همچنین باشگاه سپاهان به شعار برخی هواداران مبنی بر عدم اضافه شدن ستاره ها به تیم این چنین پاسخ داده است:« نکته دیگر که باید به آن اشاره کنیم تاکید برخی هواداران برای جذب ستاره است. باید در ابتدا از این دوستان پرسید که تعریف شما از واژه ستاره چیست؟ اگر بازیکن ستاره را صرفا در شهرت و روی جلد روزنامه ها جستجو می‌کنید قطعا تعریف‌تان اشتباه است. زلاتکو کرانچار در لیستی که به محسن طاهری مدیرعامل باشگاه ارائه داده نام از بازیکنانی آورده که از لحاظ کیفیت و تاثیرگذاری در تیم های خود ستاره و مهره هایی ارزشمند بوده‌اند. به بازیکنانی که تاکنون توسط سپاهان جذب شده اند نگاه کنید. ساسان انصاری، سعید آقایی و عزت الله پورقاز بازیکنانی هستند که هر تیمی آرزوی داشتن این ستاره‌ها را دارد. سیاوش یزدانی یکی از مهره های قابل اتکای پیکان در سالی بود که این تیم برخلاف قبل، نتایج خیلی خوبی گرفت. شاهین ثاقبی در تراکتور و ملوان کیفیت‌های بالای خود را نشان داده؛ حسن جعفری بازیکنی است که هم در دوران قبلی حضور در سپاهان و در ادامه در سایر تیم‌هایی که بازی کرده همیشه جزء بازیکنان تاثیر گذار تیمش بوده است.»
سپاهانی ها همچنان در چند پست با کمبود بازیکن تاثیرگذار روبرو هستند و برای مطرح شدن به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی به موجودی بیشتری از چیزی که در حال حاضر در اختیار دارند، نیاز خواهند داشت.

 

باشگاه سپاهان بیانیه خود خطاب به هواداران معترض را اینچنین به پایان برده است : «تاکید می‌کنیم که فصل نقل و انتقالات برای سپاهان هنوز به پایان نرسیده است. منتهی با توجه به زمان باقی مانده، جاهای خالی مان و بررسی های کرانچار برای پست هایی که نیاز به تقویت دارند با تامل بیشتری عمل می‌کنیم. مطمئن باشید در پایان زمان یارگیری از سپاهان به عنوان یکی از تیم‌های موفق نقل و انتقالات تابستانی یاد می‌شود ضمن اینکه تاکنون نیز همینطور بوده است.»


در نهایت باید منتظر ماند و دید که پرافتخارترین تیم ایران با 5 عنوان قهرمانی، چه راه کارهایی برای بازگرداندن تیم خود به روزهای خوش گذشته در روزهای باقی مانده تا پایان فصل نقل و انتقالات به کار خواهد گرفت؛ اما چیزی که در حال حاضر مشهود است، این است که سپاهانی ها با توجه به عملکرد سایر رقبا در پنجره ی تابستانی به تقویت بیشتری احتیاج خواهند داشت.

دیدگاه‌ها