کد خبر : 1426504 | 19 تیر 1396 ساعت 17:41 | 12.3K بازدید | 0 دیدگاه

آمادگی بالای تبریز برای میزبانی از یک رقابت آسیایی

عباس ترابیان رئیس کمیته فنی و توسعه کمیته فوتسال استادیوم های تبریز را برای میزبانی رقابت‌های انتخابی جام ملتهای این رشته در مهرماه مورد بررسی قرار داد.

آمادگی بالای تبریز برای میزبانی از یک رقابت آسیایی

 

به گزارش "ورزش سه"، مسابقات فوتسال انتخابی جام ملتهای آسیا در نیمه دوم مهرماه به میزبانی ای اف سی برگزار می شود و این شهرستان ، تلاش دارد میزبانی شایسته برای یک رقابت بزرگ ملی و آسیایی باشد. ترابیان که به نمایندگی از تشکیلات فوتسال ایران راهی تبریز شده ، استانداردهای لازم برای برگزاری این بازی ها را بر اساس آخرین معیارهای حرفه‌ای و استانداردهای مورد نظر فیفا و ای اف سی بررسی کرد. سالن 6 هزار نفری شهید پورشریفی تبریز که این سال ها میزبان بازی های خانگی مس سونگون در لیگ برتر فوتسال ایران بوده است ، به عنوان ورزشگاه اصلی بازی ها در ابتدا بررسی شد.


ترابیان با تمجید از امکانات مدرن این ورزشگاه ، این سالن را حتی لایق برای میزبانی از مسابقات بزرگ بین المللی ، در سطح جهانی دانست اما تاکید کرد ، بهتر است مسئولان استانی کفپوش سالن را بهینه سازی کنند. او در ادامه از سالن های دیگر این شهرستان بازدید داشت. سالن های دانشگاه علوم پزشکی که سال قبل میزبان بازی های تیم دبیری در لیگ برتر بوده است و سالن های خاوران و میلاد که قرار است در طول برگزاری مسابقات به عنوان سالن های تمرینی در اختیار تیم های حاضر در رقابت ها قرار بگیرند را بازدید کرد و نکاتی را برای رسیدن این استادیوم ها به معیارهای استاندارد به مسئولان هیات فوتبال تبریز و نمایندگان باشگاه مس سونگون ورزقان یادآوری کرد.


ترابیان در پایان بازدیدش از ورزشگاه ها درباره شرایط تبریز برای میزبانی گفت:«اتفاقا مسئولان فوتسال آسیا خیلی به دنبال این هستند که بدانند شرایط تبریز برای میزبانی این مرحله از مسابقات انتخابی در چه سطحی است. به نظر من که این شهر استانداردهای بالایی برای میزبانی دارد. هم از نظر امکانات ورزشی ، هم از نظر هتلینگ و هم خوشبختانه از نظر حمل و نقل و مسئله خورد و خوراک ، این شهر می تواند میزبانی شایسته برای این رخداد باشد. البته ایرادهایی هم بود که آنها را به مسئولان مربوطه گفتیم و امیدوارم تبریز با حل این ایرادها بتواند میزبان شایسته برای مسابقات انتخابی و انشاالله در آینده برای رخدادهای بزرگتری در فوتسال آسیا و جهان باشد. برای مثال فکر می کنم تغییر کفپوش سالن پورشریفی و استفاده از یک کفپوش مدرن می تواند در توسعه فوتسال این شهر هم کمک بزرگی باشد . انشالله این اتفاق با مساعدت مسئولان خوب شهر تبریز اتفاق بیفتد و میزبانی آبرومندی را از مردم خوب تبریز در این مسابقات ببینیم.مطمئن هستم مردم خوب و خونگرم این شهرستان در زمان برگزاری ها هم با حضور پرشورشان ، تیم ملی کشورمان را تنها نمی گذارند.»


این مسابقات قرار است زیر نظر فدراسیون فوتبال ، با مشارکت مسئولان ورزش و هیات فوتبال استان آذربایجان شرقی در تبریز و با همکاری باشگاه مس سونگون ورزقان برگزار شود. محمدرضا کافی مدیرعامل مس سونگون ورزقان درباره نقش این باشگاه در برگزاری این مسابقات تاکید کرد:«باشگاه مس سونگون ورزقان پیشتر در راستای مسئولیت های اجتماعی خود در قبال ورزش کشور ، به فدراسیون فوتبال اعلام کرده بود ، آمادگی همکاری برای کمک به تیم های ملی فوتسال را دارد . از سوی فدراسیون فوتبال هم به ما پیشنهاد شد برای کمک به تیم ملی در میزبانی شایسته از مسابقات انتخابی جام ملتهای فوتسال ، در کنار مسئولان ورزش شهر تبریز قرار بگیریم. خوشحالیم که شهر زیبا و تاریخی تبریز قرار است میزبان این رخداد مهم آسیایی فوتسال باشد و ما هم با تمام توان ، در کنار دوستان مان در هیات فوتبال تبریز و مسئولان ورزش استان هستیم و هر کمکی که از دست مان بر بیاید را انجام می دهیم.اما این میزبانی یک کار گروهی است و ما تنها بخشی از این مسئولیت را بر عهده داریم.»


همچنین جواد ششگلانی که در پایان بازدیدهای ترابیان ، در جلسه ای میزبان او و نمایندگان باشگاه مس سونگون بود تاکید کرد:«تبریز پیش از این هم میزبانی رخدادهای ملی بزرگی بوده است. این رخداد ورزشی در فوتسال که در سطح ملی و حتی آسیایی است ، می تواند بار دیگر شایستگی شهر ما برای میزبانی های بزرگ ورزشی را نشان دهد. درباره میزبانی این مسابقات انشالله با کمک همه ارگان های مسئول شهری ، تلاش می کنیم میزبانی شایسته باشیم و حتی به تازگی درباره تغییر کفپوش سالن پورشریفی هم با مسئولان عالیرتبه شهری مذاکرات موفقی داشتیم و فکر می کنم این تغییر برای مسابقات مورد نظر اتفاق می افتد.»


بازی های فوتسال انتخابی جام ملتهای آسیا از 23 مهرماه به مدت 3 روز در تبریز برگزار می شود ایران در گروه دوم این رقابت ها با افغانستان و تاجیکستان همگروه شده است.

دیدگاه‌ها