کد خبر : 1427224 | 23 تیر 1396 ساعت 16:37 | 65.5K بازدید | 0 دیدگاه

جنگ کفش طلا در مرزهای پرسپولیس

طارمی - منشا؛ زوجی برای آرزوهای آسیایی

حضور حداقل 6 ملی‌پوش، در اختیار داشتن تیم کامل فصل گذشته (که به موفقیت دست یافته) و جذب بازیکنان موثر که نیمکت این تیم را تقویت خواهند کرد را می‌توان بزرگترین دستاورد برانکو ایوانکوویچ در فصل آینده دانست.

طارمی - منشا؛ زوجی برای آرزوهای آسیایی

به گزارش "ورزش سه"، سرمربی کروات پرسپولیس مسلما اکنون علیرغم تمام حرف و حدیث‌هایی که در خصوص بازگشت و یا جدایی مهدی طارمی منتشر می‌شد از این اتفاق خوشحال است. او اکنون هم مهاجم قاتل خود را با جذب گادوین منشا به دست آورده و هم آقای گل دو فصل اخیر فوتبال ایران را در ترکیب خود دارد و می‌توان گفت او اکنون بزرگترین موفقیت فصل را با در اختیار داشتن این زوج فوق العاده از آن خود کرده است.


علیرغم تمام انتقاداتی که هواداران و رسانه‌ها طی دو فصل اخیر از مهدی طارمی به دلیل از دست دادن فرصت‌های بیشمار داشته‌اند، هیچ کس مسلما نمی‌تواند از کنار توانایی‌های فنی او به سادگی عبور کند. مهاجمی که آقای گل دو فصل اخیر فوتبال ایران لقب گرفته و ردپای او در تمامی موفقیت‌‎های این تیم در لیگ برتر و آسیا کاملا مشخص است. اما برانکو همواره برای دستیابی به موفقیت و دور بودن از فشار جریان بازی مدعی بود باید تیمش مهاجمی در اختیار داشته باشد که به سادگی از موقعیت‌ها نگذرد و با توصیف این مساله به این نوع مهاجم لقب قاتل داده بود. با این حال پرسپولیس در فصل گذشته بدون توجه به این مساله و با در اختیار داشتن وحید امیری، علی علیپور و مهدی طارمی توانست به خواسته‌ی خود هم در آسیا و هم لیگ برتر دست یابد و در پایان فصل اما سورپرایز بزرگ برای هواداران این تیم عقد قرارداد با گادوین منشا یکی از بزرگترین خریدهای نقل و انتقالات را به خود اختصاص داد. این انتقال در همان ابتدا با توجه به حضور مهدی طارمی مورد توجه قرار گرفت تا سرخپوشان به زوجی خوفناک در خط حمله خود دست یابند.


اما این بار هم اتفاقات آنطور که مدنظر برانکو و هواداران بود به نظر می‌رسید در حال انجام نیست و مهدی طارمی در اتفاقی جالب توجه اعلام کرد برای دستیابی به موفقیت‌های بزرگتر خواهان جدایی از جمع سرخپوشان و حضور در تیمی اروپایی است. مسوولان پرسپولیس اما با قرار دادن یک تبصره در مسیر جدایی او یک برد بزرگ را نصیب هواداران و برانکو ایوانکوویچ کردند که علیرغم زمانبر شدن ماجرا در نهایت او به جمع شاگردان سرمربی کروات بازگشت. درخواست یک میلیون دلاری برای صدور رضایتنامه چیزی بود که با درخواست قرارداد یکساله از سوی مهدی طارمی برای تیم آینده‌اش در نهایت فیتیله این انتقال را خاموش کرد و تیمی با این شرایط خواهان او نشد. اما طارمی در نهایت نشان داد که هدفش از درخواست جدایی موفقیت‌های فنی و کیفی بوده، چرا که اگر به دنبال مسائل مالی بود باشگاه‌های آسیایی و خصوصا قطری به سادگی این مبلغ او را تامین و درخواست حضورش را داده بودند. 


در نهایت اما مهدی طارمی اعلام کرد به قرارداد یکساله خود با پرسپولیس وفادار خواهد بود و به جمع پرسپولیس بازمی‌گردد؛ اتفاقی که روز گذشته رقم خورد و آقای گل شماره 9 پرسپولیس تهران را به مقصد کیف ترک کرد تا در اردوی سرخپوشان حاضر شود. حضور او در تمرین نوبت بعد از ظهر در کنار دیگر بازیکنان را می‌توان بزرگترین سورپرایز این باشگاه در فصل نقل و انتقالات تصور کرد. جایی که اگر قرار به چینش تیم موفق فصل گذشته باشد برانکو تنها سروش رفیعی را که در نیم فصل به جمع آنها اضافه شده بود در اختیار ندارد و البته در عوض آن با خرید بازیکنانی مثل شجاع خلیل زاده، گادوین منشا، سیامک نعمتی و شایان مصلح اکنون نیمکتی قابل اتکا نیز در خدمت دارد که می‌تواند موفقیت دوباره او در فصل هفدهم فوتبال ایران را تضمین کند.


طارمی – منشا؛ شماره 9 و 90 پرسپولیس می‌تواند تاریخسازی بزرگی برای این باشگاه صورت دهند و با توجه به خصوصیات متفاوت یکی از همگون‌ترین زوج‌های لیگ برتر را به خود اختصاص دهند. زوجی که توسط محسن مسلمان، وحید امیری و فرشاد احمدزاده تغذیه شده و می‌توانند روی ارسال‌های محرمی و ماهینی نیز حساب بازکنند تا بهترین مسیر برای دستیابی موفقیت بزرگ تیمی را نصیب سرخپوشان کنند. برانکو مطمئنا اکنون خوشبخت‌ترین سرمربی لیگ برتر محسوب می‌شود. تیمی که حداقل 6 ملی‌پوش در اختیار دارد و دیگر بازیکنان آن نیز در حد ستاره با فاصله زیادی از دیگر رقبا قرار دارند. تیمی که کمترین تغییر را پشت سر گذاشته و عنوان مدعی قهرمانی و مدافع عنوان قهرمانی را نیز یدک می‌کشد. خصوصا اینکه در فاصله یک سال مانده به جام جهانی و فصل منتهی به حضور در لیست تیم ملی در روسیه هیچ بازیکنی نمی‌خواهد با به دردسر انداختن خود از کوچکترین تضمین برای رسیدن به فلسفه کارلوس کی‌روش دور شود.

دیدگاه‌ها