کد خبر : 1427328 | 24 تیر 1396 ساعت 11:51 | 45.4K بازدید | 0 دیدگاه

شجاعی و حاج‌صفی تیتر اول رسانه‌های ورزشی یونان

دردسر بزرگ برای ایرانی‌های پانیونیوس

دو بازیکن ایرانی پانیونیوس یک بار دیگر به سوژه اصلی رسانه های یونانی تبدیل شدند اما این بار نه به خاطر مسائل فنی بلکه به خاطر مسائل دیپلماتیک.

به گزارش "ورزش سه"، مسعود شجاعی و احسان حاج صفی دو ستاره ایرانی باشگاه پانیونیوس در اولین بازی فصل جدید طعم حضور در بازی های اروپایی را چشیدند و این بار در بازی دور رفت مرحله دوم پلی آف یورولیگ مقابل گوریسا اسلوونی در آتن خوش درخشیدند و نقش به سزایی در برد 2-0 و برداشتن قدمی بلند در راه صعود به دور سوم برداشتند.


اما شیرینی این برد هنوز در دهان ملی پوشان ایرانی مزه نشده بود که قرعه کشی دور سوم و چهارم رقابت های پلی آف یورولیگ ملقب به جام اینترتوتو کمی اوضاع را برای دو ستاره ایران و سران باشگاه پانیونیوس سخت کرد آن جا که مشخص شد این تیم یونانی در صورت نهایی شدن صعود از این مرحله باید در دور سوم پلی آف مقابل نماینده رژیم اشغالگر قدس به میدان برود. قرعه ای که چالش بزرگی پیش روی شجاعی و حاج صفی در همین روزهای ابتدایی فصل قرار داده است.


این قرعه باعث شد تا رسانه های یونان با اشاره به مشکلات دیپلماتیک بین ایران و رژیم اشغالگر قدس از دردسر بزرگ باشگاه یونانی برای وضعیت دو ملی پوش ایرانی پرده بردارند. در یکی از این گزارش ها سایت گازتا آتن نوشت: "یک موضوع دیپلماتیک قرار است رخ دهد درست مشابه اتفاقی که سال گذشته برای علیرضا جهانبخش، دیگر بازیکن ایرانی شاغل در آلکمار هلند برای تیمش برابر نماینده رژیم صهیونیستی رخ داد و باعث شد تا او مقابل نماینده رژیم اشغالگر به میدان نرود. این بار نیز در صورت تقابل پانیونیوس با نماینده رژیم صهیونیستی در دور سوم پلی آف یورولیگ همین اتفاق رخ خواهد داد، چرا که ایران، اسرائیل را به عنوان یک کشور به رسمیت نمی‌شناسد. اتفاقی که ممکن است برای تیم یونانی و همچنین مسعود شجاعی و احسان حاج صفی تکرار شود و محرومیت هایی از سوی یوفا در پی داشته باشد».

 

1209346


سایت یونانی در بخش دیگری از گزارش آورده است:«رقابت‌های یورولیگ برای پانیونیوس از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است . در صورت تقابل این تیم با نماینده رژیم صهیونیستی تیم یونانی باید بدون حضور دو بازیکن ایرانی خود به میدان برود آن هم در شرایطی که برای فرار از محرومیت های احتمالی یوفا و جلوگیری از شکایت نماینده رژیم اشغالگر دو بازیکن ایرانی باید در بازی برگشت برابر گوریسا در اسلوونی دست به خودزنی زده و زمینه محرومیت خود را فراهم کنند».


قبل از علیرضا جهانبخش که سال گذشته با چنین مساله‌ای روبرو شد، اشکان دژاگه دیگر بازیکن ایرانی زمانی که در عضویت تیم زیر 21 ساله‌های آلمان بود، از حضور در سرزمین های اشغالی و بازی برای تیم جوانان آلمان خودداری کرد. اتفاقی که بازتاب بسیار گسترده‌ای در رسانه‌های آلمانی داشت و دردسرهای زیادی را برای کاپیتان تیم ملی ایران رقم زد. با توجه به رویارویی اجتناب ناپذیر تیم یونانی و مکابی تل آویو و پوشش رسانه ای عدم حضور دو بازیکن ایرانی پانیونیوس در این مسابقه موج خبری درباره مصاف دو تیم و مسائل پیرامون آن ادامه خواهد داشت.

دیدگاه‌ها