کد خبر : 1429435 | 03 مرداد 1396 ساعت 17:12 | 7.7K بازدید | 0 دیدگاه

عذرخواهی شگفتی ساز المپیک از مردم

عابدینی: مطمئن باشید به اوج برمی‌گردم

نفر چهارم مسابقات شمشیربازی المپیک 2016 از مردم به خاطر نتیجه ضعیفش در مسابقات جهانی عذرخواهی کرد.

عابدینی: مطمئن باشید به اوج برمی‌گردم

به گزارش ورزش "سه"، با آمادگی که از مجتبی عابدینی در سالیان اخیر سراغ داشتیم، انتظار می رفت مسابقات جهانی آلمان برای او سکوی پرتابی باشد تا بار دیگر شایستگی هایش را به علاقه مندان شمشیربازی در جهان ثابت کند اما این اتفاق برای او با غافلگیری مقابل حریف روسی و شکست نزدیک 15 بر 14 رخ نداد. البته شمشیرباز المپیکی ایران که در المپیک یکی از شگفتی سازان کاروان کشورمان لقب گرفت و با بدشانسی به مدال نرسید، همراه تیم ملی سابر در رده پنجم جهان ایستاد.


عابدینی در گفت و گو با خبرنگار "ورزش سه" درباره حضورش در مسابقات جهانی آلمان می گوید: «همه کسانی که مسابقات شمشیربازی را به صورت حرفه ای دنبال می کنند، می دانند که سطح رقابت های جهانی چقدر بالاست و بعد از المپیک از درجه اهمیت بالایی برخوردار است. این دوره نیز تمامی قهرمانان جهان حضور داشتند و کار برای ما بسیار سخت بود.»


وی درباره حذف زودهنگامش از مسابقات می افزاید: «از خودم راضی نیستم. به خاطر اینکه مدال می خواستم و قصد داشتم اولین مدالم را در این دوره کسب کنم. البته تمام قهرمانان المپیک قبل از نیمه نهایی حذف شدند و متاسفانه من هم نتوانستم به مراحل بالا برسم. مطمئن باشید که دوباره خودم را به اوج می رسانم و جبران می کنم. البته خدا را شکر علی پاکدامن خوب ظاهر شد و تا جمع 8 تیم برتر جهان پیش رفت.»


قهرمان شمشیربازی ایران که با شکست قهرمانان جهان در مسابقات مختلف انتظارات را از خود بالا برده، در ادامه از دلایل حذفش گفت: «ورزش است و یک سرش برد و یک سرش باخت است. البته خستگی زیاد ناشی از حضور در مسابقات دلیل اصلی باخت من بود. در شمشیربازی که ورزش لحظه هاست، چنین اتفاقاتی طبیعی است. با این حال نمی خواهم بهانه بیاورم و خودم را از همین حالا برای حضور پرقدرت در بازی های آسیایی 2018 آماده می کنم.»


عابدینی با اشاره به پنجمی ایران در بخش مسابقات تیمی خاطرنشان می کند: «در بخش تیمی واقعا مدال دور از دسترس ما نبود و با نتیجه نزدیکی به مجارستانی باختیم که نایب قهرمان جهان شد. ما تیم های فرانسه،‌رومانی، انگلیس و عربستان را شکست دادیم و پنجم جهان شدیم که نتیجه خوبی بود.»


وی در پاسخ به این سوال که قهرمانان شمشیربازی بعد از شکست ها از فدراسیون و امکانات گلایه ای ندارند، می گوید: «خودم را سرباز این مملکت و مردم می دانم. در این چند سال درباره مسائل مالی و امکانات صحبت نکردم و گلایه ای ندارم. با این حال معتقدم باید به این رشته پرمدال توجه بیشتری شود.»


نفر چهارم المپیک در پایان گفت و گوی خود با "ورزش سه" قول جبران می دهد: «از مردم به خاطر نتیجه ای که به دست آمد، عذرخواهی می کنم. خودم به خودم قول دادم که در بازی های آسیایی 2018 طلا بگیرم اما نمی توان از الان به مردم قولی بدهم چون ورزش فراز و نشیب های زیادی دارد. با این حال قول می دهم که با تمام جانم برای کسب موفقیت بجنگم.»

دیدگاه‌ها