کد خبر : 1429877 | 05 مرداد 1396 ساعت 18:12 | 23.7K بازدید | 0 دیدگاه

صنعت نفت- استقلال؛ 6-6 مساوی

دو تیم صنعت نفت آبادان و استقلال تهران در بازیهایشان در تمامی ادوار لیگ حرفه ای فوتبال ایران تا به حال به نتیجه مساوی نرسیده اند. موضوع قابل توجه این است که از مجموع دوازده جدال مستقیم دوتیم در لیگ برتر هرتیم شش بار برابر حریف خود به پیروزی رسیده است.

صنعت نفت- استقلال؛ 6-6 مساوی

به گزارش "ورزش سه"، تیم های صنعت نفت آبادان و استقلال تهران جمعه شب درورزشگاه تختی آبادان به مصاف یکدیگر خواهند رفت. از نکات جالب این بازی کلاسیک ، باید به این موضوع اشاره کرد که دو تیم در تاریخ لیگ برتر فوتبال و در مجموع شش دوره حضور نفت در لیگ برتر(قبل از لیگ برتر هفدهم) تا به حال دربرابر یکدیگر به مساوی نرسیده اند. نکته جالب دیگر اینکه  دو تیم در لیگ برتر هرکدام شش برد از بازی مستقیم بایکدیگر کسب کرده اند. اولین دیدار دو تیم در تاریخ لیگ برتر فوتبال در آبان سال 81 برگزار شد که صنعت نفت در آبادان با نتیجه یک بر صفر به پیروزی رسید. 


در همین فصل و در بازی برگشت این استقلال بود که در تهران با یک گل برابر حریف آبادانی به برتری رسید. دوتیم 5 سال بعد و بعد از حضور مجدد نفت در لیگ برتر این بار در بازی رفت در تهران باهم دیدار کردند که صنعت نفت موفق شد استقلال را با نتیجه سه بردو مغلوب کند. در همین فصل و در بازی هفته سی و چهارم(از لیگ هجده تیمی) بازهم تیم صنعت نفت بود که این بار در آبادان و با نتیجه 2 بر یک از سد استقلال گذشت. صنعت نفت در فصل 89-90 بعد از دوری سه ساله نفت آبادان از لیگ برتر در هفته چهارم باهم بازی کردند که بازهم این صنعت نفت بود که مقابل چشم هوادارانش بادوگل استقلال را شکست داد.


 اما در بازی برگشت استقلال انتقام سختی از زردهای آبادان گرفت و با نتیجه 6 بر دو حریفش را درهم کوبید. دوتیم در فصل 90-91 هم در دوبازی رفت و برگشت به یک برد و یک شکست مقابل هم دست یافتند. این بار هم بازی رفت که در تهران برگزار می شد را صنعت نفت 2-1برد اما استقلال بازی برگشت را در آبادان با همین نتیجه جبران کرد. استقلال اما در فصل 91-92 سرانجام طلسم شکنی کرد و هردوبازی رفت و برگشت را مقابل صنعت نفت با برد پشت سرگذاشت. استقلال ابتدا در آبادان دو بر یک پیروز شد وسپس در بازی برگشت با تکرار همین نتیجه به پیروزی رسید.


فصل گذشته و در شانزدهمین دوره از لیگ برتر صنعت نفت بازهم نشان داد که حریفی همیشه جدی برای استقلال است چرا که این تیم در هفته سوم استقلال که در آن دوران تیمی بحران زده بود را دو بریک برد. اما استقلال آرام آرام اوج گرفت و در بازی برگشت با سه گل صنعت نفت را شکست داد.

دیدگاه‌ها