کد خبر : 1429924 | 05 مرداد 1396 ساعت 22:07 | 29.1K بازدید | 0 دیدگاه

بازگشت سه امتیازی ویسی به لیگ برتر

اس. خوزستان 1 - تراکتور ٠؛ کاشته دورقی در قلب یحیی

تراکتورسازی با وجود نمایش خوب مقابل قهرمان دو فصل لیگ برتر در نهایت مغلوب درخشش دروازه بان و ضربه کاشته میثم دورقی شاگرد وفادار عبدالله ویسی شد.

اس. خوزستان 1 - تراکتور ٠؛ کاشته دورقی در قلب یحیی

به گزارش "ورزش سه"، خوزستانی ها در این بازی تحت تاثیر حریف بودند اما بعد از مقاومت مقابل حملات تراکتور در نهایت با ضربه کاشته دورقی در دقیقه 90 بازی را به سود خود تمام کردند تا عبدالله ویسی دوباره با پیروزی به لیگ برتر بازگردد.

 

 


هفته اول لیگ برتر؛ پنجم مردادماه ١٣٩٦

ورزشگاه تختی اهواز؛ تماشاگر: کم تر از ١٠٠ نفر

داوران: یاسر همرنگ، یعقوب سخندان، رضا سخندان

کارت زرد

محمد نوری (42) از تراکتورسازی

میثم دورقی (68) از استقلال خوزستان

مهدی کیانی (80) از تراکتورسازی

 

 

 

استقلال خوزستان:
وحید شیخ ویسی، عقیل کعبی، موسی کولی بالی، محمد علی فرامرزی، سید علیرضا زندوی، میثم دورقی، حکیم نصاری، طالب ریکانی، سلمان بحرانی(65 یونس دلفی)، سعید زارع(75 وحید عسکر پور)، حسین صادقی
سرمربی: عبدالله ویسی

 

تراکتورسازی تبریز:

فرزین گروسیان، محمد ایرانپوریان، علی طاهران(90 محمدرضا آزادی)، مهدی زاده، محمد نادری، مهدی کیانی، سینا عشوری(59 امیرنصر آزادی)، محمد ابراهیمی، محمدنوری(87 شهرام گودرزی)، فرزاد حاتمی و مهدی شریفی.

سرمربی: یحیی گل محمدی

 

 

شرح بازی:

استقلال خوزستان در اولین گام از لیگ هفدهم موفق عمل کرد و تراکتورسازی تبریز را با یک گل شکست داد.

استقلال خوزستان که با ترکیبی کاملا دگرگون شده نسبت به فصل گذشته وارد میدان شده بود، در نیمه اول بیشتر از تراکتورسازی صاحب توپ و میدان بود، اما تیم میهمان در خلق موقعیت‌های خطرناک بهتر از تیم میزبان عمل می‌کرد. ترکیب جدید خط دفاعی استقلال خوزستان که هنوز به هماهنگی کامل نرسیده‌اند، فرصت ایجاد موقعیت‌های گلزنی را به یاران تراکتورسازی می‌داد، اما وحید شیخ‌ویسی گلر استقلالی‌ها در نیمه اول موفق عمل کرد و چند بار سد راه شاگردان گل‌محمدی شد.
آبی‌پوشان استقلال که شاهد حضور 3 بازیکن از فصل گذشته و 8 بازیکن جدید در ترکیب اصلی بودند، در چند صحنه دروازه تراکتورسازی را تهدید کردند که عمده این خطرات از روی ضربات راه دور شکل می‌گرفتند اما گلی در پی نداشتند تا 45 دقیقه نیمه نخست بدون عبور توپ از خط دروازه‌های دوتیم خاتمه پیدا کند.
شرایط مسابقه در نیمه دوم تفاوت چندانی پیدا نکرد و یاران دو تیم از موقعیت‌هایشان استفاده نمی‌کردند، تا سرانجام در دقیقه 90 روی فرار یونس دلفی بازیکن تعویضی استقلال خوزستان یک ضربه ایستگاهی نصیب این تیم شد و میثم دورقی این ضربه را تبدیل به گل پیروزی بخش تیمش کرد.
استقلال خوزستان برای اولین بار در تاریخ لیگ برتر مقابل تراکتورسازی پیروز شد.

 

 

 

شرح گل:

١-٠(میثم دورقی- دقیقه ٩٠)خطای مدافعین تراکتورسازی روی یونس دلفی یک ضربه به استقلالی های خوزستان داد که میثم دورقی به زیبایی  ضربه آزاد را به گل برتری تیمش تبدیل کرد.

 

 

دقایق حساس:

دقیقه ٢: شوت از راه دور طالب ریکانی با اختلاف کم از بالای دروازه گروسیان به بیرون رفت.

دقیقه ٩: شوت از راه دور میثم دورقی را دروازه بان تراکتورسازی به راحتی در آغوش گرفت.

دقیقه ١٥: سانتر خطرناک محمد ابراهیمی از سمت راست را شیخ ویسی به زیبایی دور کرد اما اشتباه دفاع استقلال خوزستان، توپ را به فرزاد حاتمی تقدیم کرد اما ضربه این بازیکن را عقیل کعبی با یک تکل به کرنر فرستاد.

دقیقه ١٦: شوت زیبا و دیدنی محمد ابراهیمی از فاصله ٣٠ متری را شیخ ویسی با یک عکس العمل فوق العاده به کرنر فرستاد.

دقیقه ٢٨: کرنر طالب ریکانی از سمت چپ را محمد علی فرامرزی با ضربه سر به سمت دروازه تراکتور روانه کرد که با اختلاف کم به بیرون رفت.

دقیقه ٢٩: سانتر بلند تراکتوری ها و پاس با سینه محمد ابراهیمی به نوری رسید اما ضربه این بازیکن را وحید شیخ ویسی بیرون کشید و در برگشت نیز بازهم برابر فرزاد حاتمی خودنمایی کرد.

دقیقه ٣٠: سانتر خطرناک نوری می رفت تا یک باره وارد دروازه شود اما شیخ ویسی با یک حرکت عالی توپ را بیرون کشید.

دقیقه ٣٤: پاس مهدی شریفی به فرزاد حاتمی رسید که ضربه این بازیکن را شیخ ویسی به سختی در آغوش گرفت.

دقیقه ٤٨: سانتر خطرناک محمد ابراهیمی از سمت چپ با اشتباه مدافعین استقلال به ایرانپوریان رسید اما ضربه این بازیکن به تیرک دروازه برخورد کرد و دور شد.

دقیقه ٥٠: حرکت عرضی حسین صادقی از سمت راست با ضربه این بازیکن همراه شد که گروسیان با یک واکنش عالی توپ را بیرون کشید.

دقیقه ٦٢: حرکت تند و تیز مهدی شریفی از سمت راست و دریبل دفاع حریف، این بازیکن را با دروازه بان درحالت  تک به تک قرارداد که شیخ ویسی ضربه مهاجم تراکتورسازی را دور کرد.

دقیقه ٦٦: سانتر محمد ابراهیمی از سمت چپ و ضربه سر فرزاد حاتمی با اختلاف کم به بیرون رفت.

دقیقه ٨٥: حرکت هماهنگ ابراهیمی و حاتمی، یک موقعیت عالی برای ابراهیمی ساخت که شماره ١٠ تراکتورسازان با بی دقتی تمام توپ را به بیرون زد.

دقیقه ٨٨: ضربه آکروباتیک مهدی شریفی با اختلاف کم به بیرون رفت ، پس از این موقعیت شیخ ویسی به شدت به عملکرد مدافعین انتقاد کرد.

 

بهترین بازیکن: 

وحید شیخ ویسی دروازه بان استقلال خوزستان به تنهایی چندین و چندبار دروازه تیمش را نجات داد تا لقب بهترین بازیکن را با یک کلین شیت شیرین مال خود کند، میثم دورقی با کاشته زیبایش نیز از عوامل اصلی برد تیمش بود.

 

اتفاق ویژه: 

استقلال خورستان در ٨ نبرد قبل خود در لیگ برتر موفق به شکست تراکتورسازی نشده بود و عبدالله ویسی توانست طلسم نبردن هایش تیمش  برابر تراکتور را با این پیروزی بشکند.


حواشی: 
*پیش از شروع بازی عبدالله ویسی از سوی هواداران کم ورزشگاه تشویق شد.
* کم تر از ١٠٠ نفر از اولین بازی استقلال خوزستان در ورزشگاه تختی استقبال کرده اند.

* داور بازی در دقیقه ٣٠ به دلیل گرمای هوا به دو تیم استراحت داد.

* چمن ورزشگاه غدیر اهواز در وضعیت تاسف باری به سر می برد.

دیدگاه‌ها