کد خبر : 1430162 | 06 مرداد 1396 ساعت 20:54 | 85.5K بازدید | 0 دیدگاه

تحقیر گسترش فولاد در تبریز

گسترش 1- پارس جنوبی 4؛ شروع رویایی تارتار

پارس جنوبی با عملکردی فوق العاده موفق شد در تبریز 4 بار دروازه گسترش فولاد را باز کند و به برتری قاطعانه دست پیدا کند.

گسترش 1- پارس جنوبی 4؛ شروع رویایی تارتار

به گزارش "ورزش‌سه"، گسترش فولاد و پارس جنوبی جم از ساعت 20 جمعه شب در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز به مصاف یکدیگر رفتند. در این مسابقه پارس جنوبی بعد از دریافت گل بازگشتی رویایی داشت و در ادامه برتری خودش را به حریف دیکته کرد تا 3 امتیاز ارزشمند را در شروع لیگ به دست آورد.

 


هفته هفدهم لیگ برتر ؛ تاریخ: 6 مردادماه 96؛ ساعت 20
استادیوم: یادگار امام(ره) تبریز / تماشاگر: حدود 200 نفر
داور: محمدحسین ترابیان               کمک ها: علی دودانگه و مهدی شفیعی
داور چهارم: کمیل غلامی                 ناظر: محمدرضا فلاح

 

 

گسترش فولاد تبریز:

 


فرناندو دخسوس، سیداحمد موسوی(46- میثم جودکی)، دراگان زارکوویچ، امین حاج محمدی، احمد رضا زنده روح(46- علیرضا چراغعلی)، کاخاکاخبر شویلی، رضا خالقی فر، علیرضا ارجمندیان، علیرضا نقی زاده، میلاد فخرالدینی(74- مسیح زاهدی) و مسعود ابراهیم زاده
سرمربی: لوکا بوناچیچ

 

 

پارس جنوبی جم:

 


محسن فروزان، مجتبی لطفی، ایمان سلیمی، علی دشتی( 85- حسین پورامین)، ابراهیم صالحی، مهدی زبیدی(54- امید سینک)، میثم تیموری، میثم نقی زاده، فرشاد سالاروند، آلویس نانگ(73- احسان تاییدی) و فرشاد محمدی مهر
سرمربی: مهدی تارتار

 

 

1211816

 

 

اخطار:

 


کاخاکاخبر شویلی(42) از گسترش فولاد

محسن فروزان(47) - میثم تیموری(64) از پارس جنوبی

 

 

اخراج:

 


کاخاخبرشویلی(59) از گسترش فولاد

 

 

شرح گل ها:

 

 

گسترش 1- پارس جنوبی 0(رضا خالقی فر): در دقیقه 10 مسابقه خطای مدافع پارس جنوبی روی علیرضا ارجمندیان باعث شد داور اعلام ضربه پنالتی به سود گسترش فولاد کند. رضا خالقی فر پشت توپ قرار گرفت و بر خلاف جهت حرکت محسن فروزان اولین گل گسترش فولاد در لیگ برتر هفدهم را به ثمر رساند.

 

گسترش فولاد 1- پارس جنوبی 1(فرشاد محمدی مهر): در دقیقه 25 خطای مسعود ابراهیم زاده روی میثم نقی زاده باعث شد داور برای بار سوم در این بازی اعلام ضربه پنالتی کند. اینبار فرشاد محمدی مهر پشت توپ قرار گرفت و با اینکه دخسوس در جهت توپ حرکت کرد اما ضربه به قدری زیبا بود که گل تساوی به ثمر رسید.

 

گسترش فولاد 1- پارس جنوبی 2(آلویس نانگ): در دقیقه 44 ابراهیم صالحی از جناح چپ ارسال خوبی روی دروازه گسترش فولاد انجام داد که آلویس نانگ با شوتی سرضرب و دیدنی دروازه حریف را برای بار دوم گشود.

 

گسترش فولاد 1- پارس جنوبی 3(آلویس نانگ): در دقیقه 65 ارسال خوب فرشاد سالاروند از جناح راست با ضربه سر دیدنی آلویس نانگ همراه شد و به گوشه دروازه گسترش فولاد نشست.


گسترش فولاد 1- پارس جنوبی 4(علی دشتی): در دقیقه 68 علی دشتی از غفلت مدافعان گسترش فولاد استفاده کرد و با دریبل دو بازیکن حریف موقعیت مناسبی برای شوتزنی پیدا کرد؛ ضربه پای چپ دشتی از حوالی نقطه پنالتی برای بار چهارم تور دروازه گسترش فولاد را به لرزه درآورد.

 

 

شرح بازی:

 


گسترش فولاد بازی را خوب شروع کرد؛ شاگردان لوکا بوناچیچ بعد از اینکه یک موقعیت خوب را از دست دادند در همان دقایق ابتدایی به گل رسیدند. بعد از این گل گسترشی ها ناخودآگاه عقب کشیدند و همین مساله باعث شد تا پارس جنوبی برای جبران گل خورده سراپا حمله شود. شاگردان تارتار در دقایق باقی مانده از نیمه نخست عالی کار کردند و با پی ریزی حملات متعدد تاکتیک خود را به حریف دیکته کردند. آنها بعد از اینکه یک پنالتی را از دست دادند، به دو گل رسیدند تا بازگشتی فوق العاده داشته باشند و نیمه اول را برنده به رختکن بروند.
در نیمه دوم گسترش فولاد که دوست نداشت در خانه بازنده شود، با دو تعویض وارد زمین شد؛ لوکا بوناچیچ می خواست تیمش را هجومی تر کند اما اخراج نابهنگام کاخاخابر شویلی برنامه های او را بهم ریخت. 10 نفره شدن گسترش فولاد فرصت مناسبی را در اختیار شاگردان تارتار گذاشت تا بازهم جلو بکشند و برای گل های بیشتر تلاش کنند. پارس جنوبی که کاملا بر بازی سوار شده بود، به خوبی توپ را به گردش در آورد و دو گل دیگر نیز زد تا بردی شیرین و فوق العاده به دست آورد.

 

 

1211812

 

 

بهترین بازیکن زمین(آلویس نانگ)

 


مهاجم کامرونی پارس جنوبی با وجود اینکه یک پنالتی را از دست داد اما نمایشی خوب داشت؛ او در حملات جایگیری مناسبی از خود نشان داد و دو گل زیبا نیز به ثمر رساند. نانگ با این دو گل برای آقای گلی لیگ برتر خط و نشان کشید.

 

 

اتفاق ویژه؛ بازگشت رویایی پارس جنوبی

 



پارس جنوبی با اینکه در تبریز یک گل از گسترش فولاد دریافت کرد اما ناامید نشد و بازگشتی رویایی به مسابقه داشت. شاگردان مهدی تارتار اگرچه اولین سال حضورشان در لیگ برتر را سپری می کنند اما بسیار باتجربه عمل کردند و توانستند بازی باخته را با اختلاف 3 گل به سود خود پایان بدهند.

 

 

 

دقایق حساس

 

 

دقیقه 5: پارس عمقی مسعود ابراهیم زاده برای استفاده میلاد فخرالدینی این بازیکن را با فروزان تک به تک کرد؛ برخورد میان آنها باعث سرنگونی فخرالدینی شد اما داور اعتقادی به ضربه پنالتی نداشت و رای به ادامه بازی داد.

دقیقه 14: در برخورد توپ با دست احمد زنده روح مدافع گسترش فولاد داور اعلام ضربه پنالتی به سود پارس جنوبی کرد؛ آلویس نانگ پشت توپ قرار گرفت و به توپ ضربه زد اما فرناندو دخسوس به زیبایی هرچه تمام تر ضربه پنالتی را مهار کرد.

دقیقه 21: ضربه علیرضا ارجمندیان را محسن فروزان به راحتی مال خود کرد.
دقیقه 29: ارسال علی دشتی روی دروازه گسترش فولاد موقعیت خوبی را برای پارس جنوبی ایجاد کرد اما توپ از روی سر محمدی مهر عبور کرد و راهی به دروازه پیدا نکرد.

دقیقه 35: ارسال بازیکنان پارس جنوبی از جناح راست با ضربه بی دقت مهدی زبیدی داخل محوطه جریمه همراه شد که توپ از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 52: فرار ابراهیم صالحی از جناح چپ با ارسال این بازیکن همراه شد و زبیدی در داخل محوطه جریمه در شرایطی کاملا نامتعادل به توپ ضربه زد که فرناندو دخسوس ضربه او را مهار کرد.

دقیقه 78: ضربه از راه دور رضا خالقی فر به شکلی خطرناک از کنار دروازه پارس جنوبی جم عبور کرد.
دقیقه 79: علیرضا ارجمندیان در یک رفت و برگشت با محسن فروزان تک به تک شد اما دروازه بان پارس جنوبی این موقعیت خوب را از هافبک گسترش فولاد گرفت.

 

 


 


در حاشیه

 

 

*قبل از شروع بازی لوکا بوناچیچ به سمت نیمکت پارس جنوبی رفت و به مهدی تارتار و نیمکت نشینان تیم جمی خوشامد گفت.
*محسن فروزان دروازه بان پارس جنوبی با نیمکت نشینان گسترش فولاد برخورد گرمی داشت.

*هواداران تبریزی حاضر در ورزشگاه بعد از دریافت 4 گل توسط تیم گسترش فولاد به تشویق مهدی تارتار پرداختند.

دیدگاه‌ها