کد خبر : 1451059 | 10 مرداد 1396 ساعت 11:31 | 6.9K بازدید | 1 دیدگاه

من وارث جوانگرایی در بسکتبال هستم

حاتمی: قهرمانی ایران در آسیا غیرممکن نیست

سرمربی تیم ملی بسکتبال شرایط تیمش را در آستانه اعزام به کاپ آسیا مثبت ارزیابی می کند.

حاتمی: قهرمانی ایران در آسیا غیرممکن نیست

به گزارش "ورزش سه"، بعد از اینکه فدراسیون بسکتبال چند سال هدایت تیم ملی را به مربیان خارجی داد و اعتقاد به حضور مربیان ایرانی در راس تیم ملی نداشت، مهران حاتمی مربی موفق سال های اخیر در رده باشگاهی نیمکت تیم ملی را تصاحب کرد. او که حالا در آستانه یک رویداد مهم با تیم ملی بسکتبال قرار دارد، آینده اش در این سمت را منوط به موفقیت در کاپ آسیا می داند. شاید حامد حدادی تنها بازیکن سرشناس تیم فعلی بسکتبال ایران باشد و سرمربی ایرانی تیم ملی هم بر اساس سیاست های فدراسیون نتوانست باعث بازگشت ستاره های سابق تیم ملی شود. 


بعد از بازگشت تیم ملی بسکتبال از چین که ۲ تورنمنت تدارکاتی را در این کشور انجام داد، با مهران حاتمی همکلام شدیم. در ادامه مشروح صحبت های سرمربی تیم ملی بسکتبال در گفت و گو با خبرنگار "ورزش سه" را می خوانید.

 


از نتایج بازی های تدارکاتی راضی ام
ما در ۲ تورنمنت معتبر در کشور چین شرکت کردیم. تورنمنت نخست با حضور ۸ تیم از کشورهایی چون بلاروس، اوکراین، چین، آمریکا، استرالیا، لیتوانی و قطر برگزار شد که ما با ۴ برد یک باخت مقام سومی را کسب کردیم. در تورنمنت دوم هم در رقابت با تیم هایی از قطر، آمریکا و چین مقام نخست را به دست آوردیم. البته خیلی به این نتایج دلخوش نمی کنیم اما از همه مهمتر برنامه های آماده سازی تیم ملی بود که به خوبی اجرا شد. 

 


قهرمانی آسیا غیرممکن نیست اما...
امروز به تهران بازگشتیم و کمتر از ۴۸ ساعت استراحت می کنیم و دوباره کار خود را آغاز خواهیم کرد. ۱۵ مردادماه راهی لبنان می شویم تا در کاپ آسیا شرکت کنیم. نمی گوییم قهرمانی در این مسابقات غیرممکن است اما کار سختی پیش رو داریم. شنیدم برخی می گویند تیمی مثل استرالیا با بازیکنان اصلی اش نمی آید اما آنها با همان بازیکنان لیگ داخلی شان هم تیم قدرتمندی هستند چون تیم دهم جهان محسوب می شوند. چین هم از تمام ظرفیت خود استفاده می کند و سیاست جالبی هم به خرج داده است. آنها تیم اصلی شان را در این ۲ تورنمنت شرکت ندادند تا با ما روبرو نشوند. 

 


خط خوردن حسن زاده به من مربوط نیست
اتفاقاتی در چین رخ داد و محمد حسن زاده از تیم ملی جدا شد. من خیلی نمی خواهم به این قضیه ورود کنم و به من ارتباطی پیدا نمی کند. مساله ای بود که مشحون با این بازیکن داشت و تصمیم بر این شد که او فعلا همراه ما نباشد. البته من امیدوارم شرایط طوری باشد که حسن زاده در آینده بتواند به تیم ملی برگردد و اینطور نیست که برای همیشه کنار رفته باشد. 

 


من وارث جوانگرایی بائرمن هستم
نفرات فعلی تیم ملی اکثرا ۲۴، ۲۵ سال سن دارند و زمان می برد که ما بتوانیم تیمی مثل چند سال قبل که ستاره های ۳۴، ۳۵ ساله فعلی در آن بازی می کردند، درست کنیم. من وارث جوانگرایی بائرمن هستم که از سال های قبل چنین تصمیمی گرفت و نفرات باتجربه ای مثل صمد نیکخواه بهرامی و مهدی کامرانی را خط زد. شاید با شرایط فعلی دیگر برگشتن به عقب و بازگرداندن این نفرات به صلاح نباشد اما همانطور که گفتم من فقط وارث برخی اتفاقات هستم. 

 


حدادی ستاره تیم ملی است
حامد حدادی با رفع مشکل مصدومیتش در کاپ آسیا همراه تیم ملی خواهد بود و از این بابت خیلی خوشحالم. او ستاره تیم ملی است و حداقل ۲، ۳ سال دیگر می تواند در تیم ملی بازی کند چون مثل او شاید به این زودی ها متولد نشود. حضور این بازیکن نشان می دهد که ما با حضور بازیکنان باتجربه مخالف نیستیم.

دیدگاه‌ها