کد خبر : 1451184 | 10 مرداد 1396 ساعت 19:14 | 48.5K بازدید | 0 دیدگاه

گادوین منشا – طارمی؛ کمباین علیه تراکتور

دو مهاجم پرسپولیس بعد از ناکامی در هفته اول، اکنون مقابل تراکتورسازی با انگیزه‌ی بالا به دنبال اولین گل خود در لیگ برتر هستند.

گادوین منشا – طارمی؛ کمباین علیه تراکتور

به گزارش "ورزش سه"، دو مهاجم نامدار پرسپولیس در هفته اول هر کدام به دلایلی در ثبت گل خود با پیراهن این تیم ناکام ماندند تا اکنون از انگیزه بالایی برای پایان فقر گلزنی خود در تبریز برخوردار باشند. مهدی طارمی که اکنون یکی از پرافتخارترین بازیکنان لیگ برتر محسوب می‌شود، به دنبال این است تا استارت گلزنی‌اش در لیگ برتر را از تبریز بزند. جایی که برای او با غم‌ها و اتفاقات عجیبی همراه بوده است. مهاجم شماره 9 سرخپوشان که به دلیل درخواست برای حضور در فوتبال اروپا در تمرینات آماده سازی تیمش غایب بوده، در دو بازی اخیر مقابل نفت تهران و فولاد خوزستان نشان داد که از آمادگی صد درصد بدنی به دور است و همین مساله عاملی شد تا هنوز جلوی نام او گلی در فصل جدید به ثبت نرسد. با این حال برانکو ایوانکوویچ با توجه به غیبت علی علیپور که با اخراج در بازی فولاد از حضور در تبریز محروم است، امید زیادی به گلزنی این بازیکن برابر تراکتورسازی دارد.


دیگر بازیکنی که پرسپولیس امیدوار است در این فصل آمار گلزنی‌های خوبی از خود به جا بگذارد، گادوین منشا است. مهاجم نیجریه‌ای سرخپوشان در بازگشت از اردوی اوکراین به دلیل بیماری عفونی مجبور به عمل جراحی شد. هرچند او در اتفاقی جالب توجه خیلی زودتر از تصورات به تمرینات گروهی اضافه شد و در بازی با فولاد نیز دقایقی به میدان رفت، اما از دست دادن یک فرصت ایده‌آل گلزنی توسط او نشان داد که از حیث گلزنی با مشکل مواجه است. موضوعی که البته در دومین بازی و برابر تراکتورسازی از او قابل پذیرش نخواهد بود و منشا امیدوار است روند گلزنی‌های خود را از این بازی از سر بگیرد.


اوضاع تراکتورسازی بر وفق مراد ماشین‌های گلزنی
گادوین منشا با 16 گل زده و مهدی طارمی با 18 گل زده جزو برترین گلزنان فصل گذشته لیگ محسوب می‌شدند. آقای گل پرسپولیس در بازی برگشت فصل گذشته دو تیم نیز توانست نام خود را به عنوان یکی از گلزنان این دیدار در پیروزی 3 گله پرسپولیس ثبت کند. این تنها گل این مهاجم در 5 دیداری است که مقابل این تیم در ترکیب پرسپولیس به میدان رفته، محسوب می‌شود.
گادوین منشا نیز در فصل گذشته یک دیدار مقابل این تیم پشت سر گذاشت که حاصل آن گلی برای او نداشت و با شکست پیکان همراه بود. با این حال او در تبریز و برابر دیگر نماینده دیگر این استان عملکرد بهتری داشت و 4 گل برابر ماشین سازی به ثمر رساند.
در شرایط فعلی اما اوضاع تراکتورسازی بر وفق مراد مهاجمان پرسپولیس به نظر می‌رسد؛ خط دفاعی نامنسجم و در غیاب چهره‌های مطرح و دروازه‌بان کم تجربه این تیم در صورتی که مقابل منشا و طارمی آماده قرار گیرند، شب پرمخاطره‌ای را پشت سر خواهند گذاشت.


طارمی و خاطرات تلخ در تبریز
طارمی از دو سفر قبلی خود به تبریز خاطره خوشی به همراه ندارد. در فصل گذشته و در دیدار دو تیم مهدی طارمی، تیمش را صاحب ضربه پنالتی کرد که این ضربه با دستور برانکو ایوانکوویچ توسط جری بنگستون نواخته شد. موضوعی که ناراحتی و قهر مهدی طارمی را به همراه داشت و مصاحبه تند او در واکنش به این موضوع دردسرساز شد. طارمی فصل گذشته نیز در حالی به تبریز رفت که با از دست دادن پنالتی مقابل الریان که شانس صعود این تیم به مرحله بعدی لیگ قهرمانان را با اما و اگر همراه کرده بود، اوضاع نامساعدی داشت. اتفاقی که باعث شد او حتی در جشن قهرمانی این تیم در پایان بازی برابر ماشین سازی نیز حضوری پرفروغ و شاد نداشته باشد. طارمی اینبار نیز با کوله باری از حاشیه که بابت صحبت‌های او در خصوص مشکلات مالی باشگاه است راهی تبریز خواهد شد و امیدوار است اینبار طلسم گل نزدنش در تبریز شکسته شود.


هواداران مانع از شکل‌گیری کمباین علیه تراکتورسازی؟
تراکتورسازی همیشه تراکتورسازی است، خصوصا اینکه هواداران این تیم در کنار آن باشند و این دیداری است که یحیی گل محمدی و شاگردانش تنها بر پایه حمایت 90 دقیقه و فوق العاده‌ی پرشورها می‌توانند امیدوار به عبور از آن باشند وگرنه اتفاقی تلخ در کارنامه تراکتورسازی در تاریخ ثبت خواهد شد.


در دیداری که یحیی گل محمدی با مصدومیت، محرومیت و کمبودهای بزرگی در ترکیب تیمش باید برابر یکی از آماده‌ترین تیم‌های لیگ قرار بگیرد، حضور سرخ تی‌تی‌ها و پرشورها از تمام 11 بازیکنی که سرمربی تراکتور به کار می‌گیرد پراهمیت‌تر تصور می‌شود و اینبار هواداران این تیم قادر خواهند بود تنها بر پشتوانه حمایت همه جانبه خود مانع از اتفاقی بد برای تیم محبوب خود شوند.

دیدگاه‌ها