کد خبر : 1451657 | 12 مرداد 1396 ساعت 22:00 | 29.6K بازدید | 0 دیدگاه

شکست‌ناپذیری نفت حتی در اهواز

فولاد خوزستان 1 - نفت تهران 1؛ ایام به‌کام درخشان

نفت تهران باز هم با درخشش عیسی آل کثیر موفق به کسب امتیاز در یک دیدار سخت شد، آنها اینبار فولاد را در اهواز متوقف کردند.

فولاد خوزستان 1 - نفت تهران 1؛ ایام به‌کام درخشان

به گزارش "ورزش سه"، نفت تهران پس از پیروزی شیرین خانگی برابر سپیدرود رشت در اهواز اینبار از فولاد امتیاز گرفت. ابتدا فولاد توسط بازیکن تعویضی  کی شمس به گل رسید اما در دقایق پایانی بازی ستاره این روزهای نفت تهران عیسی آل کثیر بازی را به تساوی کشاند.

 


هفته دوم، ١٢مرداد ١٣٩٦
ورزشگاه غدیر اهواز؛ تماشاگر: 1000نفر

داوران: حمید حاج ملک، امیر رضا آشورماهانی، محسن سلطانی

اخطار:
 فرشاد هاشمی از نفت تهران دقیقه 19

 

 


فولاد خوزستان
حامد لک، فرزاد جعفری، عبدالله کرمی، میلاد بدرقه، یوسف وکیا(64 مجتبی نجاریان)، احمد عبدالله زاده، مهرداد هدایتیان، فرشاد جانفزا(72 یوسف کی شمس)، ایمان مبعلی، نویدعاشوری و سید هیثم هاشمی(46 عبدالله ناصری)

سرمربی: سید سیروس پورموسوی

 

نفت تهران
میلاد فراهانی، محسن بنگر، فرید محمدی زاده، علیرضا عزت کرامت، احمد امیر کامدار، علی زینالی، هاشم بیگ زاده، امیرحسین فشنگچی، مجتبی حق دوست، فرشاد هاشمی و عیسی آل کثیر

سرمربی: حمید درخشان

 

 

 

شرح بازی
نفت تهران بعد از مغلوب کردن سپیدرود رشت با روحیه خوبی به دیدار فولاد خوزستان آمده بود تا از میدان اهواز با حداقل یک امتیاز خارج شود و سرخ‌پوشان فولاد خوزستان هم در اولین بازی خانگی به دنبال اولین پیروزی در لیگ هفدهم بودند، اما نمایش یاران دوتیم در نیمه اول چنگی به دل نزد و توپ در اکثر دقایق نیمه نخست در میانه میدان بین بازیکنان فولاد و نفت ردوبدل می‌شد. 

فولادی‌ها نسبت به بازی مقابل پرسپولیس، ایوب والی و رحیم زهیوی را به‌دلیل مصدومیت در اختیار نداشتند. عبدالله ناصری و هادی حبیبی‌نژاد هم به تشخیص کادر فنی در ترکیب اصلی قرار نگرفتند و بازی را از روی نیمکت آغاز کردند تا چهار تغییر در ترکیب فولادمردان ایجاد شود. نفتی‌ها هم محمد نصرتی را به‌خاطر مصدومیت و احمد آل‌نعمه را به‌دلیل آماده نشدن کارت بازی در ترکیب غایب می‌دیدند.

مهم‌ترین فرصت‌های خلق شده در نیمه اول را هیثم هاشمی‌زاده و عیسی آل‌کثیر از دست دادند. هاشمی‌زاده در دقیقه 22 قدر یک موقعیت عالی را ندانست و در حالی که اصرار به کار انفرادی و گشودن دروازه نفت داشت، فرصت گلزنی را از دست داد. آل‌کثیر هم در دقیقه 33 به‌شکل جدی دروازه‌ی فولاد خوزستان را تهدید کرد که توپ به خارج از چارچوب دروازه رفت. شوت هاشمی‌زاده در دقیقه 37 و ضربه سر محسن بنگر در دقیقه 43 از دیگر موقعت‌های قابل ذکر وقت نخست بازی بودند که ثمری نداشتند تا دو تیم بدون گل زده برای سپری کردن استراحت بین دونیمه راهی  رختکن شوند.

فولاد خوزستان نیمه دوم را با یک تغییر آغاز کرد و عبدالله ناصری جایگزین هاشمی‌زاده در خط حمله سرخ‌پوشان شد تا با استفاده از سرعت این بازیکن فشار فولادی‌ها روی دروازه نفت تهران بیشتر شود و شاگردان پورموسوی برای رسیدن به گل برتری تلاش کنند. بازیکنان نفت تهران هم با اداره بازی به دنبال بهره بردن از اندک موقعت‌های خلق شده بودند و در ضربات شروع مجدد چشم به قدرت سرزنی بازیکنان بلندقامت تیم‌شان داشتند.

فولادی‌ها که اکثر حملات‌شان را از منطقه چپ خط دفاعی نفت تهران ترتیب می‌دادند، در دقیقه 79 روی همکاری دو بازیکن تعویضی به گل رسیدند و کی‌شمس از روی ارسال نجاریان دروازه نفت تهران را گشود و شادی را به سکوهای غدیر آورد اما آل‌کثیر مهاجم خوزستانی نفت تهران این گل را 5 دقیقه بعد پاسخ داد تا بازی به تساوی کشیده شود.

این مسابقه که در هوای گرم اهواز از کیفیت فنی بالایی برخوردار نبود، با نتیجه مساوی یک بر یک خاتمه پیدا کرد و امتیازات بین طرفین تقسیم شد.

 

 

 

شرح گل‌ها:

١-٠( فولاد خوزستان - دقیقه ٨٠- یوسف کی شمس): سانتر تند و تیز مجتبی نجاریان از سمت راست را یوسف کی شمس مهاجم تازه به میدان آمده فولاد، با یک بغل پای حرفه ای وارد دروازه نفت تهران کرد.

١-١( نفت تهران- دقیقه ٨٥- عیسی آل کثیر): پاس عمق نفتی ها به عیسی آل کثیر رسید و این بازیکن اهوازی توانست با یک بغل پای زیبا دروازه فولاد را باز کند.

 

 

بهترین بازیکن: 

عیسی آل کثیر مهاجم نفتی ها توانست از تک موقعیت خود عالی استفاده کند و در مقابل احمد عبدالله زاده و ایمان مبعلی بهترین های فولاد در بازی بودند.

 

اتفاق ویژه: 

دو بازیکن تعویضی فولاد خوزستان روی گل تیمشان تاثیر اصلی را داشتند اما گل بازیکنان تعویضی تنها ٥ دقیقه دوام داشت و نفتی ها به گل تساوی رسیدند تا فولاد در لیگ هفدهم همچنان در حسرت برد باشد.

 

دقایق حساس:

دقیقه ١٢: سانتر ایمان مبعلی از راست و ضربه سر عبدالله کرمی با اختلاف از دروازه نفت به بیرون رفت.

دقیقه ٢٢: پاس فوق العاده ایمان مبعلی به سید هیثم هاشمی رسید اما او که در حالت تک به تک  قرار داشت، با خودخواهی تمام موقعیت را به هدر داد تا خشم پورموسوی را برانگیزد.

دقیقه ٣٥: ارسال هاشم بیگ زاده از سمت راست و ضربه پای عیسی آل کثیر با اختلاف کم از دروازه نفت به بیرون رفت.

دقیقه ٤٣: سانتر امیرحسین فشنگچی از سمت چپ با ضربه سر بنگر با اختلاف کم به بیرون رفت.

دقیقه٤٥: پاس نویدعاشوری به هیثم هاشمی رسید اما این بازیکن بازهم با خودخواهی موقعیت را از دست داد، ضربه آرام این بازیکن را فراهانی به راحتی در اختیار گرفت.

دقیقه ٦٦: سانتر مجتبی نجاریان از سمت راست و ضربه فرشاد جانفزا با اختلاف کم به بیرون رفت.

دقیقه ٨٢: ضربه آزاد ایمان مبعلی و ضربه سر عبدالله کرمی با اختلاف از دروازه فراهانی به بیرون رفت.

 

 


در حاشیه بازی:

* پیش از شروع بازی بازیکنان نفت تهران به سمت ایمان مبعلی رفتند.
* احمد آل نعمه که اسمش در لیست ١٧ نفره تیمش قرار ندارد، مورد تشویق هواداران فولاد قرار گرفت.

* ایمان مبعلی امروز در غیاب ایوب والی، کاپیتان فولاد خرزستان است.
* امیر حسین فشنگچی سابقه بازی در فولاد را دارد.
* پیش از شروع بازی مجتبی حقدوست و عیسی آل کثیر به سمت سید سیروس پورموسوی رفتند.

*احمد آل نعمه که کارت بازی اش صادرنشده، از جایگاه ویژه نظاره گر دیدار تیمش برابر تیم سابقش است.

* حاج ملک داور بازی به دلیل گرمای هوا در دقیقه ٣٠ بازی به دو تیم وقت استراحت داد.

*امیر زلیکانی، رحیم زهیوی، پیمان شیرزادی و آرش افشین از جایگاه تماشاگران دیدار را تماشا می کنند.

دیدگاه‌ها