کد خبر : 1451857 | 13 مرداد 1396 ساعت 21:55 | 120.9K بازدید | 0 دیدگاه

سنگین ترین شکست لیگ برتری قهرمان سابق

پدیده 4 - سپاهان 0؛ عجیب و غریب از ثامن!

تیم فوتبال پدیده با نمایش یک بازی برتر و به ثمر رساندن گل های زودهنگام حریف نامدار خود را با شکستی سنگین بدرقه کرد و به جمع 4 امتیازی های لیگ پیوست.

پدیده 4 - سپاهان 0؛ عجیب و غریب از ثامن!

به گزارش "ورزش سه"، گل های پدیده در این بازی توسط محمدحسین مرادمند(1)، محمد قاضی(25)، امین قاسمی نژاد(53) و محمدرضا خانزاده(80) به ثمر رسید تا مشهدی ها شیرین ترین برد ممکن را در خانه تجربه کنند.

سپاهان که در دیدار اول مقابل سایپا در نقش جهان متوقف شده بود با امیدواری زیادی به مشهد آمده بود ولی گل زودهنگام محمدحسین مرادمند مدافع سابق این تیم باعث شد، شروعی بد را تجربه کند. در ادامه هر چه طلایی پوشان برای زدن گل تقلا کردند، اسیر ضعف های خط دفاعی شان شدند و سه بار دیگر هم دروازه ی سنگربان جوان این تیم که در غیاب اولیویرا دومین دیدار لیگ برتری خود را تجربه می کرد، باز شد تا سنگین ترین شکست تاریخ لیگ برتر برای طلایی پوشان در یک روز تلخ و بهترین پیروزی تیم پدیده در یک روز شیرین برای دو تیم در تاریخشان ثبت شود


پدیده خراسان- فولاد مبارکه سپاهان/ ورزشگاه ثامن - ساعت 19 
بیژن حیدری – بابک عباسقلی زاده – رحیم حاجیلو – وحید صالحی – ناظر: حاتم بک پور.

اخطار: محمدرضا خلعتبری (38) از پدیده و عزت الله پورقاز (55) و ژایرو رودریگوئز (92) از سپاهان

 

 

1233208

 


ترکیب پدیده:
شهاب گردان،عبدالله حسینی، حسین مرادمند،محمد رضا خانزاده، رضا ناصحی، اکبر صادقی، اکبر ایمانی، معین عباسیان (85 محمد مهدی خانی)، امین قاسمی نژاد (78 حسین مهربان)، محمد رضا خلعتبری (66 میلاد کمندانی)، محمد قاضی.
سرمربی: محمدرضا مهاجری

 


ترکیب سپاهان:
مهدی صدقیان، ابوالحسن جعفری، رودریگوئز، عزت الله پورقاز، سعید آقایی (74 سیاوش یزدانی )، رسول نویدکیا، میلاد سرلک، شاهین ثاقبی (57 رافائل کریولارو)، جلال الدین علی محمدی(58 رضا میرزایی) ، مهرداد محمدی و ساسان انصاری.
سرمربی: زلاتکو کرانچار

 

 

شرح گل:

 

 
پدیده (1-0): در دقیقه ی 1 بازی ارسال کرنر از سمت راست خط دفاع سپاهان به دیرک اول ارسال شد و پس از اینکه توپ از زیر پای چند بازیکن رد شد به محمد حسین مرادمند رسید و این بازیکن هم با یک بغل پای ساده توپ را وارد دروازه ی تیم سابق خود کرد تا برای دومین فصل پیاپی دروازه ی سپاهان را باز کرده باشد.

پدیده (2-0): در دقیقه 25 محمد قاضی موفق به گرفتن توپ از رسول نویدکیا شد و بلافاصله به سمت دروازه شوتزنی کرد که شوت او گل دوم پدیده را ثبت کرد.

پدیده (3-0): ارسال بازیکنان پدیده از سمت چپ خط دفاعی سپاهان به امین قاسمی نژاد رسید و این بازیکن هم پس از کنترل توپ با یک چرخش به توپ ضربه ی آرامی را زد که توپ در کمال ناباوری به سومین گل پدیده تبدیل شد

4-0 (پدیده): در دقیقه 78  نفوذ زیبای میلاد کمندانی و پاس او به خانزاده با حرکت انفرادی زیبای محمد خانزاده همراه شد و این مدافع با پیشروی به داخل محوطه جریمه سپاهان با ضربه ای زیبا چهارمین گل پدیده را به ثمر رساند. شادی خانزاده بعد از گل جالب بود.

 

1233218

 

شرح بازی:


دریافت گل در دقیقه ی اول بازی توسط حسین مرامند مدافع پدیده باعث شد که سپاهانی ها از نظر شرایط روحی به هم بریزند و در ادامه با شتاب و عجله ی بیشتری برای زدن گل تساوی گام بردارند؛ اتفاقی که باعث سردرگمی آنها شد و در ادامه روی یک شوت نه چندان محکم، گل دوم بازی هم برای پدیده به ثمر رسید. سپاهان در نیمه ی اول مالکیت بیشتری داشت ولی دقت پاس های آنها در نزدیکی محوطه ی جریمه‌ی پدیده کم می‌شد تا نتوانند شرایط رسیدن به گل را فراهم کنند. شاگردان کرانچار در نهایت با شکست 2 بر صفر راهی رختکن شدند تا به صحبت های کرانچار و راه کارهای او برای فرار از این وضعیت گوش کنند. در نیمه دوم باز هم این تیم پدیده بود که از حملات خود بهتر استفاده کرد و توسط امین قاسمی نژاد موفق شد گل سوم را به ثمر برساند. سپاهان در این دیدار هر چه تلاش می کرد بیشتر فرو می ریخت و در واقع یکی از ضعیف ترین روزهای سپاهان در تاریخ لیگ برتر رقم خورد؛ روزی که مهاجمین سپاهان از ایجاد فرصت های گلزنی ناتوان بودند و مدافعان پدیده بدون هیچ نقصی کار خود را به پایان بردند. مرادمند و خانزاده دو مدافع وسط پدیده ای‌ها علاوه بر انجام وظایف دفاعی، گل اول و آخر بازی را هم به ثمر رساندند تا سپاهان در این دیدار تیم مغموم میدان باشد و خوشحالی پدیده ای‌ها سر به فلک بکشد.

 

بهترین بازیکن:

 

محمدرضا خانزاده، محمد قاضی و اکبر ایمانی نمایشی عالی در این بازی داشتند و علاوه بر موفقیت در کارهای دفاعی و تهاجمی هرگز به شاگردان زلاتکو کرانچار باج ندادند.

 

 

دقایق حساس:

 

دقیقه 40: شوت مهرداد محمدی از پشت محوطه ی جریمه  در دستان شهاب گردان آرام گرفت.

دقیقه 47: ارسال بازیکنان پدیده به پشت خط دفاعی سپاهان با واکنش به موقع گلر این تیم روبرو شد.

دقیقه 66: ارسال بازیکنان با ضربه سر امین قاسمی نژاد به بیرون رفت. البته توپ روی سر مهاجم پدیده به خوبی فرود نیامد تا این فرصت خوب برای گل چهارم پدیده از بین برود.

68:برخورد بازیکن سپاهان با محمد قاضی و اعتراض بازیکنان سپاهان دو دقیقه بازی را از جریان انداخت .

دقیقه 76: نفود مهرداد محمدی از سمت چپ خط دفاعی پدیده و ارسال توپ به داخل محوطه توسط مدافع پدیده برگشت داده شد.

77: نفوذ حسن جعفری از سمت راست تا محوطه جریمه پدیده بی ثمر باقی ماند.

82: شوت خطرناک محمدرضا ناصحی از بالای دروازه سپاهان به اوت رفت . 

83:نفوذ سپاهانی ها به محوطه جریمه پدیده ،با دخالت گردان خنثی شد .

84: خطرناکترین موقعیت سپاهان روی پاس عرضی از جناح چپ با دفع ناصحی  به اوت رفت .

 

 

اتفاق ویژه:

 

پیروزی خارق العاده پدیده مقابل سپاهان، سنگین ترین شکست سپاهان در تاریخ لیگ برتر را رقم زد. زردپوشان اصفهانی تا به حال با 4 گل اختلاف مغلوب تیمی نشده بودند.

 

حواشی:

 

* ساسان انصاری پس از لغو محرومیت در ترکیب اصلی سپاهان قرار گرفته است.

* محمد خانزاده مدافع فصل گذشته ی سیاه جامگان هفته ی گذشته در ترکیب اصلی تیم پدیده حضور نداشت ولی مقابل سپاهان از ابتدا راهی میدان شده است.

*در حالی که دقایقی از شروع بازی گذشته بود جلال مرادی، پیشکسوت داوری کشورمان و مسئول برگزاری مسابقه اجازه استقرار عکاسان را به آنها نداده است! این مشکل البته دقایقی بعد حل شد و همه‌ی عکاسان پشت دروازه سپاهان مستقر شدند.
*حدود هزار تماشاچی از نزدیک شاهد دیدار دو تیم پدیده و سپاهان هستند که در بین آنها و در جایگاه میهمان طرفداران سپاهان هم حضور دارند.
*مرادمند مدافع پیش تاخته پدیده که سابقه بازی در سپاهان را داراست پس از به ثمر رساندن گل زودهنگام خوشحالی نکرد.
*برخلاف دیدار هفته گذشته در ورزشگاه ثامن، تبلیغات محیطی در دیدار دو تیم پدیده و سپاهان در ورزشگاه دیده می شود‌.
*اسکوربورد پرتابل، صرفا با لوگوی دو باشگاه و نتیجه بازی، درست در کنار اسکوربورد خاموش ورزشگاه قرار دارد.

* این دیدار تا دقیقه 25 به پخش تلویزیونی نرسید.

*در بین دو نیمه از اهالی فوتبال که خادم حرم امام رضا نیز هستند توسط باشگاه پدیده و هیات فوتبال خراسان رضوی تقدیر شد.
*گرجی نیا رئیس هیات مدیره، کریمویی مدیرعامل باشگاه و برادران رئیس هیات فوتبال همچنین از جلال مرادی و سیاوش خیرابی (بازیگر سینما و تلویزیون) با اهدای لوحی تقدیر کردند.

* در طول نیمه ی دوم در چندین صحنه بازی به دلیل آسیب دیدگی بازیکنان دو تیم قطع شد.

* سپاهان پس  از خوردن گل سوم با بیرون کشیدن سعید آقایی به دفاع سه نفره روی آورد که این تغییر سیستم هم به کمک این تیم نیامد.

* داور مسابقه 4 دقیقه وقت تلف شده را برای نیمه ی دوم بازی در نظر گرفته است.

* هواداران سپاهان علیرغم شکست سنگین تیمشان در حال تشویق تیم خود هستند.

*حسین پاپی به دلیل مصدومیت این دیدار را از دست داده بود.
*  حدود ۲۰۰ تماشاگر سپاهان در ورزشگاه ثامن مشهد حضور داشتند و تیم خود را تشویق می‌کردند.

* ساسان انصاری با پیراهن شماره ۳ در نوک خط حمله سپاهان قرار گرفته بود. او سال گذشته هم در فولاد با پیراهن شماره ۳ بازی کرد.
*  در این بازی هم همانند بازی قبلی سیاه جامگان و ذوب آهن از اسکوربورد سیار در اندازه کوچک استفاده شده بود!
*  از اسپانسر جدید روی پیراهن‌ بازیکنان سپاهان رونمایی شده بود.

دیدگاه‌ها