کد خبر : 1452500 | 16 مرداد 1396 ساعت 15:56 | 24.6K بازدید | 1 دیدگاه

در لیگ ایران گلر باید خروج خوب داشته باشد 

سعید عزیزیان: بیرانوند بهترین دروازه‌بان لیگ است

سعید عزیزیان گفت: «درحال حاضر علیرضا بیرانوند بهترین و آماده ترین دروازه بان ایران است.»

سعید عزیزیان: بیرانوند بهترین دروازه‌بان لیگ است

به گزارش "ورزش سه"، سعید عزیزیان مربی دروازه بانان تیم ملی امید ایران با بیان اینکه بعد از شکست تیم امید کسی از فدراسیون با آنها صحبتی نداشته  است گفت: « من مربی تیم امید بودم و هنوز با وجود اینکه مسابقات آسیایی تمام شده نه قراردادی وجود دارد و نه می دانیم که برنامه و آینده مان چیست؟» 


عزیزیان ادامه داد: « قبل از سفر به مسابقات آسیایی اصرار ما برای انعقاد قرارداد با کادرفنی تیم امید نتیجه نداشت و تنها بعد از صحبت های زیاد یک حکم 7 ماهه با عنوان مربی تیم امید به ما دادند.»


مربی تیم امید ایران درباره نتایج این تیم گفت: « تیم امید ما تیم خوبی بود. ما برای این مسابقات تیم جوانان را به همراه چهاربازیکن زیر 23 با نظر آقای کی روش و آقای پیروانی به بازی ها بردیم تا  برای سه چهار سال آینده بتوانیم تیمی آماده داشته باشیم که به المپیک صعود می کند. البته وقت بسیار کمی هم داشتیم و دراین زمان نمی توانستیم بازیکن تازه ای را به تیم دعوت کنیم. »


او درباره قرارداد و مسایل مالی کادرفنی تیم امید افزود:« هیچ بحث مالی درکار نبوده و فعلا هم نیست. ما که عاشق تیم ملی مان هستیم و حتی اگر بگویند مجانی هم کار کن، کار می کنیم اما به نظرم مسایلی چون عقد قرارداد و درنظر گرفتن مسایل مالی احترام به مربی ایران است. همانطور که گفتم ما برای تیم ملی جانمان را می دهیم اما خود من به شخصه هیچ شغل دیگری به غیر از فوتبال ندارم. حتی پیشنهاد تیم امید باعث شد برخی پیشنهادهای باشگاهی را از دست بدهم. من به خاطر تیم ملی و آقای پیروانی آمدم و توقع دارم که احترام بیشتری ازسوی فدراسیون به مربی ایرانی گذاشته شود.»


سعید عزیزیان در بخش دیگری از حرفهایش بااشاره به مسابقات لیگ برتر و سطح دروازه بانان در این فصل از رقابت ها گفت: « آنچه من می توانم در مورد دروازه بانان لیگ برتر و آینده دروازه بانی در ایران بگویم این است که اکنون در لیگ برتر یکی دو و شاید سه دروازه بان درجه یک و کامل داشته باشیم. این در حالی است که در لیگ برتر 16 تیمی باید حداقل 25 گلر خوب وجود داشته باشد.»    


مربی سابق دروازه بانان پرسپولیس درباره بهترین های لیگ برتر امسال گفت: « به نظر من در حال حاضر علیرضا بیرانوند آماده ترین دروازه بان لیگ است.»


او با تایید این موضوع که همواره این انتقاد به دروازه بانان ایرانی وارد است که در خروج از دروازه مشکل دارند افزود: « بله این موضوع هست و بسیاری از گلرهای ما در خروجهایشان مشکل دارند. اما بیرانوند به نظرم یک دروازه بان نرمال است و اتفاقا خروج های خوبی دارد.» 


عزیزیان درباره نقاط ضعف بیرانوند هم گفت: « اگر بخواهم یک نقطه ضعف از بیرانوند نام ببرم این است که گاهی اسیر حاشیه می شود. او باید تمام فکرش را معطوف به فوتبال کند. البته نباید فراموش کنیم که در این دوسال پرسپولیس تیم بسیار خوبی بوده و ساختار دفاعی قدرتمندی داشته  و اینها نیز در موفقیت بیرانوند بی تاثیر نبوده است. اما با این وصف بیرانوند از معدود دروازه بانان لیگ است که خروجهای بسیار خوبی دارد. دروازه بانی که خروج خوب داشته باشد نیازی به شیرجه ها و دایوهای آنچنانی نخواهد داشت.»


دروازه بان سابق تیم ملی اضافه کرد: « درفوتبال ایران گلرها باید خروج خوبی داشته باشند چرا که در فوتبال ما بیشتر اتفاقات روی دروازه از کناره ها و ارسال ها است. در طول یک مسابقه در ایران نهایتا 5-6 شوت به سمت دروازه شلیک می شود و شاید فقط دو توپ درون چارچوب باشد.»  


دروازه‌بان سابق استقلال با اشاره به عملکرد مهدی رحمتی دروازه بان این تیم هم گفت: « مهدی رحمتی درون چارچوب یک دروازه بان بسیار خوب است اما کمی در خروجهایش مشکل دارد و فکر می کنم که گاهی دودل است. اما او همیشه یکی از بهترین ها بوده و اکنون هم هست. او تجربه بالایی دارد و این خیلی به موفقیتش درون دروازه کمک می کند.»


عزیزیان در ادامه گفت: « پرسپولیس، استقلال و سپاهان یا دیگر تیمهای بزرگ دروازه بان بزرگ می خواهند. یک گلر جوان باید در تیمهای پایه تجربه کسب کند. تیم های بزرگ باید دروازه بان باتجربه داشته باشند. این واقعیت است که استقلال و پرسپولیس هرزمان گلر خوب داشته باشند قهرمان می شوند. »

دیدگاه‌ها