کد خبر : 1454125 | 23 مرداد 1396 ساعت 18:30 | 25.9K بازدید | 0 دیدگاه

بلیت‌فروشی به باشگاه‌ها واگذار می‌شود؛

تلاش فدراسیون برای فسخ قرارداد عجیب بلیت‌فروشی

پس از انتقاداتی که در مورد پیمانکار بلیت فروشی ورزشگاه آزادی مطرح شده بود، رئیس فدراسیون فوتبال خبر داد که به زودی این قرارداد بلندمدت فسخ خواهد شد.

تلاش فدراسیون برای فسخ قرارداد عجیب بلیت‌فروشی

به گزارش "ورزش سه"، بر طبق قرارداد 11 ساله ای که میان فدراسیون فوتبال و شرکت "برهان مبین" منعقد شده، این شرکت خصوصی، بلیت فروشی الکترونیکی لیگ برتر و بازی های ملی را در این مدت در اختیار خواهد داشت.


نحوه ی تقسیم درآمد بلیت فروشی طبق این قرارداد بلندمدت با روشی عجیب مشخص شده است؛ به گونه ای که از رقم کل درآمد بلیت فروشی، 20 درصد سهم فدراسیون و زیرمجموعه های این سازمان است، 45 درصد به باشگاه ها می رسد و در کمال تعجب 35 درصد به شرکتی می‌رسد، که تنها تجهیزاتی پیش پا افتاده را برای فراهم کردن شرایط فروش الکترونیکی بلیت بازی‌ها فراهم کرده است.


این در حالی است که در تمام کشورهای دنیا بلیت فروشی از طریق باشگاه ها صورت می گیرد و سهم زیادی از درآمدهای آنها را تشکیل می دهد. رسانه های مختلف پس از پی بردن به این قرارداد و شرایط آن، به ابعاد مختلف موضوع پرداختند و خواستار توضیح فدراسیون و مسئولان مرتبط در این خصوص شدند، که چطور شرکتی خصوصی که سهمی از فوتبال ندارد، درآمدش از بلیت فروشی 10 درصد کمتر از قهرمان لیگ برتر در سال گذشته است.


از همین رو سازمان لیگ برتر  فوتبال با گسترده شدن دامنه ی انتقادات به این شرکت و سهمی که از بلیت فروشی دارد، توضیحاتی در مورد این قرارداد و نحوه ی انعقاد آن ارائه داده و اعلام کرده که به زودی قرارداد این شرکت فسخ خواهد شد.


در بیانیه سازمان لیگ برتر  آمده است  :« سازمان لیگ فوتبال ایران، فدراسیون فوتبال برای نصب تجهیزات، راه اندازی سامانه و بلیت فروشی ‏الکترونیک در مسابقات لیگ برتر قراردادی در زمان ریاست علی کفاشیان با شرکت فناوری های ریاست جمهوری منعقد کرد. ‏این قرارداد بین دو ارگان دولتی امضا شد و نیازی به برگزاری مزایده هم نداشت. در واقع این قرارداد بر اساس تفاهم نامه ای که ‏بین رئیس وقت سازمان تربیت بدنی و معاون ریاست جمهوری امضا شده بود منعقد شده است و هیچ شرکت و بخش خصوصی ‏در این میان حضور نداشته است. ضمن اینکه در این قرارداد آمده 5 ورزشگاه کشور باید به تجهیزات فروش بلیت الکترونیک از ‏سوی این شرکت مجهز شوند.‏»


همچنین در این بیانیه به موضوع فسخ قرارداد با شرکت یاد شده اشاره شده و آمده: « سازمان لیگ اعتقاد راسخ دارد که بلیت فروشی مسابقات لیگ برتر باید از سوی خود باشگاه ها انجام شود و به همین دلیل ‏درتلاش است که قرارداد این شرکت را به صورت اقاله قانونی فسخ کند. به همین دلیل فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ از بهترین ‏راه حقوقی و قانونی  در روزهای آتی فسخ توافقی( اقاله) با این شرکت انجام خواهد شد و بلیت فروشی بعد از فسخ این قرارداد به ‏باشگاه ها واگذار می شود.‏»

دیدگاه‌ها