کد خبر : 1456184 | 31 مرداد 1396 ساعت 23:15 | 313.9K بازدید | 0 دیدگاه

چشم امید پرسپولیس به ابوظبی

KGB به جای ATM ؛ ورق اینطور برگشت!

برانکو ایوانکوویچ در یکی از بهترین تعویض‌های خود توانست ورق را به سود پرسپولیس برگرداند و این تیم را امیدوار به عبور از این مرحله کند.

KGB به جای ATM ؛ ورق اینطور برگشت!

به گزارش "ورزش سه"، زمانی که مدافع و سرمربی الاهلی در نشست خبری پیش از بازی ادعای شناخت کامل از پرسپولیس و مهره‌های این تیم را مطرح کرد، کمتر هواداری از پرسپولیس این حرف‌ها را جدی گرفت؛ اما با شروع بازی و حملات طوفانی شاگردان سرگی ربروف و تسلیم شدن علیرضا بیرانوند و مدافعان سرخپوش، آنها در یک قدمی حذف از مرحله یک چهارم لیگ قهرمانان قرار گرفتند.


پرسپولیس خیلی زود از حریف در دیداری که در استادیوم سلطان قابوس  به عنوان میزبان محسوب می‌شدند، عقب افتادند و حرکات آنها نیز در نیمه اول نشانه‌ای از موقعیت سازی برای عبور از مدافعان سفیدپوش نداشت. این برای تیمی که در لیگ برتر هوادارانش را به مالکیت توپ و ایجاد فرصت‌های پیاپی عادت داده بود، دور از انتظار بود که حملات ناکامی تا پشت محوطه جریمه حریف داشته باشند. هر چه از دقایق بازی می‌گذشت ادعایی که سرمربی الاهلی در نشست خبری مطرح کرده بود بیشتر نمود پیدا می‌کرد و به واقعیت نزدیک می‌شد. تیم برانکو ایوانکوویچ با ساختاری که او شکل داده بود بیش از یک فصل با همین ترکیب ابتدایی مقابل الاهلی به میدان رفته بود تا شناخته بودن استراتژی آنها برای حریفان قدرتمند آسیایی دور از ذهن و انتظار نباشد. مربع هجومی این تیم با محسن مسلمان، فرشاد احمدزاده، مهدی طارمی و وحید امیری یکی از شناخته‌ترین روش‌هایی بود که ربروف در جریان نشست خبری خود نیز به آن اشاره کرده بود و بر اساس آن خیلی زود نه تنها حملات این تیم را خنثی که با نتیجه دو بر صفر نیز پیش افتاد تا سرخ‌ها برای دیدار برگشت نیز ناامید باشند.

 

 


انقلاب به سبک برانکو ایوانکوویچ 


سرمربی کروات سرخپوشان که اعتقادات ویژه او برای سود بردن از ترکیب ثابت بر کسی پوشیده نیست، اینبار نیز همان استراتژی و ترکیب آشنا را به کار گرفت. ترکیبی که بدون تغییر نسبت به پیش بینی‌ها راهی میدان شد و برابر ربروف و تیم آنالیزش چیز عجیبی را به همراه نداشت. با این حال برانکو ایوانکوویچ که پیش از این نیز تعویض‌هایی جالب توجهی انجام داده بود، اینبار پیش از پایان یک تصمیم انقلابی گرفت و سه مهره غیرقابل عبور تیمش را راهی نیمکت کرد تا بشار رسن، کمال کامیابی نیا و گادوین منشا را راهی زمین کند. تغییراتی برای انقلاب بزرگ و سورپرایز سرگی ربروف!

 


تازه واردها ورق را برگرداند


عبور از نام محسن مسلمان، فرشاد احمدزاده و مهدی طارمی در دیداری که برانکو ایوانکوویچ و تیمش با دو گل از حریف عقب بودند، هرچند یک قمار بزرگ محسوب می‌شد؛ اما بهترین آس‌ها را در زمین قرار داد. بازیکنانی با روحیه بزرگ برای تغییر و زنده ماندن؛ کامیابی نیا در تغییر پستی جالب در کنار ربیع خواه و جلوتر از او وظیفه پخش کردن توپ‌های میانه میدان و جلوگیری از ضدحملات را برعهده گرفت و به بهترین شکل ممکن از پس آن برآمد. بشار رسن نیز با حضوری فعال در تمام نقاط میانه زمین یک بازیساز فراتر از فوتبال ایران نشان داد که اوج کار او در ضربه ایستگاهی منتهی به گل اول این تیم نمود پیدا کرد. پاس‌های تک ضرب و موقعیت‌سازی‌های مناسب در کنار حفظ توپ و ضرباهنگ تکنیکی این هافبک عراقی خونی تازه در جریان رگ‌های این تیم وارد کرد که زمینه ساز تساوی این تیم نیز شد. گادوین منشا نیز باید خوشحال باشد که فارسی نمی‌داند و به بهترین شکل ممکن توانست از حواشی هفته اخیر عبور کرده و روی نیمکت برای گلزنی بی تابی کند. مهاجم نیجریه‌ای و مدعی پرسپولیس خیلی زود در زمان حضورش در زمین توانست دومین گل خود در ترکیب سرخپوشان را در باکس خارج از محوطه جریمه به ثبت رسانده تا پیام‌آور شادی برای برانکو ایوانکوویچ و تمام هواداران این تیم باشد. منشا که با قدرت تمام کنندگی خود بهترین تصمیم ممکن را در لحظه گرفت، این تیم را به رقابت‌های لیگ قهرمانان بازگرداند تا برانکو ایوانکوویچ ورق را به سود خودش بازگرداند.

 

 


زنگ خطر به صدا در آمد

 

پرسپولیس 25 روز دیگر باید دیدار برگشت خود را مقابل الاهلی برگزار کند. دیداری که با تساوی پرگل هرچند امید را نزد این تیم افزایش داد اما مستلزم این است تا آنها ضمن حفظ دروازه خود، شاگردان ربروف را تسلیم موقعیت‌سازی و اشتباه برای دریافت گل کنند. برانکو ایوانکوویچ با تغییرات بزرگ خود زنگ خطر را برای بازیکنان مدعی حضور در ترکیب به صدا درآورد. جایی که مثلث تعویضی او با کمال، گادوین و بشار (KGB) مقابل مهدی طارمی، محسن مسلمان و فرشاد احمدزاده (ATM) یک ادعای بزرگ برای فرصت بیشتر را به میان کشید. اتفاقی که باعث خواهد شد ضمن داغ شدن تنور رقابت برای دستیابی به ترکیب اصلی، تیم برانکو ایوانکوویچ به امیدواری برای موفقیت نزدیک‌تر شود. سرمربی کروات سرخپوشان اکنون برخلاف فصل گذشته نیمکتی رشک برانگیز دارد که او را برای دستیابی به ادعاهای بزرگ موفقیت‌اش امیدوارتر می‌کند و باید دید چه نتیجه‌ای از آن خواهد برد.

دیدگاه‌ها