کد خبر : 1456276 | 01 شهریور 1396 ساعت 10:49 | 78.1K بازدید | 2 دیدگاه

بازی با کارتهای برنده ؛ ایوانکوویچ بانک را زد!

واکنش غیرقابل پیش‌بینی برانکو به ربروف

برانکو در شبی که تیمش با دو گل از حریف عربستانی اش عقب افتاده بود با یک تغییر تاکتیک ریسکی توانست نتیجه را عوض کند.

واکنش غیرقابل پیش‌بینی برانکو به ربروف

به گزارش "ورزش سه"، وقتی محمد ادهم داور اردنی سوت آغاز بازی پرسپولیس و الاهلی عربستان را در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان به صدا درآورد، مشخص شد که ربروف سرمربی الاهلی بازی پرسپولیس و برانکو را خوانده است.

 


داستان مربیانی مثل ربروف


سرگئی ربروف یک نام بزرگ در فوتبال اوکراین است و یک مربی جوان با تفکرات هجومی که در تیمی قدرتمند مانند دیناموکیف آبدیده شده و حالا یک مربی کاربلد به حساب می آید. اما داستان او و الاهلی مانند بسیاری دیگر از مربیانی است که تازه سکان هدایت یک تیم را به عهده می گیرند. اتفاقا همین موضوع دشواری کار پرسپولیس در بازی سه شنبه بیشتر بیشتر هم کرده بود.


ربروف مثل بسیاری دیگر از مربیان در کشورهای عربی که برای بازی های خاصی به کار گرفته می شوند نیز با هدف چند بازی مهم الاهلی در لیگ قهرمانان به این تیم آمده است. چنین مربیانی چاره ای ندارند که در آن بازی خاص تیمشان را بر اساس تاکتیک های حریف به میدان بفرستند. 


تیم های ملی و باشگاهی ما به دلیل رویارویی های مداوم با تیم های عربی بارها با این اتفاق مواجه شده اند. بهترین نمونه اش شاید بازی ایران و قطر در مقدماتی جام جهانی 98 فرانسه باشد که جمال حاجی توانست با ضد تاکتیک هایش ایران را در دوحه زمین گیر کند.


این اتفاق می توانست شب گذشته هم رخ بدهد اما برانکو واکنش مناسبی به ضد تاکتیک های ربروف داشت. ربروف به خوبی برای این بازی پرسپولیس را آنالیز کرده و تیمش را بر اساس مقابله با تاکتیک پرسپولیس و گل زدن به این تیم چیده بود و تا حدودی هم موفق بود اما سرمربی کروات توانست بازی مغلوبه را مساوی کند.

 

 


بانک...


برانکو در بازی با الاهلی نشان داد چقدر مربی باتجربه و یک شخصیت کاملا پخته و منعطف است. او در برابر ضد تاکتیک های ربروف نشکست بلکه آنقدر منعطف بود که توانست تیمش را از پیچ و خم های تاکتیکی و خطرناک این بازی به سلامت به سمت بازی برگشت ببرد.


ربروف کلیدی ترین مهره های پرسپولیس را از کار انداخته بود و در روزی که کمال کامیابی نیا هم در ترکیب نبود فشار زیادی را به پرسپولیس وارد کرد. ربروف خوب می دانست که باید ارتباط عناصر دفاعی و هجومی پرسپولیس را قطع کند. او ضمن فشار به ربیع خواه و مدافعان میانی پرسپولیس ، مسلمان و احمدزاده را با تجمع هافبک هایش از کار انداخت. امیری را با یارگیری از دیگر هافبک ها جدا کرد. در نهایت بازی پرسپولیس در دقایقی که تحت تاثیر ضد تاکتیک ربروف بود تحت شرایط توپ های بلندی بود که بیرانوند و بازیکنانی دفاعی ارسال می کردند و این توپ ها قبل از اینکه به طارمی و علیپور برسند قطع می شدند و این خود آغاز یک ضد حمله بود.


گل دوم الاهلی نشان داد که پرسپولیس در صورت ادامه حرکت در حالت فلج تاکتیکی شاید تنها گل های بیشتری بخورد. برانکو اما مثل پوکربازهای قهار وارد میدان شد و به ربروف All in  زد. او تمام موجودی را ناگهان روی مستطیل سبز گذاشت و ربروف را به مبارزه طلبید.

 


برانکو پارت پایانی بازی را از ربروف برد.او سه مهره اساسی تیمش را  تعویض کرد. کمتر کسی فکر می کرد که علیپور در میدان بماند و طارمی تعویض شود و یا حتی ربیع خواه بماند و احمدزاده و مسلمان بیرون بروند. اما برانکو به ربروف توپ زد و خب شاید خوش شانس هم بود که جواب داد و توانست با موجودی تقریبا برابر تیمش را به بازی برگشت برساند.


برانکو اما توانست با این واکنش ربروف را خلع سلاح کند به طوری که او نیز در نیمه دوم ستاره هایش مثل لئوناردو و سوما را تعویض کرد. 


ایوانکوویچ اما می دانست که برای زنده ماندن تا پایان بازی برگشت باید در این بازی موجودی بیشتری به دست بیاورد. او خوب می دانست که در چنین شرایطی بازی با اعداد و ارقام کوچک به درد نمی خورد، او باید بانک ربروف را می خواند و با این کار با موجودی مناسب تری به ابوظبی خواهد رفت.

دیدگاه‌ها