کد خبر : 1458796 | 13 شهریور 1396 ساعت 11:11 | 22.9K بازدید | 1 دیدگاه

مایلی کهن دایی را به دلیل انضباطی بازی نداد

شاهرودی: پاداش ما هزینه ساخت کمپ شد

چپ پای سابق تیم ملی فوتبال ایران گفت:«امیدوارم این بار بتوانیم از مرحله گروهی جام جهانی صعود کنیم.»

شاهرودی: پاداش ما هزینه ساخت کمپ شد

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی ایران در حالی سه شنبه به مصاف سوریه می رود که صعود این تیم از قبل مسجل شده است.  تیم ملی ایران یک بار دیگر هم در مرحله مقدماتی جام جهانی 98 فرانسه با سوریه همگروه بود که در بازی برگشت و در حضور 90 هزار تماشاگر به تساوی دو بر دو رسید.


رضا شاهرودی پیستون چپ تیم ملی در آن دوره از رقابت ها که با یک شوت محکم دروازه سوریه را در تهران باز کرد درباره آن بازی خاطره انگیز گفت:« در آن بازی آقای مایلی کهن علی دایی را به دلایل انضباطی در نیمه اول بازی نداد. باد خیلی شدیدی هم می آمد و بازی آن کیفیت لازم را به همین دلیل نداشت.»


او درباره گلی که در این بازی زد گفت:« علیرضا منصوریان پاس داد و من هم از پشت هجده شوت زدم و توپ گل شد. جالب این جا است که در آن بازی من پیستون چپ بودم و منصوریان هافبک چپ، یک گل من زدم و یک گل هم منصوریان...»


چپ پای سرشناس فوتبال ایران در دهه های هفتاد و هشتاد درباره تیم ملی ایران با هدایت کارلوس کی روش هم گفت:« آقای کی روش از زمانی که به ایران آمد مبنای کارش بر این بوده که تیمی با انسجام دفاعی بالا بسازد. هرمربی تاکتیک و تفکرات خاص خودش را دارد. آقای کی روش هم فلسفه اش این است که تیم ابتدا گل نخورد و در ضدحملات به گل برسد.»


شاهرودی اضافه کرد:« البته که این روش باعث شده که ما بازی هایمان را  بیشتر با نتیجه یک بر صفر ببریم. من در این رابطه حتی بعد از بازی کره انتقادی هم داشتم چرا که معتقدم ما در ضدحملات باید با برنامه تر عمل کنیم و بازیکنان بیشتری در ضدحملات حضور داشته باشند.»


او همچنین درباره بازی با کره گفت:« بازی با کره بازی خوبی بود. آن ها فقط چند موقعیت نصف و نیمه داشتند و سعی داشتند از روی ضربات ایستگاهی به گل برسند. بازیکنان تیم ما اما با دقت زیاد در دفاع و یارگیری عمل کردند و نگذاشتند این اتفاق بیفتد. جا دارد به بازیکنان به خاطر این بازی تبریک بگویم چون لایه های دفاعی قدرتمندی را به وجود آوردند و در دفاع هماهنگ و نزدیک به هم بازی کردند و به کره ای ها فضا ندادند. به همین دلیل کره ای ها هرچه به این در و آن در زدند تا سه امتیاز بازی را بگیرند نتوانستند و ما با یک امتیاز از سئول برگشتیم.»


شاهروی در ادامه گفت:«  امیدوارم برای آماده شدن تیم در جام جهانی برای تیم ملی بازی های تدارکاتی با تیم های خوب دنیا بگذارند تا مثل دفعات قبلی نشود و این بار بتوانیم از مرحله گروهی جام جهانی صعود کنیم.»


بازیکن تیم ملی ایران در جام جهانی 98 فرانسه درباره مساله پاداش و بحث هایی که در این رابطه وجود دارد گفت:« در زمانی که ما به جام جهانی رفتیم در یک رستوران مراسمی تدارک دیدند ، خیلی ها آمدند سخنرانی کردند، برندها و کمپانی های مختلف ، مسئولان فدراسیون و ... و هر کدام قول هایی دادند که تقریبا هیچکدامشان عملی نشد.»


او افزود:« آن زمان هر تیمی که به جام جهانی صعود می کرد 3 میلیون فرانک سوئیس از طرف فیفا می گرفت اما به بازیکنان تنها پاداش هایی که تعلق گرفت بعد از بازی با امریکا نفری 6 هزار دلار و در ادامه نیز به هر نفر 4 هزار دلار دیگر دادند و ما در مجموع ده هزار دلار پاداش گرفتیم. بقیه آن پولی که فیفا به فوتبال ایران داده بود هزینه ساخت کمپ تیم ملی شد.»


شاهرودی با تایید این که پول صعود به جام جهانی 98 فرانسه در راه درست و در جهت عمران فوتبال ایران خرج شد اضافه کرد:« با این حال معتقدم فوتبال ایران هم باید مثل کشورهای اروپایی عمل کرده و پاداش بازیکنان  کادر فنی را کامل به آن ها بدهد.»


شماره 16 پرسپولیس و تیم ملی در سال های گذشته درباره بازی روز سه شنبه با سوریه هم گفت:« ما صد در صد توانایی شکست سوریه را داریم. سطح فوتبال ما امروز به گونه ای است که به نظرم هیچ تیمی در آسیا نمی تواند حریف ما باشد. در بازی با کره جنوبی بازیکنان تیم ملی با وجود آن که صعودشان قطعی بود با جان و دل و بدون غرور بازی کردند و از این جهت باید به بازیکنان و کادر فنی تیم ملی تبریک گفت.»

 

دیدگاه‌ها