کد خبر : 1459217 | 15 شهریور 1396 ساعت 09:13 | 19K بازدید | 0 دیدگاه

احمدی: فوتبالیست‌ها هم می‌توانند مجری ورزشی شوند!

گفت و گو با گزارشگری که همکلاس علی کریمی شد

گزارشگر فوتبال ایران اعلام کرد هدفش از حضور در کلاس های مربیگری دانش افزایی است و قصدی برای مربی شدن ندارد.

گفت و گو با گزارشگری که همکلاس علی کریمی شد

به گزارش "ورزش‌سه" و به نقل از روزنامه شهروند، حضور یک گزارشگر فوتبال در کلاس مربیگری اتفاقی بود که در روزهای اخیر هم باعث تعجب فوتبالیست‌های قدیمی حاضر در این کلاس شد و هم برای مردم و علاقه‌مندان به فوتبال جذاب بود. گزارشگری که در سال‌های اخیر توانسته خودش به‌عنوان پایه ثابت برنامه‌های ورزشی معرفی کند، با وجود طی‌کردن مدارج مربیگری به فکر نشستن روی نیمکت نیست و صرفا هدفش را بالابردن دانش خود در حوزه فوتبال می‌داند. به همین بهانه با محمدرضا احمدی که این روزها در کنار ستاره‌های سابق فوتبال ایران در کلاس مربیگری B شرکت می‌کند، همکلام شدیم. 


*شما چه زمانی مدرک C گرفته بودید که حالا موفق به حضور در کلاس B شدید؟


شاید از تمام کسانی که این روزها در کلاس B شرکت می‌کنند، قدیمی‌تر باشم! من سال‌های زیادی است که دنبال کلاس‌های مربیگری هستم. ٦‌سال قبل مدرک C را گرفتم و حالا هم فرصتی شد تا در کلاس B در کنار بزرگان فوتبال شرکت کنم.


*دلیل این‌که فاصله زیادی بین این ٢ دوره افتاد، چه بود؟


راستش را بخواهید، هم خودم درگیر کار بودم و هم چندباری درخواست دادم که رد شد. در این مدت المپیک، بازی‌های آسیایی و مسابقات یورو انجام شد که مرا خیلی درگیر خودش کرده بود. از طرفی مسئولان فدراسیون می‌گفتند؛ بازیکنان ملی‌پوش و لیگ برتری درخواست‌های زیادی دادند و اولویت با آنهاست. شاید کم‌لطفی هم کردند اما حالا این فرصت پیش آمده که من جزو ٢٤نفر کلاس مربیگری B باشم.


*تابه‌حال تجربه مربیگری هم داشته‌اید؟


بله، من برای این‌که مدرک C را بگیرم، با کمک برخی از دوستانم در دسته یک تهران و لیگ آسیا ویژن فعالیت کردم. البته تجربه مربیگری حرفه‌ای ندارم و فقط برای این‌که باید برای گرفتن مدرک C و ورود به کلاس B در یک تیم مربیگری می‌کردم، چنین اتفاقی رخ داد و تجربه خوبی هم بود.


*این سوال در ذهن خیلی‌ها نقش بسته که انگیزه محمدرضا احمدی از حضور در این کلاس‌ها چیست؟


مهمترین و البته می‌توانم بگویم تنها هدفم بالابردن اطلاعات فوتبالی و سطح فنی خودم است که می‌تواند در بحث گزارش فوتبال به کمکم بیاید. ما کارشناسان زیادی را به برنامه دعوت می‌کنیم که با آنها بحث فنی انجام می‌دهیم. شاید با بالابردن دانش خودم بتوانم سوالات بهتر و فنی‌تری بپرسم. مطمئنم که از اطلاعاتی که در این کلاس‌ها به دست می‌آورم، می‌توانم در گزارشم استفاده کنم.


*پس احتمال ندارد یک روز مربی یک تیم حرفه‌ای فوتبال شوید؟


بعید می‌دانم اصلا مربیگری با روحیات من سازگار باشد. با توجه به شرایطی که فوتبال ما دارد و حاشیه‌هایی که هست، من نمی‌توانم حتی به این موضوع فکر کنم. شاید از حوصله من خارج باشد که روی نیمکت یک تیم بنشینم و مربی باشم.

 

1143165


*واکنش بازیکنان سابق فوتبال ایران که در این کلاس هستند، نسبت به حضور شما چه بود؟


خیلی برایشان جذاب بود. وقتی روز اول به محل این کلاس رفتم، همه فکر می‌کردند رفتم از آنها گزارش تهیه کنم. کلاس ما هم ساعت ٦ صبح آغاز می‌شود و تعجب کرده بودند که چرا آن‌موقع برای تهیه گزارش رفته‌ام. وقتی فهمیدند که من ٦‌سال قبل مدرک C مربیگری را گرفتم، برایشان جالب‌تر هم شد. البته به همه دوستان فوتبالی حاضر در این کلاس هم گفتم که محمدرضا احمدی کارش چیز دیگری است و اگر در این کلاس‌ها شرکت می‌کنم، صرفا برای بالابردن اطلاعات خودم است.


*شاید حضور علی کریمی در این کلاس هم برای شما جذاب باشد؟


علی آقا که فوق‌العاده دوست‌داشتنی است. او به من لطف دارد و چیزهای زیادی از او یاد می‌گیرم. به جز علی کریمی نفرات دیگری مثل محسن خلیلی، جواد کاظمیان، فرزاد آشوبی و... هم در این کلاس هستند و از همنشینی با آنها لذت می‌برم. به خودشان هم گفتم که در این چند روز هر صحبتی مطرح می‌شود، برای من آموزنده است. البته با هم فوتبال هم بازی کردیم که خیلی برای من جذاب‌تر بود. بدون ‌شک نه‌تنها در ایران،‌ بلکه در تمام دنیا خیلی از افراد هستند که دوست دارند با علی کریمی هم‌بازی شوند.


*از میان گزارشگرهای خارجی کسی را سراغ داری که به سمت مربیگری رفته باشد؟


شاید بیشتر این موضوع را شاهد بودیم فوتبالیست‌هایی وجود داشتند که به سمت اجرای برنامه‌های ورزشی و گزارشگری آمده باشند. بدون ‌شک «گری لینه‌کر» مشهورترین آنهاست که برنامه‌اش در انگلستان طرفداران زیادی دارد. او هم در ابتدا فوتبالیست بوده و سپس وارد عرصه اجرا شده است. البته فکر نمی‌کنم مشکلی وجود داشته باشد که یک گزارشگر هم به سمت مربیگری برود و فوتبالیست‌ها به سمت اجرا بیایند.


*از میان همکلاسی‌های فعلی‌تان کسی هست که توانایی اجرا داشته باشد؟

 

بله، محسن خلیلی خیلی خوب و مسلط صحبت می‌کند. حتی جواد کاظمیان نیز این توانایی را دارد. به ‌نظرم خیلی از فوتبالیست‌های ما می‌توانند در این مسیر حرکت کنند و به سمت اجرای برنامه‌های ورزشی بیایند. من در این سال‌هایی که در رسانه ملی و به‌ویژه برنامه تخصصی گزارش ورزشی با اعتماد آقای ذکایی کار می‌کنم، با فوتبالیست‌های زیادی در ارتباط بودم که به‌عنوان کارشناس به برنامه ما دعوت شدند. ما حساسیت زیادی برای دعوت از یک کارشناس به خرج می‌دهیم و اتاق فکری برای این کار داریم. شاید می‌توانم بگویم تعداد نفراتی که دانش بالایی داشته باشند و اطلاعات خود را به‌ویژه در بخش فوتبال خارجی به‌روز کنند، انگشت‌شمار است. به ‌خاطر همین است که به جوان‌ترها همیشه می‌گویم بیشتر مطالعه کنید. امیدوارم فوتبالیست‌هایی که واقعا توانایی خوبی در اجرا دارند، به این سمت بیایند و بخشی از کار را برعهده بگیرند. این کار باعث می‌شود سطح برنامه‌های تلویزیونی هم بالاتر برود، چون این چهره‌های مشهور فوتبال هم طرفداران خودشان را دارند.

دیدگاه‌ها