کد خبر : 1459668 | 17 شهریور 1396 ساعت 12:35 | 11.9K بازدید | 0 دیدگاه

تجربه کار با جوانان را دارم

پورغلامی: از مشورت با کی‌روش استقبال می‌کنم

تجربه کار با جوان‌ها، بهانه مناسبی بود برای انتخابی قابل دفاع. انتخاب فرهاد پورغلامی به‌عنوان سرمربی تیم جوانان. او باید همان راهی را برود که در ملوان رفته بود.

پورغلامی: از مشورت با کی‌روش استقبال می‌کنم

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایران ورزشی ، پورغلامی با اتکا به تجربه سال‌ها مربیگری در ملوان و همچنین سایپا، تراکتورسازی و پیکان، حالا در تیم جوانان باید بازیکنانی را بسازد که آینده تیم ملی را تشکیل بدهند. او برای انجام این کار انگیزه‌های فراوانی دارد.

 

چه شد که سر از تیم جوانان در آوردید؟ پروسه انتخاب شما چطور آغاز شد؟


 چندی قبل از کمیته جوانان فدراسیون فوتبال با من تماس گرفتند. پیشنهاد سرمربیگری در تیم جوانان را به من دادند و نظرم را پرسیدند. من هم خیلی زود این پیشنهاد را قبول کردم چون مربی آزاد بودم و در تیمی فعالیت نمی‌کردم. به همین دلیل توافق میان ما زودتر از حد تصور انجام شد.

 


شما چندین سال سابقه مربیگری در رده باشگاهی را دارید. چرا مسوولیت حضور در رده ملی را پذیرفتید؟ دلیل خاصی داشت؟


 من در ملوان، تراکتورسازی، سایپا و پیکان تجربه کار با بازیکنان جوان را داشتم. بخصوص در ملوان که همیشه سعی می‌کردیم با استفاده از بازیکنان جوان نقاط ضعف تیم را پوشش بدهیم چون بودجه‌ آنچنانی برای جذب ستاره‌ها در اختیارمان نبود. حتی در سایپا هم اعتقاد ویژه‌ای به استفاده از بازیکنان جوان داشتم. بازیکنانی نظیر مهدی ترابی، محمد سلطانی مهر، علی قلی زاده و خیلی‌های دیگر. در پیکان هم از روستایی در تیم بزرگسالان استفاده کردیم. کلا بها دادن به بازیکنان جوان را دوست دارم. البته نه جوانگرایی صرف چون برای تشکیل تیمی قدرتمند در رده باشگاهی باید بازیکن باتجربه کنار بازیکن جوان قرار بگیرد و نکات مثبتی به او گوشزد کند.

 


یعنی کار با بازیکنان جوان یکی از دلایل اصلی حضور شما در تیم جوانان بود؟


 دقیقا همینطور است. واقعا دوست دارم به جوانان خدمت کنم و به آنها نکات جدیدی یاد بدهم. همین علاقه به کار با جوان‌ها باعث شد خیلی زود پیشنهاد سرمربیگری در تیم جوانان را قبول کنم و فعالیتم در این تیم آغاز شود.

 


درست است که هنوز تجربه رسمی در مربیگری تیم جوانان نداشته اید اما آیا می‌توانید بگویید کار در رده باشگاهی سخت‌تر است یا ملی؟


 من کارم را رسما از حدود یک هفته قبل آغاز کرده ام. حدود 7 روز است که سرمربیگری تیم جوانان را در اختیار دارم و همه تمرکزم را روی شناخت از بازیکنان گذاشته‌ام؛ بازیکنانی که قرار است تیم جوانان را تشکیل بدهند. استعدادیابی و ارزیابی عملکرد بازیکنان فعلا در دستور کار ما قرار دارد. به همین دلیل فکر نمی‌کنم حالا بتوانم پاسخ سوال شما را بدهم.

 


قرار است کارلوس کی‌روش نظارت ویژه‌ای روی تیم‌های پایه انجام بدهد. با او برای سرمربیگری در تیم جوانان صحبتی نکرده اید؟


 من که صحبتی نکردم اما خوشحال شدم که کی‌روش رده‌های پایه را هم زیر نظر دارد و تجربیاتش را به این تیم‌ها نیز انتقال می‌دهد. این باعث انگیزه می‌شود تا به بهترین شکل تیم جوانان را آماده کنیم.

 


از کی‌روش مشورت هم می‌گیرید؟


 از تجربیات او قطعا سود می‌بریم و من از مشورت با کی‌روش استقبال می‌کنم.

دیدگاه‌ها