کد خبر : 1460295 | 20 شهریور 1396 ساعت 11:37 | 137.3K بازدید | 11 دیدگاه

ربیع خواه و شجاع در وسط؛ ماهینی و انصاری در کناره‌ها

تاثیرات غیبت سیدجلال در بازی حساس روز سه شنبه

آخرین تمرینات پرسپولیس در امارات حاکی از تغییرات در ترکیب خط دفاعی این تیم برای بازی با الاهلی است.

تاثیرات غیبت سیدجلال در بازی حساس روز سه شنبه

به گزارش "ورزش سه"، سیدجلال حسینی که بازی رفت پرسپولیس برابر الاهلی را به دلیل محرومیت از دست داد، حالا در بازی برگشت به دلیل مصدومیت بازی نخواهد کرد و این به معنای شکل گیری یک ترکیب تازه دفاعی در پرسپولیس است؛ هرچند این تیم امسال را بدون سیدجلال آغاز کرده و تا حدودی به نبودن او عادت دارد.


سیدجلال حسینی مهره ای مهم و تاثیرگذار در خط دفاع پرسپولیس و تیم ملی است اما مصدومیت او باعث شده تا در بازی های این فصل پرسپولیس و چند بازی آخر تیم ملی شانس بازی کردن را پیدا نکند. اکنون و در آستانه بازی حساس پرسپولیس برابر الاهلی در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا و در حالی که به نظر می رسید کاپیتان پرسپولیس در ترکیب ثابت حضور داشته باشد، با اعلام رسمی برانکو مشخص شد سیدجلال به دلیل مصدومیت و عدم آمادگی بالا نمی تواند برای تیمش در این دیدار مهم به میدان برود. اتفاقی که باعث شده تا حدودی ترکیب پرسپولیس غیرقابل پیش بینی تر از قبل باشد.


اعتماد یا تغییر


برانکو برای بازی با الاهلی دو راهکار برای ترکیب خط دفاعی اش پیش رو دارد؛ یا به بازیکنانی که در این فصل و در بازی رفت مقابل الاهلی بازی کردند میدان بدهد و یا تغییراتی را در ترکیب خط دفاعی تیمش ایجاد کند. مرد کروات برای چیدمان خط دفاع اش شجاع خلیل زاده، محمد انصاری، حسین ماهینی، صادق محرمی، شایان مصلح و محسن ربیع خواه را دارد که برخی از این بازیکنان توانایی بازی در پست های مختلف دفاعی را دارند. 


ترکیبی که برانکو در این فصل در غیاب سیدجلال در میادین مهم به زمین فرستاده، به این شکل است که شجاع خلیل زاده و محمدانصاری در دفاع وسط، ماهینی در دفاع چپ و صادق محرمی در دفاع راست بازی کرده اند. این ترکیب درست است که در فصل تازه رقابت های لیگ هیچ شکستی را تجربه نکرده و نتایج خوبی در لیگ گرفته است اما در بازی رفت همین ترکیب دفاعی روی دو اشتباه غافلگیر شد و پرسپولیس دو گل خورد. 

 


اما نباید فراموش کرد که شجاع خلیل زاده در این فصل تا به حال دو بار برای پرسپولیس گل زنی کرده و حتی یکی از گل های الاهلی را در بازی رفت او پاسخ داد. همچنین محمدانصاری در دو بازی اخیر تیم ملی به عنوان بازیکن ثابت به میدان رفته؛ هرچند در بازی با سوریه که عمرالسوما مهاجم الاهلی در خط حمله آن تیم بازی می کرد، در نیمه دوم کارلوس کی روش  محمد انصاری را از زمین بیرون کشید.


با این وصف و براساس اخباری که از آخرین تمرین پرسپولیس در امارات به گوش می رسد، به نظر می رسد که برانکو در ترکیب خط دفاعی اش تغییر ایجاد خواهد کرد. او در آخرین تمرین تیمش ربیع خواه و شجاع خلیل زاده را در دفاع وسط ، ماهینی در دفاع راست و محمدانصاری را در دفاع چپ به کار می گیرد. ترکیبی که کمی نسبت به بازی های قبلی پرسپولیس عجیب به نظر می رسد.


آثار نبود سیدجلال در خط هافبک


اما به نظر می رسد نبودن سیدجلال در بازی برگشت، تاثیرش را در تاکتیک و روش مدنظر برانکو بگذارد؛ به طوری که این احتمال هست تا او در این بازی از دو هافبک دفاعی همزمان استفاده کند. برانکو در بازی های اخیر پرسپولیس و در لحظاتی، استفاده از دو هافبک دفاعی را با حضور محسن ربیع خواه و کمال کامیابی نیا آزمایش کرد که نتیجه بدی هم نگرفت مثل پیروزی که با همین روش در برابر گسترش فولاد به دست آمد.


با این وصف می توان انتظار داشت برانکو تیمش را با دو هافبک دفاعی به بازی بفرستد و در این شرایط یکی از مهره های هجومی، ناخودآگاه باید از ترکیب خارج بشوند.

 


جای طارمی در جلوی خط حمله خدشه ناپذیر به نظر می رسد؛ اما از بین علیپور، مسلمان، احمدزاده و حتی وحید امیری یک نفر می تواند به واسطه استفاده از دو هافبک دفاعی از ترکیب اولیه خارج شود. در این صورت محتمل ترین گزینه علیپور است و بعید به نظر می رسد که امیری، مسلمان و احمدزاده بازی را از روی نیمکت شروع کنند.


ربیع خواه در دفاع وسط انصاری در دفاع چپ


اگر برانکو تصمیم بگیرد ترکیب خط دفاعی اش را عوض کند، شاید ربیع خواه به عنوان یکی از مدافعان به بازی گرفته شود. او قابلیت بازی در دفاع میانی و دفاع چپ را هم دارد؛ اما آیا برانکو انصاری و یا شجاع را از دفاع وسط برمی دارد. اگر ربیع خواه به سمت چپ خط دفاعی برود آن وقت ماهینی باید به دفاع راست منتقل شود و صادق محرمی روی نیمکت خواهد نشست. اما براساس مشاهدات و اخبار آخرین تمرین پرسپولیس این احتمال وجود دارد که برانکو از ربیع خواه در دفاع وسط و در کنار شجاع خلیل زاده استفاده کند و آن وقت انصاری و ماهینی را در دفاع های کناری به بازی بگیرد.

 

1238388

دیدگاه‌ها