کد خبر : 1460760 | 22 شهریور 1396 ساعت 10:38 | 46.7K بازدید | 1 دیدگاه

برای اولین بار در این فصل برای پرسپولیس رخ داد

طارمی، علیپور و منشا؛ سه گل از سه مهاجم(عکس)

سه مهاجم پرسپولیس در بازی حساس مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا هر سه گل پرسپولیس را به ثمر رساندند تا قدرت خط هجومی این تیم بیش از پیش مشخص شود.

به گزارش "ورزش سه"، برانکو در پیش فصل با جذب گادوین منشا نشان داد که تیمش در خط حمله با کمبود بازیکن مواجه است. در سال های قبل تمرکز برانکو روی استفاده از علیپور و طارمی بود و از همین رو نیمکت نشینان خط حمله اغلب جوانانی کم تجربه بودند و شاید اصلا هم مورد استفاده قرار نگرفتند. وحید امیری بعد از حضور در پرسپولیس به دلیل کمبود در خط حمله گاهی در این خط و کنار طارمی یا علیپور بازی می کرد. امسال اما با آمدن منشا پرسپولیس خط حمله ای کامل و با حضور سه مهره کلیدی دارد.


مهدی طارمی آقای گل دو فصل لیگ برتر ، گادوین منشا رقیب او در کسب عنوان آقای گلی فصل قبل و علی علیپور مهاجم سرعتی و قدرتی که می تواند از هر خط دفاعی در آسیا عبور کند.


با این حال بازی با الاهلی اولین بازی از زمان حضور گادوین منشا بود که هر سه مهاجم پرسپولیس در یک مسابقه موفق به گل زدن شدند.  علیپور گل اول را روی سرعت و قدرت بدنی اش به ثمر رساند؛ سپس منشا و طارمی از روی ضربه پنالتی گلزنی کردند تا در شب به یادماندنی سرخ ها در ابوظبی این مهاجمان تیم باشند که نقش اصلی را ایفا کرده اند.


پرسپولیس با وجود این سه مهاجم آماده و خطرناک توانایی رسیدن به فینال لیگ قهرمانان آسیا را دارد. برانکو نیز با داشتن این سه مهاجم روی فرم می تواند ترکیب های متفاوت و متنوعی را در خط حمله تیمش به کار بگیرد. این سه مهاجم هرگاه در زمین حضور داشته اند عملکرد خوبی از خودشان نشان داده اند. در بازی دور رفت منشا در نیمه دوم به جای طارمی وارد بازی شد و با گل زیبایی که زد تیمش را از شکست نجات داد. در آخرین بازی پرسپولیس در لیگ برتر نیز طارمی به عنوان بازیکن ذخیره جانشین منشا شد ، یک گل زد و یک پاس گل داد.


نکته جالبی که می توان به آن اشاره کرد این است که با توجه به روش بازی پرسپولیس و تفکرات تاکتیکی برانکو به نظر می رسید زوج طارمی و منشا شکل نگیرد چرا که سبک بازی این دو بازیکن شبیه همدیگر است اما در بازی برابر الاهلی این زوج شکل گرفت و هر کدام هم یک گل به ثمر رساندند.


علی علیپور دیگر مهاجم پرسپولیس نیزدر این سه سال بازیکنی کم حاشیه بوده و روند پیشرفتش چشمگیر بوده است. علیپور در بازی برابر الاهلی جلوتر از طارمی و در نوک خط حمله بازی کرد، یک گل زد و در چند موقعیت با عبور از مدافعان الاهلی روی دروازه حریف خطرساز شد. علیپور آنقدر در این بازی استارت زد و دوید که برانکو او را در نیمه دوم تعویض کرد.


این درست است که احتمال حضور هر سه مهاجم پرسپولیس همزمان در یک مسابقه خیلی کم  است اما آنچه اهمیت دارد این است که این بازیکنان هرزمان که در زمین بوده اند یا به عنوان بازیکن جانشین به میدان آمده اند، موثر بوده و در موفقیت تیمشان نقش داشته اند.      

 

 

 

 

 

عکس: امیرحسین خیرخواه-ابوظبی

دیدگاه‌ها