کد خبر : 1461292 | 24 شهریور 1396 ساعت 20:48 | 75.9K بازدید | 0 دیدگاه

روز به یادماندنی تبریزی با پوکر کامل شد؛

ذوب آهن 6 - اس.خوزستان 0: امیر با توپ پر به استقلال رسید

تیم فوتبال ذوب آهن در یک روز خوب موفق شد با 4 گل از تبریزی و 2 گل از حسینی جشنواره ای از گل مقابل میهمانش به راه بیاندازد.

ذوب آهن 6 - اس.خوزستان 0: امیر با توپ پر به استقلال رسید

 

به گزارش "ورزش سه"، سبزپوشان ذوب آهن که در جام حذفی برابر فجرشهید سپاسی شیراز قرار گرفته بودند و در ضربات پنالتی از جام کنار رفته بودند، با توپی پر به استقلال خوزستان رسیدند. آنها خیلی زود توسط مرتضی تبریزی در دقیقه 13 به گل رسیدند و در ادامه محمدرضا حسینی در دقیقه 30 پیروزی سبزپوشان را دو برابر کرد تا بازی در نیمه اول با همین نتیجه خاتمه پیدا کند. در نیمه دوم باز هم تبریزی در همان دقیقه اول به گل رسید تا کار برای ویسی و شاگردانش سخت تر هم شود. این اما پایان کار نبود و مرتصی تبریزی در دقیقه 65، محمدرضا حسینی در دقیقه 70 و باز هم تبریزی در دقیقه 90+3 گل های بعدی را به ثمر رساندند تا سبزپوشان دومین پیروزی خود را با شش گل در خانه جشن بگیرند. دیداری که این تیم را 9 امتیازی کرد و مرتضی تبریزی را با 4 گل به عنوان بهترین گلزن لیگ هفدهم معرفی کرد.
 



ذوب آهن اصفهان – استقلال خوزستان / ساعت ۱۹:۴۵ – ورزشگاه فولاد شهر اصفهان
داور: جواد رحیم زاده – سعید علی نژادیان – جعفر مهاجر – علی صفایی – ناظر: محمدعلی فروغی.

 




ترکیب ذوب آهن:



رشید مظاهری، وحید محمدزاده، جورجی ولسیانی، مهدی مهدی پور، محمدرضا حسینی، احسان پهلوان، مرتضی تبریزی، علی حمام (۴۶- ربیع عطایا)، اسماعیل شریفات (۸۲-ایمان موسوی)، سید محمد ستاری (۸- مهران درخشان مهر) و حمید بوحمدان
سرمربی: امیرقلعه نویی



ترکیب استقلال خوزستان:



وحید شیخ ویسی، رضا مرادی (۴۶- حسین بهرامی)، عقیل کعبی، میثم دورقی، حکیم نصاری، فرید کریمی، رضا کرملاچعب (۵۶- یونس دلفی)، جونیور مارینی، علیرضا زندوی (۶۷- طالب ریکانی)، ابوالفضل علایی و سابا تاوادزه
سرمربی: عبدالله ویسی



اخطار

 

ابوالفضل علایی، سابا تاوادزه و وحید شیخ ویسی از استقلال خوزستان




 


شرح گل ها

 


1-0 ( ذوب آهن): در دقیقه 13 ارسال بلند بازیکنان ذوب آهن در محوطه جریمه به حسینی رسید و پس از اشتباهی که مدافع تیم استقلال خوزستان داشت، توپ به تبریزی رسید و مهاجم سبزپوشان موفق شد در موقعیتی مناسب گل اول خودش در این فصل و تیمش در این دیدار را به ثمر برساند.

2-0 (ذوب آهن): در دقیقه 30 ارسال مهدی مهدی پور از سمت چپ خط دفاعی استقلال خوزستان با ضربه سر مقتدرانه محمدرضا حسینی که روی گل اول هم تاثیرگذار بود به گل دوم سبزپوشان اصفهانی تبدیل شد.

3-0 (ذوب آهن): پاس در عرض محمد ستاری در دقیقه 46 به مرتضی تبریزی رسید و این بازیکن هم موفق شد با بغل پا گل دوم خودش و سوم ذوب آهن را به ثمر برساند.

4-0(ذوب آهن): در دقیقه 66 پاس زیبای مهدی پور از زمین خودی تبریزی را در موقعیت تک به تک با شیخ ویسی قرار داد و این بازیکن هم با یک ضربه بغل پای دقیق توپ را از کنار پاهای شیخ ویسی به تور دروازه رساند تا هت تریکش در این دیدار کامل شود.
5-0 (ذوب آهن): محمدرضا حسینی توپ برگشتی مدافعان استقلال خوزستان را دریافت کرد و با بازی خوب بدون توپ شریفات به محوطه جریمه زد و موفق شد پس از جا گذاشتن مدافع استقلال خوزستان گل پنجم بازی و البته دوم خودش را به ثمر برساند.

6-0 (ذوب آهن): مرتضی تبریزی با نفوذ به محوطه جریمه استقلال خوزستان موفق شد گل ششم بازی و چهارم خودش را در وقت های تلف شده نیمه دوم به ثمر برساند و به صدر جدول گلزنان لیگ هفدهم برسد.
 




شرح بازی



سبزپوشان اصفهانی این دیدار را تهاجمی آغاز کردند و در همان دقایق ابتدایی هم روی نفوذ احسان پهلوان در موقعیت خوبی برای گلزنی قرار گرفتند. سبزپوشان که شرایط خوبی در این دیدار داشتند، با دخالت حسینی و ضربه تبریزی خیلی زود به گل رسیدند. در ادامه باز هم توپ و میدان در اختیار شاگردان قلعه نویی بود و اینبار خود حسینی روی ارسال مهدی پور از روی نقطه کرنر گل دوم بازی را در دقیقه 30 به ثمر رساند. پس از دریافت گل دوم آبی پوشان خوزستانی برای جبران گل های خورده پیش کشیدند و بازی کمی متعادل تر در 15 دقیقه پایانی دنبال شد. حکیم نصاری در وقت های تلف شده می توانست گل اول تیمش را به ثمر برساند، ولی واکنش مظاهری مانع شد تا نیمه اول با پیروزی 2 بر صفر ذوب آهن خاتمه یابد. در نیمه دوم شرایط برای استقلال خوزستان دشوارتر هم شد. ویسی که پیش تر تبحر خود را در ارائه بازی دفاعی و استفاده از ضدحملات نشان داده بود، در مقابل ذوب آهن باید برای کشاندن بازی به تساوی تلاش می کرد و یک تعویض هم در همین راستا انجام داد، اما تبریزی خیلی زود و یک دقیقه پس از سوت داور بازی در نیمه دوم گل دوم خودش و سوم تیمش را به ثمر رساند. در ادامه شاهد بازی سریعی از سوی هر دو تیم بودیم، ولی مدافعان تیم ذوب آهن عملکرد به مراتب بهتری از همتایان خود داشتند و اجازه خلق موقعیت گلزنی به مهاجمان استقلال خوزستان را نمی دادند. اما مهاجمان ذوب آهن علاوه بر اینکه 4 گل در نیمه دوم زدند، چند گل هم نزدند تا یک روز فراموش نشدنی را پشت سر بگذارند و در نهایت با 6 گل قهرمان دو فصل پیش رقابت های لیگ را در خانه از پیش رو بردارند و شب تلخی را برای ویسی و شاگردانش رقم بزنند.

 

بهترین بازیکن زمین
 

مرتضی تبریزی که در 5 هفته گذشته موفق به گلزنی نشده بود، در این دیدار نه یک بار که چهار بار گلزنی کرد تا بهترین بازیکن میدان لقب گیرد. محمد رضا حسینی هم در این مسابقه 2 بار گلزنی کرد تا به همراه پاس گل هایی که ارسال کرد، یکی از کلیدی ترین بازیکنان میدان باشد. ضمن اینکه نمی توان از نمایش خوب و چشم نواز مهدی مهدی پور هافبک تدافعی ریز نقش سبزپوشان در میانه میدان و نقش پاس های او در این پیروزی چشم پوشی کرد.



اتفاق ویژه


شکست قهرمان لیگ پانزدهم با 6 گل یا پیروزی امیرقلعه نویی با 6 گل را می توان اتفاق ویژه این دیدار قلمداد کرد. بی تردید خوش بین ترین هوادار ذوب آهنی و بدبین ترین هوادار خوزستانی هم نمی توانست چنین نتیجه و چنین اختلاف گلی را پیش بینی کند.
ضمن اینکه پیروزی 6 گله سبزپوشان برابر استقلال خوزستان پرگل ترین بازی این فصل از رقابت ها بود.

 

 

دقایق حساس

 

دقیقه 3: بازیکنان ذوب آهن با نفوذ از سمت راست دفاعی استقلال خوزستان و پاس کات بکی که ارسال کردند، حسینی را در موقعیت خوبی قرار دادند و ضربه این بازیکن هم با فاصله کمی از بالای دروازه راهی بیرون شد.
دقیقه 16: شوت بازیکنان استقلال خوزستان از پشت محوطه جریمه در دستان رشید مظاهری قرار گرفت.
دقیقه 18: ارسال مهدی پور از روی نقطه کرنر با ضربه حسنی به شکلی خطرناک راهی اوت شد.
دقیقه 21: ضربه اسماعیل شریفات از پشت محوطه جریمه باقدرت، اما بی دقت به بیرون رفت.
دقیقه 25:  ارسال پهلوان با ضربه بی دقت شریفات راه به جایی پیدا نکرد.
دقیقه 29: شوت خطرناک اسماعیل شریفات از پشت محوطه جریمه به دروازه شیخ ویسی زده شد که این گلر با نوک انگشتانش توپ را راهی کرنر کرد. در برگشت سبزپوشان روی همین کرنر به گل رسیدند.

دقیقه 32: شوت سرکش بازیکنان ذوب آهن با فاصله از کنار دروازه راهی اوت شد.
دقیقه 38: جورجی ولسیانی مدافع تیم ذوب آهن در آستانه باز کردن دروازه خودی از پشت محوطه جریمه بود که مظاهری با واکنش به موقع توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه 44: اشتباه شیخ ویسی و مدافع استقلال خوزستان می رفت تا کار دست استقلال خوزستان بدهد و سومین گل را هم ذوب آهنی‌ها به ثمر برسانند.

دقیقه 45: شوت تاوادزه از پشت محوطه جریمه با جایگیری خوب مظاهری به راحتی در دستانش قرار گرفت.
دقیقه 45+3: تیم استقلال خوزستان روی خطای بوحمدان چسبیده به محوطه جریمه صاحب موقعیت گلزنی شد، ولی ضربه پر قدرت و خوب حکیم نصاری را رشید مظاهری به زیبایی دفع کرد. در برگشت بازیکنان استقلال خوزستان موقعیت خوبی داشتند، ولی داور مسابقه سوت پایان بازی را به صدا درآورد که اعتراض بازیکنان تیم میهمان را در پی داشت.
دقیقه 50: ارسال بازیکنان ذوب آهن از سمت راست با واکنش مدافعین استقلال خوزستان به کرنر فرستاده شد. در برگشت ولسیانی مدافع گرجی ذوب آهن با ضربه ای خطرناک دروازه شیخ ویسی را تهدید کرد.
دقیقه 57: مرتضی تبریزی در شش قدم می توانست هت تریک کند، ولی شیخ ویسی تا اینجا مانع شده است.

دقیقه 65: ضربه محکم ربیع عطایا بازیکن تعویضی ذوب آهن در نیمه دوم با فاصله از بالای دروازه راهی اوت شد.

دقیقه 77: مرتضی تبریزی می توانست روز خوبش را شیرین تر کند، ولی در تک به تک با شیخ ویسی توپ را به بالای دروازه زد.
دقیقه 82: شوت بازیکن استقلال خوزستان با فاصله دو متری از کنار دروازه راهی اوت شد.
دقیقه 85: همکاری زیبای تبریزی و پهلوان ذوب آهن را در موقعیت گلزنی قرار داد، ولی ایمان موسوی دیر به توپ رسید و این موقعیت طلایی از دست رفت.
دقیقه 90+2: پاس زیبای مهدی مهدی پور با ضربه سر تبریزی همراه شد و این بازیکن هم با سر به توپ ضربه زد که اینبار شیخ ویسی مانع از شش گله شدن تیمش شد.
 


 


در حاشیه

 

* در دقیقه 21 مرتضی تبریزی در موقعیت مناسبی با دروازه بان حریف تک به تک شد که کمک داور دوم آفساید اعلام کرد. در تصاویر تلویزیونی صحنه  مشکوک بود.
* تمرکز حملات ذوب آهن از سمت راست خط دفاعی استقلال خوزستان است.
* علی حمام مدافع راست ذوب آهن لنگ لنگان به کار ادامه می دهد و ربیع عطایا برای گرم کردن از روی نیمکت بلند شده است.
* دو دقیقه وقت تلف شده برای این دیدار در نظر گرفته شده است.
* داور مسابقه تکسیرا مربی تیم ذوب آهن را به دلیل اعتراض های مکرر از کنار زمین در دقیقه 64 اخراج کرد.

* در ابتدای بازی نیمکت‌نشینان و کادر فنی دو تیم به سمت یکدیگر رفتند.

* هواداران ذوب‌آهن بارها به قضاوت داور اعتراض کردند.

* رشید مظاهری پس از گل دوم ذوب‌آهن تا زمین استقلال خوزستان دوید تا خوشحالی خود را با بازیکنان این تیم تقسیم کند.

* تنها پنج عکاس از این دیدار عکاسی می‌کنند.

* در انتهای نیمه اول بازیکنان استقلال خوزستان نسبت به زمان سوت پایان نیمه اول اعتراض داشتند که دقایقی به داور اعتراض کردند.

* نیمکت‌نشینان ذوب‌آهن در بین دو نیمه مشغول گرم کردن هستند.

* مجید بصیرت که سال گذشته به عنوان کمک مربی عبدالله ویسی در سپاهان حضور داشت، از جایگاه ویژه نظاره گر این دیدار بود.
* در دقیقه 74 نفوذ بازیکنان استقلال خوزستان توسط ستاری برگشت داده شد که این صحنه مشکوک به پنالتی بود ولی داور دستور به ادامه بازی داد.
* در دقیقه 78 گل ذوب آهن توسط تبریزی به ثمر رسید، ولی مهاجم ذوب آهن در آفساید ضربه سرش را زده بود.

* حدود ۴۰۰ هوادار ذوب‌آهن در ورزشگاه حضور داشتند.

* ۳۰ نفر از طرفداران استقلال خوزستان برای تشویق تیم مورد علاقه خود به ورزشگاه آمده بودند.

* مرتضی تبریزی با به ثمر رساندن چهار گل به صدر جدول گلزنان لیگ برتر رسید.

* هواداران ذوب‌آهن با روشن کردن چراغ تلفن‌های همراه خود، منظره جالبی در ورزشگاه به نمایش گذاشتند.

* روی تاوارز کمک مربی ذوب‌آهن به دلیل اعتراض به امر قضاوت از زمین اخراج شد.

دیدگاه‌ها