کد خبر : 1461449 | 25 شهریور 1396 ساعت 12:23 | 19.7K بازدید | 1 دیدگاه

تبریزی، رجب زاده و رفقا!

4 گله‌های فوتبال ایران چه کسانی هستند؟

مرتضی تبریزی مهاجم تیم ذوب آهن در بازی شب گذشته مقابل استقلال خوزستان 4 گل وارد دروازه این تیم کرد تا به جمع بازیکنان 4 گل زده در یک بازی بپیوندد.

4 گله‌های فوتبال ایران چه کسانی هستند؟

به گزارش "ورزش سه"، گلزنی مرتضی تبریزی در دیدار برابر استقلال خوزستان باعث شد تا نگاهی بیندازیم به تاریخ این رقابت ها و بازیکنان 4 گله و یا بیشتر را معرفی را می کنیم.

 

علی دایی در دومین دوره لیگ برتر با پیراهن تیم پرسپولیس و در دوره جدید پیوستن به این تیم، در اولین بازی رقابت ها توانست 4 گل را در یک بازی وارد دروازه پگاه کند تا نقش مهمی در پیروزی 8 گله سرخ ها مقابل این تیم گیلانی داشته باشد.

 

این اتفاق برای مهدی رجب زاده نیز افتاد و او در پنجمین دوره بازی های لیگ برتر یعنی در فصل 84-85 چهار بار دروازه تیم شهید قندی یزد را گشود تا نام خود را وارد لیست رکوردداران کند.

 

محسن خلیلی مهاجم سابق تیم سایپا و پرسپولیس نیز وقتی در بین نارنجی پوشان بود در یک دیدار توانست رکورد جالبی را به نام خود بزند، او در بازی برابر برق شیراز توانست 5 بار دروازه حریف را باز کند.

 

این اتفاق یعنی گلزنی های مستمر در یک بازی، به نام مهاجم سابق لیگ برتر نیز نوشته شده است و لوسیانو ادینهو هم در دیدار مقابل شهرداری تبریز توانست 5 بار دروازه این تیم را باز کند.

 

در فصل 91-92 و در دوازدهمین دوره لیگ برتر نیز سه بازیکن موفق به زدن بیش از 3 گل در یک بازی شدند. محسن بیاتی نیا بازیکن تیم صبا 4 گل به راه آهن زد، آرش افشین 4 گل به پیکان زد و رضا نوروزی هم 4 بار دروازه سایپا را باز کرد.

 

البته نوروزی در بین این بازیکنان رکورددار نیز هست. او یکبار نیز موفق شده بود 5 گل به تیم پاس در یک بازی بزند و یکبار هم که 4 گل به سایپا زد.

 

بیشترین گل زده در یک بازی نیز به رضا عنایتی اختصاص دارد. او در لیگ 80-81 هفت بار دروازه استقلال رشت را گشود تا ابومسلمی ها، تیم رشتی  را با 9 گل بدرقه کنند!

دیدگاه‌ها