کد خبر : 1461642 | 26 شهریور 1396 ساعت 10:27 | 6.8K بازدید | 0 دیدگاه

حاتمی: فکر نکنید همیشه قهرمان آسیا هستیم

زنگ خطر برای بسکتبال از نگاه سرمربی تیم ملی

سرمربی تیم ملی بسکتبال گفت: مسئولان وزارت ورزش باید بیشتر به فکر حمایت از بسکتبال باشند.

زنگ خطر برای بسکتبال از نگاه سرمربی تیم ملی

به گزارش "ورزش سه"، مهران حاتمی، سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران یک ماه بعد از پایان رقابت های کاپ آسیا و نایب قهرمانی در این مسابقات هنوز برنامه ای برای آینده ندارد.


او در فاصله چند ماه تا آغاز رقابت های انتخابی قهرمانی جهان به فدراسیون دعوت شده تا برای ادامه همکاری با رییس فدراسیون ملاقات کند.


درباره برنامه های آینده تیم ملی با مهران حاتمی همکلام شدیم. در ادامه مشروح صحبت های سرمربی تیم ملی بسکتبال با خبرنگار "ورزش سه" را می خوانید.


تا به حال درباره قرارداد و پول حرف نزدم


به دعوت آقای مشحون سه شنبه به فدراسیون می روم تا جلسه ای داشته باشیم. البته فدراسیون مراسم تقدیری از ملی پوشان را چند هفته قبل برگزار کرد که متاسفانه به دلیل تاخیر در پرواز من نتوانستم به این مراسم برسم. می خواهیم درباره خیلی از مسائل و آینده تیم ملی صحبت کنیم. البته من تا به حال صحبت از پول و قرارداد نکردم.


توان فدراسیون بیش از ۲ میلیون نیست


مشحون لطف کرد و پاداشی را به بازیکنان و مربیان برای نایب قهرمانی در کاپ آسیا داد. من هنوز نمی دانم این مبلغ چقدر است؛ اما از رسانه ها شنیدم که ۲ میلیون تومان به بازیکنان داده شده است. به هر حال فدراسیون زحمت خودش را کشیده و توانش بیشتر از این نیست. به نظرم مسئولان وزارت ورزش باید بیشتر به  فکر حمایت از بسکتبال باشند.


فکر نکنید همیشه قهرمان هستیم


ظرفیت و پتانسیل در بسکتبال ایران بالاست و خوشبختانه ما مقابل تمام تیم های آسیایی به برتری رسیدیم. چین با ۳ برابر ظرفیت قبلی خود به این رقابت ها آمده بود و نتوانست به فینال برسد. البته نباید مسئولان فکر کنند که ایران همیشه می تواند قهرمان شود. همین استرالیا که الان به آسیا اضافه شده، سد محکمی برای ماست و شرایط آسیا را تغییر داده است. همه تیم ها می خواهند به استرالیا برسند و سرمایه گذاری می کنند.


بسکتبال نیاز به سرمایه گذاری بیشتر دارد


ایران هم از سایر کشورها مستثنی نیست. ما تیم خوبی هستیم و همیشه شایستگی های خود را در سطح آسیا نشان دادیم. ما برای حفظ جایگاهی که در سطح آسیا داریم، باید برنامه ریزی بلندمدت کنیم. تیم های دیگر از نظر فنی فعلا در سطح ما نیستند؛ اما می توانند به ما برسند. فدراسیون و بسکتبال ایران نیاز به بودجه و سرمایه گذاری بیشتری دارند.


چالش بزرگی پیش روی ماست


رقابت های انتخابی جام جهانی امسال به صورت رفت و برگشت و دوره ای برگزار می شود. این رقابت ها مثل فوتبال، اواسط لیگ انجام خواهد شد و این کار ما را سخت می کند. مثلا قطر باید به ایران بیاید و ما هم به کشور دیگری برویم. اینکه در تاریخ های مختلف باید به میدان برویم، کار را برای ما سخت می کند. حداقل باید ۱۰ روز قبل از هر مسابقه اردو را تشکیل دهیم.

دیدگاه‌ها