کد خبر : 1462331 | 29 شهریور 1396 ساعت 10:55 | 37.7K بازدید | 0 دیدگاه

جنگ علنی روی ایر و در نشست مطبوعاتی

فردوسی‌پور و قلعه‌نویی، گوبلز و هزار دستان

آتش اختلافات امیر قلعه نویی و عادل فردوسی پور بار دیگر روشن شده است؛ این قصه ظاهرا حالا حالا ها ادامه خواهد داشت.

فردوسی‌پور و قلعه‌نویی، گوبلز و هزار دستان

به گزارش "ورزش‌سه"، امیر قلعه نویی و عادل فردوسی پور سال ها است با یکدیگر اختلافات متعددی دارند و در طول فصول گذشته مسابقات لیگ برتر نه تنها تلاش ها برای برطرف شدن مسائل موجود نتیجه نداده که این اختلاف ها در مسیری ناهموار تر قرار گرفته؛ حالا کار به جایی رسیده که عادل ابایی از پخش نکردن حرف های امیر قلعه نویی درباره خود ندارد و سرمربی کنونی ذوب آهن نیز در همه مصاحبه هایش به قول فردوسی پور «گوبلس وار» به او حمله می کند! 

 


سابقه قبلی


آنقدر این موضوع به دفعات مختلف بیان شده که دیگر کمتر کسی نمی داند اختلاف امیر قلعه نویی و فردوسی پور بعد از کنار رفتن این مربی از هدایت تیم ملی فوتبال آغاز شد. قلعه نویی که در جام ملت های آسیا در ضربات پنالتی مقابل کره جنوبی شکست خورد و از دور رقابت ها کنار رفت، بلافاصله بعد از این اتفاق به دعوت فردوسی پور به برنامه نود رفت تا درباره علل ناکامی ها حرف بزند. اظهارات فردوسی پور و کارشناسان در آن برنامه معروف که انتقادهای تندی را به سبک بازی تیم ملی با هدایت قلعه نویی انجام دادند، به مذاق سرمربی جوان  و موفق آن روزهای فوتبال ایران خوش نیامد و سبب ناراحتی او شد. همان روزها بود که قلعه نویی آن برنامه را با «اتاق محاکمه»مقایسه کرد و این لفظ همچنان همراه او است. تا چند سال بعد که امیر قلعه نویی با استقلال بار دیگر قهرمان لیگ برتر شد، مصاحبه های او علیه فردوسی پور و واکنش های بعضا تند مجری و تهیه کننده نود در برنامه نود ادامه داشت تا اینکه شهریورماه 91 که امیر قلعه نویی به تازگی سرمربیگری سپاهان را برعهده گرفته بود، قرار بر حضور این مربی در برنامه نود و حل کردن اختلافات، گذاشته شد.

قلعه نویی جلوی عادل فردوسی پور نشست؛ اما این برنامه آتش اختلافات را شعله ور ترکرد. طعنه های دوطرف به یکدیگر، مدت زمان مصاحبه را به یک رینگ بوکس شبیه کرد که دوطرف دوست دارند مشت ها را محکم تر بزنند! از آن زمان تاکنون این اختلاف همچنان ادامه پیدا کرده؛ قلعه نویی از هر فرصتی برای انجام مصاحبه علیه عادل استفاده کرده و حتی در مقاطعی هرجایی دوربین برنامه حضور داشت، حاضر به صحبت کردن نشد! فردوسی پور نیز در طول برنامه سعی کرده پاسخ قلعه نویی را گذرا بدهد و البته با آیتم هایی که پخش می کند، او را مورد انتقاد قرار دهد. قلعه نویی بعد از آن، دو بار با سپاهان و یکبار دیگر با استقلال قهرمان لیگ برتر شد اما دیگر هیچ گاه به نود نرفت تا اختلافات موجود برای همه علنی شود. سال ها گذشته و حالا پیگیری موضوع بازیکن برزیلی جدید ذوب آهن توسط برنامه نود، جرقه ای برای سرباز کردن این زخم کهنه شده است.

 


طعنه عادل؛ گوبلز وار حمله می کنند!


بعد از اینکه در برنامه هفته گذشته نود، عادل فردوسی پور به پرونده کی‌روش بازیکن خارجی ذوب آهن ورود کرد و آن را تخلف دانست، فرصت برای شعله ور شدن دوباره آتش اختلافات پیش آمد. قلعه نویی در نشست های خبری قبل و بعد از بازی با استقلال خوزستان بار دیگر به عادل فردوسی پور حمله کرد. دوشنبه شب گذشته اما فردوسی پور سعی داشت بار دیگر با پرداختن به موضوع بازیکن برزیلی ذوب آهن پاسخ قلعه نویی را بدهد اما وقتی اتفاقات استقلال به او این فرصت را نداد، تیتر وار اعلام کرد وقت ندارد آیتم مربوط به برزیلی ذوب آهن را پخش کند اما مقابل افرادی که «گوبلز وار» به خودش حمله می کنند، عقب نشینی نمی کند و حقایق را نشان می دهد. (گوبلز، سیاستمدار مشهور آلمانی بود که در تبلیغات نازی ها نقش مهمی ایفا می کرد.)

 

اشتباه قلعه نویی درباره یک فیلم
مشخص بود داستان به همین جا ختم نمی شود؛ یک جمله عادل در مناظره جنجالی مدیران استقلال مبنی بر اینکه «خوب نیست اسرار باشگاه را اینطور برملا کنید» دستاویزی برای حمله دوباره قلعه نویی به مجری نود شد. سرمربی کنونی ذوب آهن در نشست خبری روز گذشته گفت: «من برنامه را ندیدم؛ اما یک جا شنیدم که مجری محترم گفته که آقایان اسرار درون خانوادگی را نگویید. چرا آن موقع که رختکن ما را نشان داد اسرار خانوادگی نبود؟ حالا بماند که چه کارهایی کردی تا دوربین به رختکن ما بفرستی و فیلم را پخش کنی! من خواهش می کنم آن فیلم را یکبار دیگر بدون اینکه بوق روی قسمت هایی از آن بگذاری، پخش کن. این آقا هزاردستان است و اکثر مدیران ورزش از او می ترسند.». ادعای قلعه نویی مربوط به زمانی است که شهریورماه 91 به برنامه نود رفت و فردوسی پور فیلمی مشهور از داخل رختکن استقلال بعد از شکست 4 بر یک مقابل فجرسپاسی را پخش کرد. در آن فیلم قلعه‌نویی خطاب به بازیکنانش با فریاد نسبت به عملکردشان طعنه می زند و از شکست بسیار ناراحت است. فردوسی‌پور آن فیلم را در حالی پخش کرد که روی یک تشر کوچک قلعه نویی به یکی از بازیکنان بوق گذاشت و این در حالی است که چنین حالتی می‌تواند این تصور را در ذهن بیننده ایجاد کند که مربی از لفظ رکیکی استفاده کرده است. به همین خاطر است که قلعه نویی اصرار دارد آن فیلم بدون بوق دوباره پخش شود.
از سوی دیگر فیلم مذکور در شرایطی پخش شد که در آن برنامه امیر قلعه نویی به عنوان سرمربی سپاهان حاضر شده بود و طی قرار قبلی فردوسی پور نباید هیچ صحبتی درباره استقلال مطرح می کرد، اما او پای قولش نماند و فیلم رختکن را روی آنتن برد.

 

البته قلعه نویی در شرایطی این بحث را مطرح کرده که فیلم مذکور ابتدا در برنامه نودپخش نشد. آن زمان استقلال در پایان فصل یک دی وی دی در قالب مستندقهرمانی در لیگ برتر ساخت و منتشر کرد که این اتفاق با نظر شخص امیررضا واعظ آشتیانی مدیرعامل وقت باشگاه افتاد. قسمتی از آن مستند فیلم داخل رختکن بود که توسط فیلمبردار باشگاه برداشته شده بود. از سوی دیگر خیلی ها فقط همان قسمت از فیلم را برش دادند و در فضای مجازی پخش کردند که قبل از پخش در نود هم سر و صداهای زیادی به پا کرده بود.

 


این قصه ادامه دارد...


بی تردید صحبت های دیروز، آخرین مصاحبه قلعه نویی علیه عادل فردوسی پور نخواهد بود. شاید امروز هم او در پایان دیدار با استقلال این حرف ها را طور دیگری مطرح کند. از این رو فردوسی پور نیز اگرچه ممکن است صراحتا روی آنتن تلویزیون حرفی علیه قلعه نویی بیان نکند، اما با روش خودش اقدام به انتقاد از سرمربی ذوب آهن خواهد کرد و این قصه ادامه پیدا می کند. باید دید در آینده چه اتفاقاتی در این خصوص رخ خواهد داد.

دیدگاه‌ها