کد خبر : 1465759 | 15 مهر 1396 ساعت 13:22 | 18.4K بازدید | 1 دیدگاه

بازیکنان باید بر اساس دریافتی مالیات دهند

تاج: 20 سال است به دنبال حق پخش هستیم

نشست خبری مهدی تاج پیرامون آخرین وضعیت فوتبال ایران برگزار شد.

تاج: 20 سال است به دنبال حق پخش هستیم

به گزارش "ورزش سه"، مهدی تاج از ساعت 14 روز شنبه با حضور در سالن روابط عمومی فدراسیون فوتبال در نشست خبری شرکت کرد تا درباره موضوعات مختلفی از جمله شرایط و اردوهای تیم ملی، جرایم فدراسیون فوتبال، وضعیت حرفه ای سازی باشگاه ها  به گفت و گو بپردازد. با مشروح این نشست خبری با ورزش سه همراه باشید:

 

 

صحبت های اولیه

 

یاد و خاطره آقای باباحاجی را گرامی می داریم که معمولا در این جلسات حضور داشتند و امیدواریم این مسائل برای اصحاب رسانه کمتر اتفاق بیفتد. ما یک رسالتی داریم و باید در بازه های زمانی مشخص با توجه به گستردگی حوزه فوتبال پاسخگوی سوالات خبرنگاران باشیم. همچنین مجال پیدا می کنیم تا در نشست خبری بعدی، به شکل های غیر متعارف پاسخگو نباشیم. از همه خواهش می کنم تا نشست خبری بعدی، سوالی را مطرح نکنند و رسانه ها این موضوع را رعایت کنند تا ما تنها پاسخگوی یک یا چند رسانه نباشیم.

 

 

 

مسامحه نکردیم

 

از سال 2013 قانون صدور مجوز حرفه ای جدی تر شد تا جایی که در سال 1395، جدیت آن بیشتر از همیشه شد. سازمان لیگ و فدراسیون تذکرات خود را بیشتر کردند؛ اما می دانستیم این موضوع به تدریج انجام می شود. به طور مثال در ورزشگاه ها، باید به تدریج جلو برویم و مسائل را آماده کنیم. این به تدریج بودن، حرف عقلایی است زیرا یک کشور نمی تواند یک شبه این کار را انجام بدهد. ما مسامحه نکردیم. در سال 1395 موضوع را جدی تر و البته زودتر از فدراسیون فوتبال آسیا آغاز کردیم. 

 

 

بدهی های خارجی را ندهیم فوتبال مان خودمانی می شود

 

دکتر براتی و دکتر احمدی جز کمیته های فیفا و ای اف سی هستند که مربوط به این موضوع است و به همین دلیل کامل این موضوع را می دانستیم. بدهی های ما دو دسته هستند، بدهی های مربوط به گذشته و بدهی هایی که قرار است ایجاد شوند. بدهی ها را طوری تنظیم کردیم که به تدریج حل شود. بازیکنان زیادی از باشگاه ها مطالبه داشتند و این موضوع خوب نبود. ما مسلمان هستیم و اگر عهدی می کنیم، باید به آن عمل کنیم و این موضوع را فیفا هم می خواهد. در عرصه های بین المللی نیز باید این بدهی ها را پرداخت کنیم و اگر نکنیم، این موضوعات باعث می شود فوتبال ما خودمانی شود. یعنی تیم ملی با خودمان بازی کند و در جام جهانی و جام ملتهای آسیا شرکت نکند و تیم های باشگاهی نیز به آسیا نروند. ما از سال 1395 این موضوع را شروع کردیم. 

 

 

کمیته تعیین وضعیت را برای اولین بار تشکیل دادیم

 

کمیته تعیین وضعیت بازیکنان را برای اولین مرتبه تشکیل دادیم. این کمیته دو وظیفه دارد؛ نظارت بر نقل و انتقالات داخلی و حل و فصل مشکلات مالی بازیکنان و باشگاه ها دو وظیفه این کمیته است. ما مدل های زیادی داشتیم که اگر این کمیته حضور نداشت، پرونده های زیادی شکل می گرفت. حل پرونده مشکلات مالی بازیکنان نیز اهمیت زیادی دارد. بعضی از باشگاه های ما حتی یک بار استیناف خواهی نکرده اند. یعنی بازیکن شکایت کرده، به باشگاه اعلام کردند این بازیکن مدعی فلان قدر پول است؛ اما باشگاه دفاع نکرده است. کمیته انضباطی نیز حکم داده است و این نشان می دهد که باشگاه ها متوجه این موضوع نیستند و گرفتاری هایی ایجاد می شود.

 

 

 

 

نمی توانیم مجوز حرفه ای خلاف به باشگاهی بدهیم 

 

کمیته تعیین وضعیت بر اساس قوانین فیفا این موضوع را انجام می دهد. ما به سرعت به سمت اجرای قوانین می رویم. ممکن است کمیته تعیین وضعیت حکم کسر امتیاز به باشگاه ها بدهد. AFC به ما نامه زده است که مسئولیت کمیته تعیین وضعیت را قبول دارد. برخی بازیکنان به فیفا و ای اف سی مستقیم شکایت می کردند که این موضوع مردود بود و آنها از ما خواستند که شخصا به آن رسیدگی کنیم و بر اساس قوانین بین المللی، حکم بدهیم. ما اگر مجوز حرفه ای خلاف به باشگاهی بدهیم، خودمان متخلف می شویم و جریمه می شویم. به زودی اعلام می شود که اگر صدور مجوزی غیر قانونی انجام شود، فدراسیون فوتبال آن کشور مسئول آن است و این یعنی فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ مسئولیت مستقیم دارد.

 

 

به سمت اجرای قوانین فیفا و ای اف سی می رویم

 

شورای حقوقی با حضور کمیته های فدراسیون فوتبال تشکیل شده است. این شورا مرتب قوانین را بررسی می کنند تا ما مرتب مسائل را بررسی کنیم. به سمت اجرای قوانین محکم و صریح فیفا و ای اف سی می رویم. تا به امروز سند سازی نشده زیرا نیازی به سند نبوده است و تنها یک سری قوانین داشتیم که باید تدریجا نهایی می شده است. ما باید حرف های مسئولان را جدی بگیریم. لیگ ما امروز 16 تیمی است اما اگر لیگ کمتر شد، جای تعجب ندارد زیرا عده ای نمی توانند قوانین جاری را اجرا کنند و برخی تیم ها از لیگ و لیگ قهرمانان آسیا حذف می شوند.

 

 

بازیکنان باید بر اساس دریافتی مالیات بدهند

 

باید با برنامه ریزی مدون، لیگ پویا داشته باشیم. روی صحبت من با مسئولان و نمایندگان مجلس است که ممکن است بعد از حذف یک تیم بیایند و صحبت کنند. قوانین ما خاص است و تا الان چون زمان بوده، برخی کارها با سفارش انجام شده است اما الان اگر می خواهند کاری کنند باید بروند بدهی ها را تعیین تکلیف کنند، ساختارها را تغییر دهند و مصوبات خلاف را لغو کنند. ما هم مثل نمایندگان موافقیم که فوتبالی ها نباید مالیات بدهند مگر بازیکنان. بازیکنان باید بدهی مالیاتی را بر اساس وجهی که دریافت کردند، پرداخت کنند. مالیات بر قرارداد نیست و بر عملکرد است و همه بر اساس سود و عملکرد مالیات می دهند اما باشگاه های ما سود ده نیستند. فکر نمی کنم کسی سراغ داشته باشد زیرا ما یک تاکسی هستیم که 70 درصد درآمد خود را نمی گیریم و با 30 درصد درآمد فوتبال را اداره می کنیم. 70 درصد افراد مفتی سوار تاکسی فوتبال می شوند و کسی پول نمی دهد. باشگاه سود دهی وجود ندارد و آنهایی که نگران هستند باید رفع موانع کنند تا حقوق فوتبال به خود فوتبال تعلق بگیرد. اگر آن زمان بدهی ماند، باید جدی برخورد کرد. وقتی مدیران باشگاه با این ارقام باشگاه ها را هدایت می کنند، کار بزرگی است. لیگ ما باید کوچک بشود تا آن دسته از باشگاه هایی که می توانند، در لیگ شرکت کنند.

 

 

20 سال است به دنبال حق پخش هستیم

 

تاج در پاسخ به خبرنگار "ورزش سه" که پرسیده بود برای حق پخش فوتبال چه کرده اید گفت: فوتبال نزدیک 20 سال است که به دنبال حق پخش است و شاید در آینده نیز تکرار کنیم. خوشبختانه چون در برنامه ششم آمده، قانونی شده و به تایید شورای نگهبان رسیده است. اینکه چرا قانون اجرا نمی شود، باید پیگیری شود و فکر می کنم اینکار انجام شود. اگر در این مرحله انجام شود، احتمالا مجموعه سازمان لیگ و باشگاه ها از برنامه های محتوایی جلوگیری می کنند و تنها پخش مستقیم داریم که این موضوع علی رغم میل ما است.

 

 

مدیررسانه ای تیم ملی به زودی تعیین می شود

 

ما کمیته رسانه ای تیم ملی را باید با انتخاب یک ایرانی که فوتبال و شرایط را می شناسد، تکمیل کنیم که من ظرف 3-4 روز آینده این کار را انجام می دهم. با یکی دو نفر صحبت کردم و به زودی یک نفر انتخاب می شود. ما باید ارتباط نزدیکی با رسانه ها داشته باشیم زیرا اگر خبر صحیح نباشد، خبرسازی انجام می شود. امیدواریم مانند قضیه سید جلال حسینی که جای تاسف دارد، کمتر شاهد این مسائل باشیم. 

 

 

مارکار کنار تیم ملی خواهد بود

 

ما در سال جام جهانی هستیم و خبرهای زیادی پیش می آید. من به کی روش گفتم مارکار آقاجانیان کنار تیم ملی باشد زیرا ایشان در راس تیم های پایه ما هستند. برای تیم ملی نوجوانان آرزوی موفقیت می کنیم. این تیم هر نتیجه ای کسب کند، برای ما قابل احترام است زیرا بودن در جام جهانی، مهم است. مارکار آقاجانیان در کنار تیم بزرگسالان خواهند بود و این موضوع بحث مهمی است. 

 

 

حق و حقوق برنامه ریز اردوی روسیه به من مربوط است

 

آقای میرزایی برنامه ریز اردوی روسیه هستند و اینکه سمت و حقوق ایشان چه اندازه است، به من ارتباط دارد. اگر هر مسئولیت دیگری ایشان داشتند و من می دانستم، به شما اعلام می کردم. شما خبرنگاران یک حرف درست زدید که در مورد مدیر رسانه ای بود و من قبول کردم اما صحبت در مورد میرزایی که هماهنگ شده است، اشتباه است. من به خبرنگاران احترام می گذارم و در تمام مراسم باباحاجی شرکت کردم زیرا می دانستم قابل احترام هستند.

 

 

 

 

دستوری برای حذف شجاعی نداریم

 

آقای شجاعی برای تیم ملی زحمات زیادی کشیدند که غیر قابل انکار است. شجاعی در این چند سال در کنار تیم ملی بود. کسی به ما نگفت شجاعی را حذف کنید. وقتی رسانه ملی سوال می کند، عجیب است زیرا من خودم در رسانه ملی دیدم که کسی نگفته است ایشان نباشد.

 

 

برنامه بازی های تیم ملی

 

دو بازی با توگو و روسیه و در نوامبر نیز دو بازی انجام خواهیم داد. البته برای این کار باید تلاش کنیم. در اسفندماه نیز یک فیفا دی داریم و می خواهیم دیدار دوستانه انجام دهیم. صحبت هایی انجام دادیم اما چون به قرارداد نرسیده است، چیزی در این رابطه نمی گویم. من به عنوان رئیس فدراسیون می گفتم با توگو بازی می کنیم، اما برخی می گفتند نه. شبکه خبر کلی برنامه پخش کرد و گفت برای لغو متاسف هستیم اما ما چیزی نگفتیم تا بازی انجام شد. دو بازی در آذرماه(نوامبر) و اسفند ماه انجام می دهیم و بعد از آن در اردیبهشت و خرداد ماه دیداری نداریم که تیم ملی در این زمان برای جام جهانی آماده می شود. 

 

 

قرارداد حق پخش زمان عزیز محمدی

 

زمان من نیز قرارداد 23.5 میلیاردی بسته شد اما انجام نشد. الان در ستاد من و آقای داورزنی به نمایندگی از فوتبال و آقای شهریاری و مهدوی مهر از یک سمت دیگر جلساتی را تشکیل دادیم که به نتیجه نرسیده است اما امیدواریم با دخالت دیگران، حل شود. قرارداد محیطی نیز امضا شده است و در حال دریافت آن هستیم. سازمان لیگ یک نهاد است که باید با اساس نامه جدید که دوباره نگری می شود، اداره شود. 

 

 

آیین نامه کمیته انضباطی به خوبی نوشته شده

 

بسیاری از کمیته های ما قبلا آیین نامه مدونی نداشتند اما الان آیین نامه دارند. آیین نامه کمیته انضباطی به خوبی نوشته شده و با این آیین نامه دیگر جایی برای مسامحه کاری نیست. تا به امروز مدارا داشتیم که این مشکلات حل شود. اگر کشور به این نتیجه برسد که 16 تیم لیگ برتری و لیگ یک می خواهد، مسئولان باید به فکر حق پخش و مشکلات مالیاتی باشند و اگر به این نتیجه نرسیدند، دیگر نباید "نق" بزنیم و باید با یک لیگ داخلی ادامه می دهیم و دیگر بازی های بین المللی نداریم که مسائل آن مهم نیست اما این موضوع حیف است زیرا فوتبال ما در اوج اقتدار است.

 

 

ایران تنها کشوری است که 5 تیم در رده های مختلف جام جهانی دارد

 

فیفا یک نامه ای قرار است برای ما بنویسد. ایران از نگاه فیفا در دنیا اول است. ما رده 25 جهان هستیم. آلمان 3 تیم در جام جهانی داشت و برزیل 4 تیم. پرتغال نیز 3 تیم در جام جهانی دارد و آرژانتین تنها 2 تیم دارد. بلژیک، سوئیس و لهستان یک تیم در جام جهانی دارند. فرانسه نیز تنها 3 سه تیم دارد و شیلی نیز یک تیم دارد. ایران در میان تنها تیمی است که هر 5 تیم آن در جام جهانی حضور دارد. در آسیا ژاپن 4 تیم حاضر در جام جهانی دارند و تنها فوتسال این تیم غایب است. استرالیا یک تیم و کره جنوبی و عربستان دو تیم در جام جهانی دارند و ما از این لحاظ اول دنیا هستیم. این فوتبال که الان اول دنیا است، حیف است به دست خودمان آن را خراب کنیم. امیدواریم مسئولان بیایند تا مشکلات را حل کنیم.

 

 

 

تحقیق و تفحص از سرخابی ها

 

ما از نظر قوانین زیر مجموعه مجلس نیستیم. برخی اوقات مجلسی ها صحبت هایی می کنند که جای تعجب دارد اما فراکسیون ورزش در قضیه حق پخش و مالیات به شدت به ما کمک می کند. به ویژه در موضوع نهادهای غیرفوتبالی که در فوتبال دخالت می کنند به ما کمک می کنند. باشگاه هایی مانند ذوب آهن، پیکان و سپاهان و غیره هیچکدام مشکلی ندارند. ما الان جلوی تیم های بدهکار برای جذب بازیکن خارجی را گرفته ایم. وقتی صحبت از بدهکاری، مشکلات در فیفا و اشتباهات می آید این دو باشگاه پیشانی فوتبال ما هستند.

 

 

دخالت نهادهای غیرفوتبالی

 

در مورد این قضیه توضیحات بیشتری ندارم.

 

 

جریمه شدن در 5 بازی مقدماتی جام جهانی

 

من تمام جریمه ها را تنظیم کردم تا ببینم از کجا جریمه شدیم. بالاترین آن مربوط به آقای نکونام است که داخل زمین رفت و درگیری شد. بعد از آن کنترل کردیم تا از این ناحیه جریمه نشویم. بازیکنان ما را زدند و ما از خودمان دفاع کردیم و هم ما و هم قطر جریمه شدیم که جریمه قطری ها بیشتر شد. دیگری موضوع کره جنوبی است. نمی خواهم اسم جایی را بیاورم. چه کسی نمی دانست که ما نمی خواهیم در ورزشگاه عزاداری کنیم؟ همه مردم در آزادی مشکی پوشیدند. شب عاشورا، در ایران همه مشکی پوشیدند. برخی می خواستند بازی برگزار نشود و بدترین هجمه را به سمت من آوردند و من آنها را حلال می کنم. ما نگرانی از دیدار ایران و کره را تبدیل به فرصت کردیم. فیلمی برای برخی از مسئولان تهیه کردیم که عالی است اما گفتیم پخش نشود. در این فیلم نشان دادیم که برخی ها چه گفتند و سپس چی شد. اما خب در نهایت فیفا ما را جریمه کرده است. من تعجب کردم یک نماینده مجلس نیز ما را جریمه کرده است. 

 

 

 

شانس آوردیم سه بر صفر بازنده نشدیم

 

یک نفر یک نارنجک در کنار کمک داور پرتاب کرد و ما خدا را شکر کردیم که داور بازی را تمام نکرد و ما سه بر صفر بازنده می شدیم. نارنجک کنار کمک داور انداختند و او غش کرد و ما را جریمه سنگینی کردند. 53 هزار دلار جریمه شدیم و چه کاری می توانستیم انجام دهیم؟ ما اگر درآمد کافی داشته باشیم و هزینه ها را درست انجام دهیم و بتوانیم الکترونیکی کار کنیم، مشکل نداریم. ما آنجا اگر فرد خاطی را نمی گرفتیم و به ناظر نمی گفتیم، بازی قطع می شد. 

 

 

هزار دلار برای نبود میله پرچم جریمه شدیم

 

جریمه بعدی برای عزت اللهی است که یک خطایی کرده است. ما وسط زمین می توانیم تکل کنیم؟ ما باید تلاش کنیم این جریمه ها کم شود. هزار دلار برای نبودن میله پرچم جریمه شدیم که در اکثر بازی ها این اتفاق رخ می دهد. اینکه ما برای هزار دلار جواب می دهیم، خیلی خوب است. در بازی ایران و سوریه برای پرتاب بطری و سرود های مذهبی 2 ساعت قبل از بازی جریمه شدیم که به دلیل شهادت حججی انجام دادیم و می دانستیم این جریمه وجود دارد. من به شورای فرهنگی نامه نوشتم که این مناسبت ها حذف شود و داور تنها به زمین مسابقه برود و سوت بزند و منتظر جواب شورای فرهنگی هستیم. ما برای مراسم مختلف در لیگ مراسم داریم اما چون داخلی است جریمه نمی شویم.

 

 

 

پرونده طارمی فوتبال را تعلیق می کند؟

 

هیچ چیزی فوتبال ایران را تعلیق نمی کند. فیفا در همین نامه از فدراسیون فوتبال و باشگاه استقلال که برای رفع مشکلات تلاش می کند، تشکر کرده است. اوضاع فوتبال ما بد بود اما فیفا گفته که با شیب ملایم مشکلات ما حل شده است. مشکلات باشگاه ها حل شده است. باید برای حل بدهی داخلی، یک کاری انجام دهیم. همکاران تلاش می کنند تا ما این بدهی ها را معقول کنیم اما بدهی برخی بازیکنان این نیست و باشگاه ها باید از حق خود دفاع کنند. واقعا باید پول بازیکنان را داد و باید یاد بگیریم اگر اشتباه کردیم، استعفا بدهیم و عذرخواهی کنیم و تاوان آن را بپردازیم. این موارد باید در فوتبال ایران جا بیفتد و برخی اشتباه خود را بپذیرند.

 

 

آینده کی روش بعد از جام جهانی

 

کی روش تا جام جهانی حضور دارد. من 2 ساعت با کی روش مفصل صحبت کردم و تلاش می کنیم در مسیری برویم که جواب این سئوال را بدهیم. قرارداد تا پایان جام جهانی است. کی روش به فوتبال ما خدمت کرده و به ما اقتدار داده است. فوتبال برنامه محور شده و از بازیکن محوری خارج شده است. وضع فوتبال ما امروز خوب است. ما ساختمان الیت تشکیل دادیم و کی روش می گفت این ساختمان کم نظیر است. یک طبقه دوم به این ساختمان اضافه شد و دستگاه های زیادی به آن اضافه کردیم. ایشان می گفتند تنها قطر این امکانات را دارند. هیتینگ زمین چمن انجام شده و بعد از آن برای کاشتن چمن تلاش می کنیم تا کمپ آبرومند داشته باشیم.

 

 

شانس ایران برای میزبانی جام جهانی فوتسال

 

تلاش می کنیم برای 2020 اما خیلی امیدوار نیستم که میزبانی را به ما بدهند. برای خود فوتسال کار جدی انجام می دهیم و یک کف پوش جدید برای فوتسال درست کردیم. کفپوش عوض می شود و جام باشگاه های جهان نیز در اصفهان انجام می شود. مسابقات چهارجانبه با حضور بهترین های دنیا با حضور روسیه، آرژانتین و قزاقستان انجام می شود. دو بازی رفت و برگشت با برزیل انجام می دهیم و فضای بسیار مناسبی برای فوتسال تهیه می کنیم تا با برنامه ریزی خاص فوتسال پیش برود.

 

 

از حامیان تیم ملی تشکر می کنیم

 

از شرکت آتا به عنوان همیار تیم ملی در سفرهای خارجی تیم ملی تشکر می کنیم. تیم ملی با چارتر آتا به صورت رایگان به این کشور می رود. من به روسیه نمی روم و تلاش می کنم به هند بروم تا با دو تن از مسئولان فیفا ملاقات کنم.

 

 

بدهی مالیاتی فدراسیون

 

اگر از من بپرسید، می گویم نه اما دارایی می گوید داریم و میزان آن را باید از آنها بپرسیم. از آنها بپرسید چرا داریم زیرا من عقیده دارم نداریم. سازمان لیگ سود ده نیست و مالیات شامل حال آنها نمی شود. ما باید کارهای قانونی را انجام بدهیم. ما برای پاداش بازیکنان، 18 تیم ملی، پول داوران و غیره با این اعداد و رقم های 7-8 میلیارد دولتی کار نمی شود کرد. یک سفر به کره جنوبی 1.5 میلیارد هزینه دارد. چهار تیم ملی در کمپ تیم ملی هستند و 2 تیم خارج از کشور هستند. ساحلی ما به بین قاره ای جهان می رود. ما در جهان اول هستیم. نمی دانم نرخ این رتبه چقدر است. برخی فکر می کنند ما خالی بندی می کنیم اما این را فیفا اعلام می کند. من می گویم ما سود ده نیستیم و مالیات به ما تعلق نمی گیرد. اگر باور نمی کنید، از ما بپرسید که چقدر هزینه می کنیم. ما خودمان اینجا بدهی داریم اما من نگفتم که چقدر بدهی داریم و من صاف می کنم و غیره. حتی رسانه های ورزشی نیز بدهکار هستند.

 

 

 

 

کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال

 

این کمیته به سرعت سازمان اقتصادی فوتبال می شود. ما 4 سازمان می خواهیم داشته باشیم. فوتبال افراد زیادی را با خود درگیر کرده است. از صدا و سیما تشکر می کنم که در تلاش است تا مسابقات نوجوانان پخش شود. آنها باید یک عددی به قطر می دانند. از من سوال کردند این رقم را شما حاضر هستید پرداخت کنید که من گفتم نمی دانم. ما باید تلاش بیشتری کنیم. دو شکایت جدی از شرکت ایران نوین داریم که ایشان همچنان پرداخت نمی کنند. شرکت دوم نیز فناپ است که قرارداد فصل گذشته لیگ را داشته و 30 میلیارد باید پرداخت کند. البته از فناپ هنوز شکایت نکردیم و باید فعلا رسیدگی کنیم. 10 میلیارد غرامت جیوا را تایید نمی کنم و این موضوع صحت ندارد.

 

 

هزینه های کمپ کمرشکن است

 

هزینه های کمپ تماما با فدراسیون فوتبال است که بسیار کمرشکن است. فوتبال قادر به پرداخت این هزینه ها نیست اما انجام می دهد. اگر انجام نمی دادیم، اردوهای خیلی زیاد تری برگزار می کردیم. یک ساختمان اداری بسیار خوب می خواهیم ایجاد کنیم که نقشه های آن در حال اجراست  و ساختمان فدراسیون فوتبال تغییر می کند.

 

 

پسر من و  داورزنی در فوتبال نقشی ندارند

 

پسر من اقتصادی نیست و جرات ندارد وارد فدراسیون فوتبال شود. گاهی دنبال من می آید اما او در کفپوش فوتسال نقشی ندارد. پسر آقای داورزنی نیز نقشی ندارند و قرارداد میان فدراسیون فوتبال و یک شرکت سوئیسی است.

 

 

باید کسب درآمد کنیم

 

اینکه شهر دیگری میزبان تیم ملی باشد، حرف درستی است. توگو طبیعی بود که مردم به ورزشگاه نیایند زیرا بلیت آن گران است. ما گفتیم فوتبال هزینه دارد و ما باید درآمد کسب کنیم. اگر قرار باشد توگو هم رایگان باشد و ادامه پیدا کند، خود نمایندگان که گفتند گران است، از جایی تامین کنند. نمی شود به فدراسیون بگوییم جهانی اداره شو اما پول ندهیم. استقلال و پرسپولیس از دیدار بعدی مسئول بلیت فروشی خود هستند. از این به بعد این دو باشگاه قیمت بلیت را مشخص می کنند و اگر گران کردند، مدعیان باید به آنها پول بدهند. تنها باید یک هماهنگی با سازمان لیگ داشته باشند.

 

 

در فیفا کسی برای کشور خود تلاش نمی کند

 

در فیفا کسی برای کشور خود تلاش نمی کند. اعضا برای کشور خود حاضر نمی شوند. تایید ورزشگاه ها، برنامه ریزی ورزشگاه ها، جدول مسابقات، پاداش بازیکنان، سهمیه جام جهانی و همه آنها در کمیته فیفا انجام می شود که من در آن حضور دارم. من در دور قبل تنها یک پیشنهاد دادم که قرار شد روی آن بحث کنیم. ما گفتیم بین قاره ای در فوتسال برخلاف فوتبال و ساحلی نداریم.

 

دیدگاه‌ها