کد خبر : 1465920 | 16 مهر 1396 ساعت 10:28 | 39.5K بازدید | 0 دیدگاه

تصمیم فغانی برای اعلام پنالتی درست نبود

فنایی: AFC نباید بازی سوریه را به داور ایرانی می‌‌داد

کارشناس داوری اعلام کرد کنفدراسیون فوتبال آسیا نباید به دلیل حساسیت های موجود قضاوت بازی سوریه و استرالیا را به علیرض فغانی می داد.

فنایی: AFC نباید بازی سوریه را به داور ایرانی می‌‌داد

به گزارش "ورزش‌سه"، گرفتن یک پنالتی به سود تیم سوریه در بازی با استرالیا توسط علیرضا فغانی اتفاقات خوبی را به همراه نداشت. علاوه بر توهین مردم استرالیا به فغانی در فضای مجازی، عده ای از کاربران ایرانی نیز علیه داور بین المللی کشورمان صحبت هایی را مطرح کردند که منجر به ناراحتی فغانی شد.


محمد فنایی، کارشناس داوری فوتبال ایران درباره اتفاقاتی که برای فغانی پیش آمد، عنوان کرد: «متاسفانه تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا برای انتخاب داوران ایرانی جهت قضاوت دیدار استرالیا و سوریه درست نبود. اگرچه ماجراهای سیاسی ربطی به فوتبال ندارد و نباید هم تاثیری روی اتفاقات ورزشی بگذارد؛ اما گاهی سنجیدن روابط کشورها لازم است تا حساسیت ایجاد نشود.»


وی ادامه داد: «قطعا مسئولان AFC به خوبی از روابط بین ایران و سوریه باخبر هستند و می‌دانند ایران به‌طور همه‌جانبه از این کشور حمایت می‌کند، به همین دلیل انتخاب یک داور ایرانی برای قضاوت بازی سرنوشت‌ساز سوریه و استرالیا کار اشتباهی بود. فغانی هر تصمیمی که در این دیدار می‌گرفت، بحث‌برانگیز می‌شد، چون همواره افرادی هستند که به‌عنوان منتقد ورزشی از اتفاقات سوءاستفاده می‌کنند و جو را به هم می‌ریزند.»


فنایی درباره پنالتی که فغانی به سود سوریه گرفت، بیان کرد: «اگر بخواهیم درباره پنالتی گرفته‌شده به نفع سوریه صحبت کنیم، باید اعتراف کنم تصمیم فغانی در آن صحنه درست نبود و به نظر من نباید برای سوریه پنالتی گرفته می‌شد.»


وی در پایان افزود: «این‌که هواداران تیم‌ملی استرالیا از قضاوت فغانی ناراضی و ناراحت هستند، بحث فوتبالی است اما این‌که بخواهیم اشتباه فغانی را تعمدی بدانیم و آن را به مسائل سیاسی ارتباط دهیم، بی‌انصافی در حق بهترین داور قاره آسیاست. این‌که استرالیایی‌ها از این ماجرا عصبانی بشوند، قابل‌ درک است اما نمی‌دانم چرا هموطنان فغانی با حمله به اینستاگرام او بدترین فحاشی‌ها را انجام دادند. این‌که برخی مخالف عقاید سیاسی دیگران هستند، توجیهی برای حمله به داور سرشناس ایرانی و هتاکی به او نیست. متاسفانه با این شرایط نگران قضاوت فغانی در جام‌جهانی هستم و امیدوارم این موضوع تاثیری در حضور او در جام‌جهانی نداشته باشد.»

دیدگاه‌ها