کد خبر : 1467122 | 21 مهر 1396 ساعت 18:10 | 72.8K بازدید | 0 دیدگاه

پرهیجان و پرگل و پرحاشیه

پدیده 2- ذوب آهن 2؛ جشن آقای گلی قاضی خراب شد

در شرایطی که ذوب آهن با دو گل، پیش بود، پدیده در یک بازگشت عالی بازی را به تساوی کشاند و حتی می توانست به پیروزی برسد، اما مظاهری پنالتی قاضی را در دقایق پایانی مهار کرد.

پدیده 2- ذوب آهن 2؛ جشن آقای گلی قاضی خراب شد

به گزارش "ورزش سه"، گل های این بازی توسط استنلی سوارز(9) و سیدمحمد حسینی(22) برای ذوب آهن و عبدالله حسینی(45) و محمد قاضی(65) برای پدیده به ثمر رسید.  پدیده با این تساوی 16 امتیازی شد و در رتبه چهارم جدول رده بندی قرار گرفت و ذوب آهن با 12 امتیاز رتبه ششم را کسب کرد.

 



هفته نهم لیگ هفدهم، جمعه 21/07/96، ساعت 16:30، ورزشگاه ثامن مشهد
داور: اشکان خورشیدی            کمک ها: علی میرزابیگی، رسول فروغی

 

 

 

اخطار:

 

اکبر ایمانی(67) - سید عبدالله حسینی(67)- اکبر صادقی(75)- شهاب گردان(82) از پدیده

 

محمدرضا حسینی(67) از ذوب آهن

 

 


پدیده:

شهاب گردان، محمدرضا خانزاده، عبدالله حسینی، اکبر ایمانی، رضا ناصحی، اکبر صادقی، امین قاسمی‌نژاد(54- حسین مهربان(72 محمد مهدی مهدی خانی))، محمدرضا خلعتبری(87 میلاد کمندانی)، محمد قاضی، معین عباسیان و مرتضی منصوری
سرمربی: رضا مهاجری

 


ذوب آهن:

رشید محمدزاده، وحید محمدزاده، محمد نژادمهدی، دانیال اسماعیلی فر، مهدی مهدی پور، مهران درخشان مهر، حمید بوحمدان، محمدرضا حسینی، اسماعیل شریفات(63 ربیع عطایا)، مرتضی تبریزی(72 سیدایمان موسوی(88 سیدایمان موسوی))، استنلی سوارز
سرمربی: امیر قلعه نویی

 

 


شرح بازی

دو تیم ذوب‌آهن و پدیده برگزار کننده یکی از جذاب‌ترین مسابقات هفته نهم لیگ بودند و حضور مهره‌های سرشناس و با کیفیت در ترکیب هر ۲ تیم نشان از اهمیت این بازی داشت. ذوب‌آهن خیلی بهتر از حریف خود بازی را شروع کرد و در ۲۰ دقیقه ابتدایی با زدن ۲ گل نشان داد که برای گرفتن سه امتیاز برنامه بسیار زیادی دارد. بعد از گل دوم ذوب‌آهن حملات پدیده ادامه پیدا کرد تا در ثانیه‌های پایانی نیمه اول این تیم یکی از گل‌های خورده را جبران کرد و همین گل به نوعی برنامه‌های ذوب‌آهن را به هم ریخت.

با شروع نیمه دوم باز هم پدیده بود که با تکیه بر تجربه محمد قاضی در خط حمله به دنبال زدن گل تساوی بود که همین اتفاق هم افتاد و مهاجم سابق ذوب‌آهن با یک ضربه سر زیبا دروازه رشید مظاهری را باز کرد. در نیم ساعت پایانی، بازی روند طبیعی و متعادلی را طی کرد؛ ولی پدیده به یک ضربه پنالتی هم رسید که این ضربه توسط مظاهری کنترل شد تا در نهایت ذوب‌آهن به مانند هفته اول لیگ نتواند برتری خودش را در شهر مشهد حفظ کند.

 

شرح گل:


پدیده 0 ذوب آهن 1 (دقیقه 10، استنلی سوارز): حرکت زیبای مهدی پور از کناره راست زمین با ارسال او ادامه یافت و در نهایت این سوارز بود که توانست با جاگیری مناسب توپ را از آن خود کند و با ضربه ای دقیق اولین گل بازی را به ثمر برساند.

 


پدیده 0 ذوب آهن 2(دقیقه 20، محمدرضا حسینی): هافبک تکنیکی ذوبی ها در این دقیقه صاحب توپ شد و با عبور از میان مدافعان پدیده موفق شد ضربه خود را از زاویه بسته وارد دروازه پدیده کند.

 

پدیده 1 - ذوب آهن 2(دقیقه 46، عبدالله حسینی ): ارسال رضا ناصحی دقیقه ۴۶ با ضربه سر عبدالله حسینی از داخل محوطه جریمه وارد دروازه رشید مظاهری شد.

 

1246792

 

پدیده 2 - ذوب آهن 2 (دقیقه 65، پدیده، محمد قاضی): محمد قاضی با ضربه سری زیبا سانتر معین عباسیان را وارد دروازه رشید مظاهری کرد تا پدیده بازگشتی رویایی به بازی داشته باشد.

 

 

دقایق حساس:

 

دقیقه 48: ارسال ناصحی به داخل محوطه جریمه در موقعیتی مناسب جلوی پای خلعتبری افتاد که داور اعلام هند کرد.

دقیقه 49 :حرکت پا به توپ گلزن ذوب و پاس عرضی او با شوت آرام شریفات به گردان رسید.

دقیقه 50:  شوت پشت محوطه قاصی با برخورد به دفاع به مظاهری رسید.

دقیقه 56:  ارسال خطرناک معین عباسیان را مظاهری در اختیار گرفت.

دقیقه 79 : سانتر خطرناک ربیع عطایا با مشت شهاب گردان راهی به دروازه پدیده نیافت. البته داور این توپ خطرناک را اوت اعلام کرد.

دقیقه 83 : با اعلام پنالتی روی محمدرضا خلعتبری، پدیده صاحب موقعیتی عالی برای پیروزی شد؛ اما پنالتی محمد قاضی را مظاهری با شیرجه ای عالی دفع کرد.

دقیقه 89 : شوت عالی معین عباسیان از روی تیرک افقی دروازه ذوب آهن به اوت رفت. 
دقیقه  90  :  ارسال مهدی مهدی پور در دستان گردان آرام گرفت. 
دقیقه 2+90 : سانتر عالی معین عباسیان در موقعیتی خوب به محمد قاضی رسید؛ اما ضربه سر محمد قاضی از روی دروازه به اوت رفت. 

 

 

1246791

 

 

بهترین بازیکن:

 

محمدرضا حسینی هافبک ذوبی ها در این دیدار توانست نمایش قابل توجهی از خود به جا گذاشته و با یک گل نیز عملکرد مثبت خود در این بازی را به پایان برساند. در کنار او اکبر ایمانی هافبک پدیده نیز با انگیزه ای که از حضور در تیم ملی یافته، حضوری مثمرثمر در جمع شاگردان رضا مهاجری داشت و بعد از دو گل عقب ماندگی با در اختیار گرفتن فضای میانه زمین تیمش را به بازی برگرداند. در این بین نباید از عملکرد رشید مظاهری با گرفتن پنالتی محمد قاضی به سادگی گذشت که مانع از شکست ذوبیها و تکمیل معجزه پدیده شد. معین عباسیان نیز دیگر بازیکن پدیده همچون گذشته با حرکات تکنیکی و سرعت بالای خود تیمش را به شرایط بازگشت بعد از قبول دو گل قرار داد. 

 

 

اتفاق ویژه :

 

در شرایطی که ذوب آهن 2 گل اندوخته خود را به سادگی از دست داده بود و بازی به تساوی 2 بر 2 کشیده شد، اعلام یک پنالتی مشکوک از سوی اشکان خورشیدی می توانست پدیده را در آستانه یک پیروزی بزرگ قرار دهد که البته رشید مظاهری مانع از آن شد.

 

 

در حاشیه:

 


* هوای سرد مشهد باعث شده امیر قلعه نویی با پوششی متفاوت تیمش را از کنار زمین هدایت کند. 
* محمد قاضی با استفاده از سانتر معین عباسیان و گلزنی مقابل ذوب آهن به صدرجدول گلزنان صعود کرد. 
* با گلزنی محمد قاضی دومین تساوی 2 ـ 2 ذوب آهن در ورزشگاه ثامن در این فصل به دست آمد.
* اعتراض رضا مهاجری به داور تمام شدنی نیست و او سرانجام با تذکر جدی داور چهارم و ناظر بازی مواجه شد. 
* محمدحسین مهربان که در دقیقه 54 جانشین قاسمی نژاد شده بود با تصمیم مهاجری در دقیقه 72 جای خود را به مهدیخانی شد.
* مرتضی تبریزی بعد از تعویض در دقیقه 72 چندان راضی به نظر نمی رسید.

* در پی اعلام پنالتی روی محمدرضا خلعتبری نیمکت ذوب آهن اعتراض شدیدی به داور داشت که البته با درخشش مظاهری همه چیز ختم به خیر شد. 
* محمدرضا خلعتبری بعد از گرفتن یک پنالتی از ذوب آهن از زمین بازی بیرون رفت و جای خود را به کمندانی داد.
* موسوی بازیکن تعویضی ذوب آهن که در دقیقه 72 جانشین تبریزی شده بود تنها 15 دقیقه بعد از حضور در میدان جای خود را به احسان پهلوان داد. 
* پهلوان بازیکن مشهدی ذوب و یکی از ستاره های این تیم در این دیدار در دقیقه 88 به زمین آمد که باید علت آن را از امیر قلعه نویی سوال کرد.

دیدگاه‌ها