کد خبر : 1468261 | 26 مهر 1396 ساعت 13:47 | 24.3K بازدید | 0 دیدگاه

سوسن رشیدی و ۹ قهرمانی در رشته کیک بوکسینگ

ماجرای دختر عشایری که قهرمان جهان شد

قهرمان کیگ بوکسینگ ایران گفت: دختران عشایر توانایی افتخارآفرینی جهانی و آسیایی را دارند.

ماجرای دختر عشایری که قهرمان جهان شد

به گزارش "ورزش سه"، سوسن رشیدی اکنون نامی آشنا در عرصه ورزش کشور محسوب می شود . دختری از عشایر غیور که سالها سختی را برای رسیدن به هدف که همانا پرداختن به ورزش برای سلامتی و قهرمانی بود ،سپری کرد و اکنون عشایر به بانوی قهرمان خود افتخار می کند. بانویی که 9 بار قهرمان کیگ بوکسینگ ایران شده است.


او سالها در کنار زندگی روزمره و هیجان و جذابیت زندگی در دشت و صحرا و البته سختی هایی که متحمل شده است ،با عشق و علاقه ورزش را در برنامه های روزانه و زندگی خود قرار داده بود تا جاییکه علیرغم مخالفت های مرسوم برای ورزش یک دختر عشایر وارد عرصه رقابتی و قهرمانی هم شد و اکنون او بانویی است از عشایر پرافتخار ایران با 9 قهرمانی در کیگ بوکسینگ.


سوسن رشیدی  با پایگاه خبری وزارت ورزش گفت و گو کرده که متن آن را در ادامه می خوانید.

 


*‌ شما با قهرمانی در کیگ بوکسینگ به نامی مشهور در عرصه ورزش ایران تبدیل شدید؛این سیر زندگی با عشایر تا قهرمانی در یک رشته رزمی چگونه سپری شد؟


من با افتخار می گویم عشایر هستم . متولد سال 1371 هستم و همیشه با افتخار از اینکه در ایل زندگی کردم صحبت می کنم . زندگی من همچون دیگر عشایر سپری می شد با این تفاوت که من از هفت سالگی به ورزش علاقمند شدم . ان موقع البته بیشتر دویدن را دوست داشتم اما برای من رشته های رزمی واقعا جذابیت داشت و خیلی مهم بود .این علاقمندی هم به مرور زمان در من بوجود آمده بود . وقتی برای گذراندن امتحانات پایان سال در ماه خرداد به خانه اقوام در شهر می رفتم فیلم می دیدم و تلویزیون تماشا می کردم و علاقمندی رشته های رزمی در من بیشتر شد و با توجه به فیلم های بروسلی واقعا با علاقه کیگ بوکسینگ را انتخاب کردم . البته که در آن زمان ورود به عرصه ورزش برای دختران به سادگی امروز نبود اما من پدر و مادر و خانواده را مجاب کردم و علاقمندی خود را برای انها شرح دادم ولی واقعا سخت بود و آن زمان دیدگاه خوبی برای ورزش ما وجود نداشت.

 

1247923

 


*‌ الان چطور،شما یک بانوی قهرمان کیگ بوکسینگ کشور هستی و اززندگی عشایری به این افتخار رسیدی،الان برخورد با تو چطور است؟


الان شرایط فرق کرده است. خوشحالم که با موفقیت خود در رشته کیگ بوکسینگ و قهرمانی هایی که بدست آوردم خانواده و آنهایی که در ایل من را می شناختند و با آنها زندگی کرده بودیم با افتخار از من یاد می کنند . باعث خوشحالی من است که اکنون پدر و ماردم همیشه با افتخار می گوید سحر دخترم شیر زن است .اصلا با این قهرمانی های من فرهنگ ورزش دختران عشایر تغییر کرده است و خوشحالم که خانواده ها دیگر ممانعتی خاصی برای ورود دختران خود به ورزش ندارند و اتفاقا آنها را حمایت می کنند.

 


* فکر می کنی باز هم شاهد افتخارآفرینی دختران عشایر در عرصه ورزش کشور باشیم ؟


حتما باور کنید دختران عشایر بسیار باانگیزه،با روحیه و نیرومند هستند و می توانند شایستگی های خود را در عرصه ورزش قهرمانی هم به نشان دهند . امیدوارم رسیدگی بیشتری صورت گیرئد تا توانمندی آنها را ببینیم.

 


* الان که قهرمانیهای متعددی به ارمغان آورده ای ،هدف بعدی ات چیست؟


حالا فقط به اهتزاز پرچم مقدس کشورم می اندیشم . من دچار یک مصدومیت هستم اما تمریناتم ادامه دارد و هدفم این است که در مسابقات قهرمانی اسیا و جهان شرکت کنم و با افتخار به عنوان عشایر برالی ایران قهرمانی بیاوریم و پرچم ایران به خاطر قهرمانی من به اهتزاز درآید.فقط امیدوارم کیگ بوکسینگ روزی المپیکی شود تا در المپیک برای ایران مدال بگیرم.

 

1247924

 


* نظرت درباره روند موفقیت بانوان ایرانی در ورزش چیست؟


واقعا از پیشرفت ورزش بانوان ایران خوشحالم . یکی از الگوهای من هم خانم مریم هاشمی ووشوکار پرافتخاری است که بارها قهرمان جهان شده و مدالش را به رهبر عزیز تقدیم کرده است.

 


* صحبتی دیگری داری؟


دوست دارم بگویم انگیزه و توانمندی در بین دختران عشایر وجود دارد امیدوارم از لحاظ امکانات و شرایط مادی هم بهبود یابند و مسئولان رسیدگی جدی کنند تا قهرمانان عشایر هم فرصت ابراز توانمندی خود را داشته باشند. و نکته مهم اینکه واقعا دوست دارم رهبر عزیزم را از نزدیک ببینم وبا رییس جمهور هم ملاقات کنم.

دیدگاه‌ها