کد خبر : 1469477 | 01 آبان 1396 ساعت 16:22 | 7K بازدید | 0 دیدگاه

پس از ناکامی بی سابقه تیم جوانان ایران؛

میر اسماعیلی: مسئولان جودو جنبه انتقاد ندارند

تیم جوانان جودوی ایران که برای شرکت در مسابقات قهرمانی جهان به کرواسی سفر کرده بود، در پایان رقابت ها ایپون شد تا ضعیف ترین نتیجه اش را در چند سال اخیر تجربه کند.

میر اسماعیلی: مسئولان جودو جنبه انتقاد ندارند

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی جودوی جوانان ایران که با ترکیب آقایان جعفر فیروز آبادی در منفی 60 کیلوگرم، علیرضا خجسته در منفی 66 کیلوگرم، جواد مرادی در منفی 81 کیلوگرم، قاسم باغچقی در منفی 90 کیلو گرم، علی پرهیزگار در منفی 100 کیلوگرم و حمید رضا ملک زاده در مثبت 100 کیلوگرم برای شرکت در مسابقات قهرمانی جوانان جهان عازم کرواسی شده بود، با باخت هر شش نماینده  اش ضعیف ترین عملکرد خود را در چند سال گذشته به نمایش گذاشت. برای پی بردن به دلیل عملکرد ضعیف  تیم ملی در این رقابت ها به گفت گو با قهرمان سابق دو دوره قهرمانی جودوی جهان، آرش میراسماعیلی پرداختیم.


او در ابتدا عنوان کرد: اول از همه به تیم ملی جودوی جوانان و نوجوانان ایران بابت تلاش ها و زحماتشان در این مدت خسته نباشید می گویم. باید قبول کنیم  در طی یک سال گذشته جودوی ایران ضعیف ترین نتایج را در بخش پایه داشته که این زنگ خطری برای آینده جودوی ایران است.


میراسماعیلی ادامه داد: وقتی لیگ های جوانان و نوجوانان تعلیق می شوند، وقتی به دلایل مختلف تیم پایه به مسابقات نوجوانان جهان اعزام نمی شود باعث می شود چنین نتایجی پدید بیاید تا همین کور سوی امیدی هم که به آینده جودوی ایران است از بین برود.


 او در ادامه اظهار داشت: دوستان دنبال این هستند که مدالی بدست بیاورند تا پشت آن قایم شوند. فدراسیون روی تک مدالی که در مسابقات جهانی کسب کرده  تبلیغات زیادی را انجام می دهد و سعی می کند با پنهان شدن پشت این مدال نقاط ضعف خود را پوشش دهد. متاسفانه در طی یکسالی که فدراسیون به دوستان تحویل داده شده، در بخش پایه و استعداد یابی شاهد ضعیف ترین عملکرد از سوی آن بوده ایم.


 میراسماعیلی عنوان کرد: تیم جوانان ما طی سال های گذشته توانسته بود عملکرد خوبی را در المپیک جوانان و مسابقات آسیایی داشته باشد. همچنین تیم ارسال شده ایران به مسابقات کرواسی تیم خوبی بود و حتی به شخصه فکر می کردم که اقای خجسته بتواند در این مسابقات صاحب مدال ارزشمندی شود اما این که چه اتفاقاتی می افتد و چه تمریناتی بچه ها می کنند که چنین نتایجی را به دست می آورند، نشان دهنده این است که مدیریت ناکار آمدی در این بخش است.


او در ادامه بیان کرد: دوستان باید از نتایج اخیر درس بگیرند و تجدید نظری در مدیریتشان داشته باشند. در سال های گذشته روی طیفی از جوانان سرمایه گذاری شده بود که باعث شد در حال حاضر سرمایه های خوبی در بخش بزرگسالان داشته باشیم. علاوه بر افزایش این سرمایه گذاری ها، باید بکوشند تا با اعزام ورزشکاران به کمپ های بین المللی و برگزاری اردوهای مناسب سطح تیم های پایه را ارتقا دهند.


دارنده دو مدال طلای قهرمانی جهان در ادامه افزود: دوستان بدانند که مدیریتشان در سال های گذشته تمام شده است و جودوی ایران جودوی به روزی است و باید تجدید نظری در مدیریتشان داشته باشند. این که فقط از یک نفر استفاده می کنیم، متاسفانه اشتباهی است که از زمان ما تا به امروز رخ داده و اگر این موضوع ادامه پیدا  کند، آینده جودو ایران به خطر می افتد.


او ادامه داد: متاسفانه با حق عضویتی که فدراسیون گذاشته برخی از بچه ها از خانواده های ضعیفی هستند که توان مالی لازم برای پرداخت حق عضویت را ندارند و به سختی می توانیم یک نفر را ثبت نام کنیم.  وقتی خانواده ها می بینند که بعد از تحمل این سختی ها بچه هایشان در مسابقات نتیجه مناسبی نمی گیرند، تمایلشان برای ماندن فرزندانشان در این راه کم می شود.


میر اسماعیلی تصریح کرد: دوستان انتقاد پذیر نیستند؛ نسبت به انتقادات واکنش منفی نشان می دهند و هر کس که تعریف کند، از او استفاده می کنند. به همین خاطر است که شایسته سالاری وجود ندارد. در حال حاضر جودوی ایران نیازمند افراد دلسوزی است که اولویت شب و روزشان جودو و آینده آن باشد. دوستان باید بدانند که من و امثال من دلسوزانه صحبت می کنیم؛ نقد ها و صحبت هایمان مغرضانه نیست و به هیچ عنوان دنبال منسب یا بازگشت به جودو نیستیم و فقط دلمان به حال جودوی کشور می سوزد.

دیدگاه‌ها