کد خبر : 1469506 | 01 آبان 1396 ساعت 18:26 | 25.4K بازدید | 0 دیدگاه

پرسپولیس شرایط بهتری دارد

درخشان: دربی بازیکن کار در بیار می خواهد

پیشکسوت فوتبال پرسپولیس معتقد است پرسپولیس به لحاظ تیمی قابلیت های لازم برای برد دربی را دارد و می تواند برنده بازی روز پنجشنبه باشد.

درخشان: دربی بازیکن کار در بیار می خواهد

به گزارش "ورزش سه" حمید درخشان بازیکن و سرمربی سابق پرسپولیس که خود سابقه بارها حضور در شهرآورد تهران را دارد اظهار امیدواری کرد که پرسپولیس با تکیه بر شرایط خوب تیمی اش بتواند برنده دربی 85 باشد. او در گفتگو با خبرنگار ما به مرور خاطراتش از این بازی همیشه جذاب پرداخت.


پرسپولیس تیم برتر است
پرسپولیس با شرایطی که دارد قطعا می تواند تیم برتر بازی پنجشنبه باشد. آنها به لحاظ تاکتیکی و بازیکن شرایط خیلی خوبی دارند و سالهاست با همین ترکیب بازی های با کیفیتی را ارائه می دهند. تیم از نظر بدنی هم افت نکرده و غالبا در سطح بالایی تمام 90 دقیقه را بازی می کند. معتقدم اگر بازیکنان پرسپولیس شهامت و جسارت لازم را داشته باشند و احتیاط را کنار بگذارند، می توانند از برتری خودشان بهره ببرند و نتیجه بازی را هم به سود خود کنند.

 


برانکو اشراف بیشتری دارد
برانکو سالهاست در فوتبال ایران حضور دارد و در همین تیم پرسپولیس هم مدتهاست هم مدیریت می کند و هم اینکه به مسائل فنی اشراف دارد. این امتیاز مثبتی برای سرخپوشان محسوب می شود که مربی شان با آمادگی ذهنی می تواند استراتژی مناسبی برای بازی در نظر بگیرد. برانکو نشان داده اگر بازیکنانش را به لحاظ روحی روانی آماده کند، می تواند جریان بازی را مدیریت کرده و روند مسابقه را به نفع خود پیش ببرد.

 


ذخیره های مطمئن
درست است که پرسپولیس بازیکنان کلیدی مثل طارمی، احمدزاده و نوراللهی را در اختیار ندارد ولی دست برانکو برای این دیدار بسته نیست و او می تواند با تکیه بر بازیکنان جانشین خوبی که دارد، کیفیت بالای تیمش را حفظ کند. به نظرم سرخپوشان تیم یکدستی دارند و قابلیت های بازیکنان ذخیره این تیم چیزی کمتر از بازیکنان اصلی نیست. اما خب با این شرایط نیمکت پرسپولیس کمی افت می کند و این می تواند کمی مسئله ساز شود.

 


شفر زمان می خواهد
من بازی آخر استقلال مقابل نساجی را دیدم. آنها کمی بهتر شده اند و تیم شان نظم بیشتری گرفته ولی واقعیت این است که نمی توان از حالا راجع به استقلال قضاوت کرد. باید به شفر زمان داده تا افکار خودش را به بازیکنان تزریق کند و تیم دلخواهش را بسازد. نباید از شفر توقع بیجا داشت. فکر می کنم او در نهایت به نباختن به دربی در این شرایط راضی باشد.

 


دربی کار دربیار می خواهد
به نظرم دربی بیشتر از اینکه ستاره بخواهد، کار دربیار می خواهد. کسی که بتواند در تمام طول بازی تمرکز داشته باشد و در لحظات حساس اثربخشی خودش را نشان بدهد. گاهی بوده که بازیکن در طول بازی عملکرد خوبی نداشته ولی در یک لحظه گلی به ثمر رسانده که نتیجه بازی را برای تیمش درآورده است. این مسئله آمادگی روحی روانی بسیار بالایی می خواهد و فکر می کنم پرسپولیس در ترکیب خود چنین بازیکنی را دارد.

 


در بدترین شرایط دربی را برده ام
من بارها و بارها در دربی حضور داشته ام و چه به عنوان بازیکن و چه به عنوان مربی. من همیشه در سخت ترین شرایط برنده دربی بوده ام و توانسته ام نتیجه بگیرم. مثلا سال 76 آن برد سه بر صفر را آوردم و یا همین دو سال قبل توانستم با دستان خالی و با کلی بازیکن محروم و مصدوم بازی را ببرم. اما آن دربی که یک بر صفر و با گل پرویز مظلومی باختیم، از همه تلخ تر بود. آن بازی حتی در پیست دور زمین هم تماشاچی نشسته بود و بازی شرایط خیلی هیجان داشت.

 


این همه دربی و فقط یک کارت زرد
در همه دربی هایی که حضور داشتم، هیچگاه وارد حاشیه نشدم و همیشه همه تمرکزم را روی بازی می گذاشتم. در دربی هایی که بازی کردم تنها یکبار کارت زرد گرفتم. کارت زردی که آقای حسین عسگری به من داد و هیچگاه یادم نمی آید در این بازی دچار حاشیه یا درگیری شده باشم.

دیدگاه‌ها